2020-05-07, 14:28
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Men återigen folkhälsomyndigheten reviderade ju skyddsutrustningen i vården- genom att SKALA ner den, det säger väl hur mycket som helst om läget i samhället. De har ingen utrustning, de får inte tag på något så då gör de vad de gjort bäst hela tiden... ljuger.
Haha ja ljuger tror dom verkligen att dom är bra på... ursäkterna är så löjliga så man blir förvånad över galenskapen.
Citera
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det vet du ju inte?
Och sedan är detta den långsiktiga lösningen.
Ska vi varje år till varje pris skydda liv från virus kommer samhället aldrig vara öppet.

Så länge vi inte har masstestning kommer de andra nordiska länderna vinna över oss i kriget kring lägst dödsfall. Jag undrar när de testningarna på 100 000 tusen i veckan kommer ut till befolkning och riskgrupper?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Fy fan vilket gaggande det börjar bli på dessa presskonferenser. Det konkreta som faktiskt sägs inlindat i 99% av innehållslöst dravel hade kunnat sägas på 5 minuter.

Precis som i denna tråd med andra ord.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Det beror nog på att äldreboendena har blivit smittade och det har nog börjat minska där nu/snart.

2.6% av befolkningen står för 56.1% av de döda i Sverige! (+70 hemtjänst och Särskilt boende)

Det betyder att om man lyckas "skydda" 2,6% av befolkningen kan man "få bort" 56% av dödsfallen.

Bra att det minskar på äldreboendena eller kan det vara så att våra äldre äldre har fått en egen flockimmunitet.
lite ironi
Citera
2020-05-07, 14:29
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det vet du ju inte?
Ska vi varje år till varje pris skydda liv från virus kommer samhället aldrig vara öppet.
Varför slänger du dig med halmgubbar? Det finns ingen sund individ som tror på flockimmunitet. För att den skall fungera så måste hela jordens befolkning uppnå flockimmunitet. Alternativet är ett vaccin.
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Vi jobbar på starkt mot 1a platsen i antal döda per capita. Trots att vi startar med det enorma handikappet glesbefolkning, så måste jag säga att vi presterar otroligt otroligt bra. Jämförelsevis med länder som har 5-10 gånger så hög befolkningstäthet.

Löfven, regeringen, och herr Tengele ska vara otroligt stolta. Vi bör hamna på pallplats när spektaklet är över. Fortsätt så

Världens naturligt mest socialt distanserande folk som lever i världens mest gledbebyggda land möter ett virus som frossar på tätbebyggelse, borde vara en enkel match? Naturligtvis inte. På något vänster lyckas den socialdemokratiska demokraturen med media och myndigheter i ledband få dessa fantastiska förutsättningar till att bli sämst.

Allt detta dysfunktionella styre tar i blir skit.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Fy fan vilket gaggande det börjar bli på dessa presskonferenser. Det konkreta som faktiskt sägs inlindat i 99% av innehållslöst dravel hade kunnat sägas på 5 minuter.

Sa de nåt om att man skulle tvätta händerna?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Det vet du ju inte?

Så gjorde man under pesten. Samhället får förändra sig och begränsa öppenheten. Vi har i dag ett digitalt samhälle som gör att vi inte behöver ha fysisk kontakt utan att det räcker med en digital.
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja de har väl inte kommit upp i högre siffror ännu men det var fler veckor/ månader utan dödsfall i olika afrikanska länder men nu börjar det bli en om dagen.
Vet att många Afrikanska länder vidtagit hårda restrektioner. Kan bero på det också.
Många afrikanska länder är tio gånger hårdare i sitt agerande än vad vårt slappsverige är.
Du har säkert rätt, jag tittar bara på worlddata och det är en dagsbild.

Men Palestina tycker jag är väldigt konstigt. De är så många människor på lite yta. Märkligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
När jag läst dessa texter ställer jag mig frågan: Vill man verkligen överleva intensivvård med respirator efter att ha varit svårt sjuk i Covid-19? Det är ju ett rent helvete i sig! Är det kanske inte skönare att lugnt och stilla få somna in medans man är nedsövd? Detta är en komplex fråga jag vet, men tanken kom till mig och jag kände att jag ville dela den.

Sverige, landet där man inte vet hur man använder munskydd.. Förvånad över att man inte avråder från att borsta tänderna.

MSBs bidrag för dagen: Instagramkampanj
Citera
2020-05-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Så länge vi inte har masstestning kommer de andra nordiska länderna vinna över oss i kriget kring lägst dödsfall. Jag undrar när de testningarna på 100 000 tusen i veckan kommer ut till befolkning och riskgrupper?

Lägst dödsfall i Corona kan stämma ja.
Men vår ekonomi går bättre vilket kan hjälpa vår sjukvård att rädda liv i annat framöver.
Så komplicerad är faktiskt denna fråga.
Citera
2020-05-07, 14:30
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Går ner över hela Europa nu. Grejen är att man inte behöver låta folk dö, eftersom smittan faktiskt verkar skitenkel att stoppa.
Kanske har vi massdödat gamlingar i onödan
? Även de länder som skyddat sin befolkning ser ut att minska i smittspridning. Men äldreomsorgen sparar många miljarder förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in