2020-05-07, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Jeg spør igjen siden ingen svarte.

TH er fremdeles siktet selvom han skulle bli løslatt av lagmannsretten denne uken sant? Den siktelsen forsvinner vel ikke?
Men kan politiet nekte han å oppholde seg i boligen og kreve å få følge med han hvis han løslates??

Er jo synd om han løslates og springer rett til en medhjelper og fjerner evt bevis. Men det har de jo hatt 18 mnd på å gjøre så er vel neppe så mye bevis å fjerne...

Han vil ha status som siktet inntil politiet henlegger saken for hans del eller det blir tatt ut tiltale mot ham, uavhengig av om domstolen finner vilkårene for varetektsfengsling som oppfylt.
Citera
2020-05-07, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Og så ?

Med tanke på anken. Trodde det var den du siktet til, da du skrev at det virker umulig at TH kan ha utført selve mordet selv.
Citera
2020-05-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Hva synes du om ektepakten fra 1993?

Det ser ut som et dokument signert av vitner.
At den teoretisk kan kjennes urimelig betyr ikke at TH har utført et drap.

Og uansett så er nok den siktede såpass smart at han ville skjønt at slike ting ville ettergås og at han selv ville bli mistenkt dersom han hadde planer om å ta livet av konen sin.
Er sikker på at han har evner til å løse en urimelig ektepakt på en mer smidig måte.
Senast redigerad av Mulholland007 2020-05-07 kl. 13:45.
Citera
2020-05-07, 13:41
Medlem
Citat:
Når du var liten, så prøvde du kanskje å presse sammen to puslebiter som bare nesten passet sammen?

Personer som TH er ikke så idioter at de tar tar livet av kona på den måten og på det tidspunktet det nå ha blitt gjort på.
Vent og se.

Det er jo svært interessant at du faktisk er sikker på det motsatte av hva politiet m.fl. mener.

Forstår ikke hvorfor du skal idioterklære andre som ikke mener det samme som deg.
Citera
2020-05-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Det er jo svært interessant at du faktisk er sikker på det motsatte av hva politiet m.fl. mener.

Forstår ikke hvorfor du skal idioterklære andre som ikke mener det samme som deg.

Jeg husker dem som trodde TH samarbeidet med politet i et hemmelig spill for å fange de egentlige kidnapperne. Vært mye rart her inne.
Citera
2020-05-07, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern

Det å få TH i varetekt er nødvendig for å bekrefte eller utelukke mistanken.
Som du sikkert har lest så har advokaten uttalt at politiets grunnlag er særdeles spinkelt.
TH hadde nok sittet i avhør dag etter dag dersom de hadde noe på han. Men det gjør han altså ikke. Ganske spesielt spør du meg, ikke minst med tanke på at han kam bli løslatt dersom anken fører frem. De bruker altså ikke anledningen til å avhøre ham, etter det jeg har sett i nyhetene. Bortsett fra et kort avhør da han ble pågrepet.
Senast redigerad av Mulholland007 2020-05-07 kl. 13:52.
Citera
2020-05-07, 13:54
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/polisen-genomsoker-tom-hagens-stuga/

Men alltså, jag begriper inte detta. Alla Tom Hagens fastigheter ska undersökas NU. Vad har polisen gjort då i ett och ett halvt år, med de enorma resurser som de haft till sitt förfogande, om inte detta det mest grundläggande blivit gjort?
Citera
2020-05-07, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Men alltså, jag begriper inte detta. Alla Tom Hagens fastigheter ska undersökas NU. Vad har polisen gjort då i ett och ett halvt år, med de enorma resurser som de haft till sitt förfogande, om inte detta det mest grundläggande blivit gjort?

De kan jo ikke gjøre det når han er fornærmet i saken. Da sikrer de jo bare spor på antatt gjerningssted.
Citera
2020-05-07, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Det er stor forskjell på undersøkelse og ransaking.

Tom Hagen har vært hemmelig siktet i ca ett år. Politiet har i denne perioden kun gjort undersøkelser, for å unngå å røpe den hemmelige siktelsen og etterforskningen.

Det er først nå etter at siktelsen er blitt kjent at politiet går til ransakelse av eiendommene. Ransakelser innebærer at politiet kan gå hardere til verks, bryte opp golv og slå ned vegger, hvis de finner det nødvendig.
Citera
2020-05-07, 14:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det som jeg synes er spesielt og oppsiktsvekkende her i denne tråden, er at det er så få som klarer å ha minst to tanker i hodet samtidig.

Jeg trodde lenge at det bare var jeg som trodde på min hypotese om at "uenigheten" mellom Holden/familien og politiet var et spill, "Kaos VH Kaos", som jeg kalte det.

Her er i såfall ett ekspertpanel i "Veckans brott", som uttaler seg om saken.
Min hypotese blir underbygget av ikke mindre enn 2 av 3 eksperter

Lørenskog-saken (fra ca 5 min, til ca 21 min):

https://www.svtplay.se/video/24273829/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-1-1

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg husker dem som trodde TH samarbeidet med politet i et hemmelig spill for å fange de egentlige kidnapperne. Vært mye rart her inne.
Du tenkte nok på dette.
Nå er lenken tatt bort, men jeg var ikke alene om å tro på det i såfall, så det kan jeg leve med
Citera
2020-05-07, 14:02
Bannlyst
Citat:
Når du var liten, så prøvde du kanskje å presse sammen to puslebiter som bare nesten passet sammen?

Personer som TH er ikke så idioter at de tar tar livet av kona på den måten og på det tidspunktet det nå ha blitt gjort på.
Vent og se.

Hvis du mener at han ikke har drept henne, og heller ikke står bak noen leie av torpeder, hva kan det være som har skjedd da? At kidnappingsbrevet er ekte? Eller at AE kanskje hadde en fiende som hatet henne så sterkt at han gjorde dette? Jeg mener at man må se på motiv. Altså hvem som skulle ha grunn. Og så må vi huske på at folk som dreper i affekt, de tenker ikke klart når de dreper. De er ofte så sint at de blir en helt annen person. Så dermed har det ikke noe å si om man er "personer som TH", eller om man er en fattig student.
Citera
2020-05-07, 14:04
Medlem
Citat:
Det å få TH i varetekt er nødvendig for å bekrefte eller utelukke mistanken.
Som du sikkert har lest så har advokaten uttalt at politiets grunnlag er særdeles spinkelt.
TH hadde nok sittet i avhør dag etter dag dersom de hadde noe på han. Men det gjør han altså ikke. Ganske spesielt spør du meg, ikke minst med tanke på at han kam bli løslatt dersom anken fører frem. De bruker altså ikke anledningen til å avhøre ham, etter det jeg har sett i nyhetene. Bortsett fra et kort avhør da han ble pågrepet.

Problemet er jo at du får ikke en person i varetekt kun med hensikt i 'å utelukke' en mistanke. Heldigvis er rettsvesenet i Norge slik.

For å varetektsfengslet noen for drap og eller medvirkning til overlagt drap så MÅ man ha konkrete bevis for det.

Angående hva Holden sier så må man ta det med en solid skje, han er TH forsvarer. Selvfølgelig skal han kritisere og spille spørsmålstegn med det politiet legger frem. Det er han jo betalt for å gjøre.

Tilbake til vår diskusjon; Jeg synes det er så trist at du idioterklærer meg fordi jeg tilsynelatende ikke mener det samme som deg. Og horisonten din er i mitt syn ganske smalt, når du TOTALT UTELUKKER at TH har er drapsmannen all den tid det er nettopp det han sitter i kassetten for - etter 18(!!!) mnd etterforskning.
Senast redigerad av Smijern 2020-05-07 kl. 14:06. Anledning: Skrivefeil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in