2020-05-07, 14:40
Medlem
Någon fler som uppfattar att snaran dras åt kring FHM?
Samt den där muppen som tvingade fram ett erkännande att det saknas vetenskapligt stöd för att man INTE ska använda munskydd, han verkar vara sosse, men han ställer överlägset de bästa frågorna dag efter dag alltså!
Citera
2020-05-07, 14:41
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Vi jobbar på starkt mot 1a platsen i antal döda per capita. Trots att vi startar med det enorma handikappet glesbefolkning, så måste jag säga att vi presterar otroligt otroligt bra. Jämförelsevis med länder som har 5-10 gånger så hög befolkningstäthet.

Löfven, regeringen, och herr Tengele ska vara otroligt stolta. Vi bör hamna på pallplats när spektaklet är över. Fortsätt så
Jag tror att vi kommer få se att det sker någon form av kupp där Tegnell och Co avsätts under natten. Sen stängs Sverige ned. Inte ens asylsökande släpps då in. Då kommer kurvan plana ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
"Cheery picking" klagar du på och sedan plockar du ut de 5 värsta länderna i världen.
Stor humor.
Självinsikt = 0,0

Jag gav det som alternativa länder som visar att det inte är skitenkelt. För då skullevju även mina cherrys lyckats.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Ingenting visar på 99 döda idag. Skulle vara extremt om 99 dött i covid19 idag fram till klockan 12-13 tiden. Typ 200 på hela dygnet skulle det innebära. Aldrig har vi varit i närheten av det.

Så nej. Det har inte dött 99 idag. Jag kan fastslå det med ytterst lite logiskt tänkande.

Så länge du inte har alla fakta och korrekta siffror så kan du inte säga det . Det kan ha dött 300 idag och resten av veckan 2 per dag eftersom allt släpar efter.
Citera
2020-05-07, 14:42
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men varför stänger vi inte ned för säsongsinfluensa?
Där dör X hundra varje år.
Hur många döda är du bekväm med innan du vill stänga ned.
Uppenbarligen accepterar även du döda om du inte vill stänga ned vid säsongsinfluensa.

Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Gaza kanske, men den sk västbanken bor de inte lika tätt......
Palestina finns bara hos Margot W...

Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Mitt i prick!

Håller med, har många ggr fått känslan "sekt" när jag tänker på FHM och även deras minions här inne, varav många kategoriskt vägrar att erkänna att FHM nånsin gjort ett enda fel. Trots att det finns svart på vitt. Det är djupt tragiskt men också lite underhållande, mitt i eländet.

Skrattet fastnar i halsen när man inser att denna genomkorrupta totalpolitiserade myndighet håller folkhälsan i sina händer. Liv och död, sjukdom och hälsa hänger på det.

David Koresh och valfri undergångssekt hade kunnat åka på cirkelkurs hos Giesecke/Tegnell.
Citera
2020-05-07, 14:42
Medlem
santos_devilles avatar
16:00 Regeringskansliet Pressträff angående ytterligare åtgärder med anledning av det nya Corona Viruset

https://www.youtube.com/watch?v=w_NUjmf4lj4
Senast redigerad av santos_deville 2020-05-07 kl. 14:45.
Citera
2020-05-07, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Tycker du har skrivit många intressanta inlägg och uppdaterar dig.

Tack detsamma.
Du verkar balanserad.
Jag ser att du kan kritisera den svenska linjen och Tegnell men ändå dra slutsats att i detta fall är vår linje det minst dåliga alternativet för just oss.
För hade ett bra, enkelt alternativ funnits hade vi väl alla varit överens?
Citera
Medlem
Det är ju verkligen helt sjukt hur de slingrar sig för att undvika att folk använder munskydd. När Tegnell sade häromdagen att de höll på att utreda munskydd så trodde jag nog ändå att de skulle göra det enda rätta och rekommendera munskydd även på boenden etc. egentligen borde de så klart införa tvingande lagar att använda mask på tunnelbanan och i mataffären också och andra riskmiljöer men det trodde jag nog skulle ta mer tid för dem att inse.

Men om jag förstår det rätt så har de alltså inte ballar ens att rekommendera munskydd i äldrevården trots allt vi vet om asymptomatisk smittspridning osv? Jag inser nu att Finspång måste ske i två omgångar - först en vecka för att avhandla coronaresponsen (som en uppvärmning) och sedan kanske en månad för att avhandla det andra.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Så fort det blir lite kritiska frågor så avbryts följdfrågorna och ordet går till nästa journalist. Det är bara de lediga journalisterna som får ställa flera frågor.
Dom kunde haft en pressträff enbart för frågor om dom velat informera om de folk verkligen undrar och vill ha svar på. Nu har man de formellt bara för att få ut de man själv vill säga.

Sen kan man ju undra när de äldre (som är värst drabbade) ska få en egen pressträff likt de som barn fick för någon vecka sen. Den gruppen om någon borde väl få ställa frågor kan ja tycka. Måste finnas många som skulle kunna representera de äldre med frågor osv.
Har ställt frågan till Aftonbladet dagligen i flera veckor men ignoreras bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmslivet
Man testar ju de som har uppenbara symtom. Därifrån smittspårar man.... Det gör att man kan diagnostisera en hög andel av de smittade och således reducera spridningen.

En faktor 1.3 är ganska lite i jämförelse med den faktor 70 jag nämnde - är Sydkorea lika kassa som UK så är det fortfarende en faktor 50 kvar.

Vi har inte ens i teorin möjligheten att testa mer än en bråkdel av alla smittade - ändå tycker du vi masstestar!
Testningens effekt på spridningen är ju uppenbart proportionell mot andelen smittade som faktiskt diagnostiseras, är det så svårt att begripa?

Det är ingen idé att förklara för skribenten, jag länkade denna artikel till hen:

https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2020/05/whats-south-koreas-secret/611215/

Som förklarar att Sydkorea masstestade i början, och tillsammans med andra åtgärder ströp smittan. Och nu haft 0 nya fall i ca tre dagar. Och så påtalade jag att det är ju det som är anledningen till att man inte längre masstestar. Men fakta når ej fram till alla..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, förstår inte att det tjatas om strategin vi har i sverige och att det skulle vara den som gör att vi har så många döda.
Vi har haft samma strategi i södra sverige och de ligger mycket bra till, det är med andra ord andra parametrar som avgör hur det går.

Vad tycker du om Italien samt Lazio och Lombardiet då?
Citera
2020-05-07, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu tycker jag såklart att detta är mycket värre med så många dödsfall.
Men det ligger mycket i din fråga.
Skulle vara intressant att höra vart smärtgränsen går för gemene man.

Frågan har ställts till alarmisterna 1000 gånger i tråden. Tre olika varianter av svar förekommer.

1. Tystnad
2. "Du kan inte jämföra Covid med influensa!"
3. "Den här tråden handlar inte om influensa!"

Ingen, absolut ingen har stake nog att svara på hur många liv en sjukdom får ta innan det är dags för en lockdown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in