2020-05-07, 16:36
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det sagts förut i tråden under många månader. Både misstänkta och vittnen ljuger i mordutredningar utan att för den skull vara skyldiga/medskyldiga till mordet.

Bra att tänka på när ni förtalar och anklagar HD för att var delaktig i mordet bara för att hon ljuger.

Citat:
Jag börjar undra om inte HD betett sig på ett misstänkt sätt just för att domstolen inte ska kunna utesluta alternativa gärningspersoner. Hennes beteende kommer aldrig räcka till åtal men det skapar en del frågor och förvirring.

Hade det inte varit bättre om hon bara sagt sanningen?
Det förutsätter förstås att varken hon eller SD är GM.
Citera
2020-05-07, 16:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, tack!
Aldrig fel att upprepa saker.

Jag grävde lite själv för en tid sedan om de hårstrån som hittades i L*enas hand. Vissa hårstrån var i för dåligt skick att analysera. Men de som man kunde analysera var L*enas. Alla hårstrån var mörka och som jag minns det var något/några långa, vilket överstämmer med L*enas hår.

Intressant att man kan göra analyser i andra länder. Jag förmodar att man utgått från att håren som inte vara anslyserbara var L*enas?

Nu var en del i så dåligt skick att det inte handlade bara om att de var utan rötter. Är det en sådan metod du menar, som kan analysera hår utan rötter?

https://www.flashback.org/p71229224#p71229224

https://www.flashback.org/p71229684#p71229684

https://www.flashback.org/p71234362#p71234362

Märkligt att bara anta att allt hår skulle vara Lenas eget. Hon kan lika väl ha fått med sig en del av mördarens. Fullt korrekt att TR bedömer att alternativa GP inte har uteslutits.
Citera
2020-05-07, 16:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Spontant så tycker jag att ÅK för att skona sig själv inte bör överklaga domen.

TR totalsågar åklagarna och deras åtal, hårda juridiska ord, tycker jag i alla fall.

Sid: 30

Citat:

Ett återkommande tema.

Väldigt hårda ord.
Personligen tycker jag inte att den typen av kommentarer hör hemma i en dom.
Men som sagt, jag har bara läst ett par domar tidigare.
Citera
2020-05-07, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipmil
Vad tror ni, är Hanna rädd för Stefan?

Om din partner var otrogen under många år med en annan, skulle ni flytta in mitt emot ? (nästan)

Fakta är ju att dom separerade, är det inte lite ödets ironi att som stalker få båda "offren" så nära varandra?

Kanske. Hon hjälpte honom iaf att Hämta grejer från hans hus under dagen.
Citera
2020-05-07, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt hårda ord.
Personligen tycker jag inte att den typen av kommentarer hör hemma i en dom.
Men som sagt, jag har bara läst ett par domar tidigare.

Jag tyder det som att TR sparkar dom i arselet helt
enkelt,"tillbaka till ritbordet, gör om, gör rätt", ungefär så tyder jag det.
Citera
2020-05-07, 16:46
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Märkligt att bara anta att allt hår skulle vara Lenas eget. Hon kan lika väl ha fått med sig en del av mördarens. Fullt korrekt att TR bedömer att alternativa GP inte har uteslutits.

Det var min egen gissning.
Citera
2020-05-07, 16:49
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Tramsinlägg av dej! Sluta ljug om Stefan. Så skönt att läsa hur han njuter av sin välförtjänta semester. Han verkar vara en hyvens kille. Verkligen. Han kommer få upprättelse för skadan ni har gjort med era falska lögner!
Ajajaj detta åldrades inte väl..

Vad tänker du om mordhoten, våldet, stalkandet, de konstanta raggandet på alla, strösselförhöret eller hans barnuppfostran i allmänhet? Att han ljög för Hanna i vad var det, sex års tid? Att han manipulerar Jerry?
Citera
2020-05-07, 16:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:

Kunde hårstrået i slidan bedōmas? Hur får man in ett hårstrå dār? Eller snarare varfōr? Sitt eget eller någon annans?
Citera
2020-05-07, 16:51
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Moralens väktare sprider lögner har jag sagt flera gånger. Det där är en lögn!
Sista kontakten var inte med SD, för då skulle han nog suttit på sannolika. De hade ingen kontakt. Den som säger det ljuger. SD är väl inte så korkad att han ens pratar med henne efter all skit han fått utstå. Då skulle han ju få människan på halsen igen. Försök åtminstone se på moralens inlägg med lite skepsis. Ni som är seriösa i tråden. Ni sväljer allt.
Konstigt hur säker du var här
Citera
2020-05-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Kunde hårstrået i slidan bedōmas? Hur får man in ett hårstrå dār? Eller snarare varfōr? Sitt eget eller någon annans?

Jaa, du
Citera
2020-05-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ipmil
Men är det inte bra konstigt att en av stefans vänner jobbar som IT forensiker och har berättat för stefan hur man tar bort och ser till att det verkligen är raderat? Sen har vi Gerald JR (jerry) som springer in på toaletten under pågående förhör för at radera chattar med stefan.
Det lilla man har lyssnat på rättegången inser man ju att åklagaren gjorde ett riktigt dåligt arbete. Både i att fria eller fälla. Åker säkert dit i överklagandet till hovrätten

Vet vi ens ännu om fallet överklagas till Hovrätten?

Ja, vi får hoppas att den flinande SD åker dit så det skvätter om det. Det är så mycket som pekar mot honom, indicier och hans mystiska uppträdanden, så konstigt vore det annars.
Citera
2020-05-07, 16:56
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Om du anser det är gripet ur luften, så varsågod. Eftersom det är mina spekulationer så precisera jag inte vilka jag tror det kan vara. Jag vill inte peka ut någon, som sedan kan visa sig vara fel.

Jag har inte påstått att det du skrivit är gripet ur luften, du har all rätt att ha dina spekulationer, man ska undvika att peka ut ngn om man inte är fullkomligt säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in