Citat:
Ursprungligen postat av
Mulholland007
Det å få TH i varetekt er nødvendig for å bekrefte eller utelukke mistanken.
Som du sikkert har lest så har advokaten uttalt at politiets grunnlag er særdeles spinkelt.
TH hadde nok sittet i avhør dag etter dag dersom de hadde noe på han. Men det gjør han altså ikke. Ganske spesielt spør du meg, ikke minst med tanke på at han kam bli løslatt dersom anken fører frem. De bruker altså ikke anledningen til å avhøre ham, etter det jeg har sett i nyhetene. Bortsett fra et kort avhør da han ble pågrepet.
Problemet er jo at du får ikke en person i varetekt kun med hensikt i 'å utelukke' en mistanke. Heldigvis er rettsvesenet i Norge slik.
For å varetektsfengslet noen for drap og eller medvirkning til overlagt drap så MÅ man ha konkrete bevis for det.
Angående hva Holden sier så må man ta det med en solid skje, han er TH forsvarer. Selvfølgelig skal han kritisere og spille spørsmålstegn med det politiet legger frem. Det er han jo betalt for å gjøre.
Tilbake til vår diskusjon; Jeg synes det er så trist at du idioterklærer meg fordi jeg tilsynelatende ikke mener det samme som deg. Og horisonten din er i mitt syn ganske smalt, når du TOTALT UTELUKKER at TH har er drapsmannen all den tid det er nettopp det han sitter i kassetten for - etter 18(!!!) mnd etterforskning.