Citat:
Ursprungligen postat av
Myllo
Om man läser Filter så framgår det att SE var aktiv i Täbymoderaterna i mitten av
80-talet och styrelsemedlem. Självklart kände han då B Hagård. Täbymoderaterna
tycks ha varit ett osedvanligt mörkblått fäste med ett osedvanligt djupt Palmehat.
Där fanns också Carl G Holm, en av grundarna av tidskriften Contra. Måltavlan med
Palmebilden publicerad i Contra hade sitt ursprung hos Täbymoderaterna.
Filter säger vidare att det fanns en överste och marinofficerare i kretsarna och att SE
umgicks med dem. Detta har också påpekats av "tinytiny" som kände SE.
Tinytiny har också sagt att SE hade kontakter inom kretsarna på Wallingatan 34. Där
fanns de högerextrema polisanställda ÅJ"Leon"Ek, KAK (vice ordf i DA) och CGÖ samt
återigen Birger Hagård.
Vet man om CGH och SE var medlemmar samtidigt i Täbymoderaterna?
Och hur självklart är det att Birger Hagård kände SE? Det vore ju i så fall mycket intressant eftersom Hagård var aktiv inom Baltiska Kommittén och WACL där Anders Larsson, Bertil Wedin, Åke J Ek var aktiva också. Och de fyra kände varandra mer eller mindre väl i alla fall.
Att CGÖ skulle förekommit på Wallingatan har jag missat, i vilket sammanhang då? (IPA?)
Kände CGÖ och Ek varandra?
Sist men inte minst: Mitt minne är dimmigt, men jag har för mig att Contra under en tid skulle ha haft ett tryckeri på Åland. Var det inte till Åland som SE åkte till dagarna efter mordet (istället för den påstådda skidresan)? CGÖ:s pappa eller farfar var för övrigt starkt engagerad i Ålandsfrågan tidigt 1900-tal. Väldigt lösa kopplingar förstås, men det här tryckeriet på Åland och SE:s Ålandsresa skulle jag vilja veta mer om.