2020-05-07, 14:11
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Idag har det dött 99 människor.
Fan också...

Det sa inte Tegnell i presskonferensen. Han svamlade om några helt andra siffror.
Varför kan han inte vara rak och tydlig?
Varför vill han inte säga sanningen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Vräka in pengar i företag och kultur och arbetslösa går bra men inte att ge en peng åt de som tvingas stanna hemma av smittoskäl.
Prioriteringar....

Ja, mycket underligt! Jag håller tummarna att de skärper sig. Det känns helt overkligt och ovärdigt i Sverige ifall personer med allvarliga lungsjukdomar och dylikt skall behöva arbeta trots dödsrisk om de blir smittade. Det här tror jag kommer att kunna bli en het potatis. Det är ingen liten grupp av människor. Ser redan arga kommentarer på Aftonbladet... Den som lever får se.
Citera
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019

Angående din graf :
Nej, eftersläpningen =”reporting delay” i grafen är som mest 14+, delay på upp till 31 dagar redovisas som 14+, blir högst vilseledande
Kolla på Y-axeln. (i nedre grafen)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Jag försökte lyssna på presskonferensen men tycker att Tegnell svamlade något om rullande dödssiffror som skulle vara kring 77 idag. Hörde jag fel??

Han inhämtade eftersläpningen och det kan nog stämma att han sade 77 döda per dygn. Mycket stabilt. Frågan är bara om det kan ligga nyare eftersläpningar och skvalpa runt. Detta är inte lätt.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Nu smygbackar dom som satan om munskydden.

Man kan lägga till det, i vissa fall, om man vill. Typ. Så säger man.
Citera
2020-05-07, 14:12
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vi lever absolut i Pang i Bygget där allt är dysfunktionellt.
Politikerna skiter i människor och gör allt bara för att få behålla makten.
Håller jag med dig om. Dysfunktionellt som f..n
Inte bara nu under covid-19 utbrottet.
Jag har påpekat ett par år nu att Sverige är dysfunktionellt. Och sjävklart blir då alla i viss mån dysfunktionella.

Syns väl tydligt här i tråden också.
" du är en alarmist he, he, he"
" du är en förnekare he, he, he"

Eller " du är en idiot, det är inte jag"

Det är väl det här förbannade j....a viruset man skall hata och avsky, inte de som pratar om det.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
De som kan jobba hemifrån har redan uppmanats till att göra det. Så vad är det för nya medel du skulle vilja se?
Diskussion gäller snarare vad vi borde ha gjort, nu är det försent.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
På väg neråt då alltså, längre ledtid mellan 2-3000 döda än 1-2000.
Det är ju positivt i alla fall.

Således ett tydligt tecken på utplaning av kurvan.
Kan vara så att folk har börjat tvätta händerna riktigt, r i k t i g t, noga.
Citera
2020-05-07, 14:13
Medlem
docentdisciplins avatar
Fortsatt mycket stor eftersläpning i siffror från region Västra Götaland, - kan bli otrevligt när de siffrorna läggs till. 187 döda i Stockholm, men bara 26 rapporterade i västra götaland senaste 6 dagarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag måste studera siffrorna mer ikväll men endast 99 fler döda idag, det innebär en minskning och segern för dom goda "Förnekarna" och "Tegnell fan club" är förkrossande. Den goda sidan hade rätt och som alltid den onda sidan med "Alarmister" har för alltid fel.

Anar Ni en viss ironi i mitt inlägg. Men se siffrorna sista dagarn, +90, +85, +99, ingen kan väl förneka att detta är STABILT?

Om man bortser från ditt tramsande så är antalet avlidna inte så många som jag tror många hade antagit för 2-3 veckor sedan. Snittar ca 70 döda per dygn. Alldeles för många såklart men jag tror väldigt många räknat med fler denna vecka.
Citera
Medlem
Vad i helsike är rullande dödsiffra för nåt nu då?
Citera
Medlem
Nämen kom till skott SoS-tanten. Ska man ha visir och munskydd. Finns det evidens om risk med mask och visir? Skulle inte tro det. Det är bara teorier. Evidensbrist är myndigheternas sätt att säga att det är för dyrt. Man kan ju alltid skaffa sig evidens om det är viktigast.

Och eftersom frågan är vårdgivarens ansvar så är det dags för folk att gå ihop och börja stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in