2020-05-07, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det var troligtvis därför han inte tipsade om SD utan om HD? För att han inte visste om att relationen pågick som du säger. Han trodde att enbart HD hade motiv kvar att döda Lena.

SD behövde inte JG tipsa om... han hade ju redan polisens ögon på sig.

Av någon anledning misstänkte han sin vän... varför?

Som vän borde han väl tänka att det finns andra skäl till att LW är borta? I stället misstänker han att hans vänner är inblandade.
Citera
2020-05-07, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De lät honom sitta en vecka efter avslutad förhandling.

Ja Du har rätt... undrar om de hade förhandlingar under helgen? Domaren sa iaf att de hade haft lite att diskutera under 4 veckor tills domen kom.
Citera
2020-05-07, 09:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD behövde inte JG tipsa om... han hade ju redan polisens ögon på sig.

Av någon anledning misstänkte han sin vän... varför?

Som vän borde han väl tänka att det finns andra skäl till att LW är borta? I stället misstänker han att hans vänner är inblandade.

Vad menar du med varför? JG har all information som oss och vi ser varför HD skulle hatat LW eller hur? Skulle JG varit så blind att han inte insåg det också?

Vill du att jag ska gå in på detaljer varför HD hade motiv? Känns onödigt att upprepa tycker jag. Har skrivits för mycket om SD:s och LW:s beteende mot HD. Bara gå tillbaka och läsa.
Citera
2020-05-07, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror du det är N*a som varit i farten och dekorerat garagedörren?

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Varför ljuger du? Det finns klart dokumenterat i ditt inlägg.
Det fanns ingen emoji överhuvudtaget. Se ovan. F ö tycker jag du ska lägga ner jakten på mig. Eller ta det i pm så slipper vi se skiten i tråden.
Citera
2020-05-07, 10:01
Medlem
Citat:
Vad menar du med varför? JG har all information som oss och vi ser varför HD skulle hatat LW eller hur? Skulle JG varit så blind att han inte insåg det också?

Vill du att jag ska gå in på detaljer varför HD hade motiv? Känns onödigt att upprepa tycker jag. Har skrivits för mycket om SD:s och LW:s beteende mot HD. Bara gå tillbaka och läsa.

Vid tiden då JG ringde polisen på natten var väldigt tidigt (tror att det var när när SD/HD satt på planet mot USA).
LW var "bara" försvunnen vid den tiden... och JG hade inte kunskap om att SD/LW fortfarande hade en relation.

Varför misstänka sina vänner överhuvudtaget...?
Citera
2020-05-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifBilly2012
Han säger att hon blödde vid sex. Alltid. Överallt.
Hon hade sex med hans sadel också enligt honom
Man baxnar
Känns som dehär fallet där en misstänkt åkte dit för rattfylleri men sa att han vid sex druckit tjejens urin därav visar det utslag. 🙄🤭...
Citera
2020-05-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Helt sjukt asså..... Gång på gång har hon sagt till vänner att hon har varit säker på att han skulle döda henne... Ringde inte MG och sade att han skulle komma till henne den dagen hon avled, eller har jag fel???

Precis det borde styrka och åtalet. Precis som mordet där gm va abbe blattelito där han dödade exet med tramadol injektion. Hon hade också smsat om att han skulle döda henne närsom. Han blev friad för mord i hovrätten. Vi får hoppas att hovrätten dömmer denne man för mord

Inte fan ska han mörda en kvinna och sedan ska vi skattebetalare ge honom betalt som plåster på såret för häktningstiden. 🙄🙄🤔
Citera
2020-05-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Precis det borde styrka och åtalet. Precis som mordet där gm va abbe blattelito där han dödade exet med tramadol injektion. Hon hade också smsat om att han skulle döda henne närsom. Han blev friad för mord i hovrätten. Vi får hoppas att hovrätten dömmer denne man för mord

Inte fan ska han mörda en kvinna och sedan ska vi skattebetalare ge honom betalt som plåster på såret för häktningstiden. 🙄🙄🤔
Ditt sista där. Jo, Sverige i ett nötskal. Blir han friad i HR så blir han några hundratusen kronor rikare.
Citera
2020-05-07, 10:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Vid tiden då JG ringde polisen på natten var väldigt tidigt (tror att det var när när SD/HD satt på planet mot USA).
LW var "bara" försvunnen vid den tiden... och JG hade inte kunskap om att SD/LW fortfarande hade en relation.

Varför misstänka sina vänner överhuvudtaget...?

Varför måste JG ha vetskap om att SD och LW fortfarande träffades för att tro att Hanna hade motiv? Den sista tiden innan mordet visste säkert JG också hur stört Lena betedde sig mot HD efter avslöjandet och ända fram till mordet i princip. Det har du nog läst om i FUP. Kommer inte gå in på detaljer där heller.
Citera
2020-05-07, 10:20
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, det är det förvisso men var det nåt jag skrev som blev oklart?

Jag är nästan helt säker på att rättsläkaren/patologen ifråga slog fast att döden bör ha föregåtts av medvetslöshet.
Frågan skulle då bli hur länge medvetslösheten kan ha varat. Svaret var väl att den inte bör ha överstigit en timme.
Det jag i mitt inlägg kallade för vetenskaplig försiktighet.

Blev lite fel med mitt inlägg skulle vara till en annan användare, ta det inte personligen.

Helt riktigt det du skriver, ang det som rättsläkarna/patologerna kommit fram till, valet för oss är att ha tillförsikt för deras arbete.
Citera
2020-05-07, 10:21
Medlem
Citat:
Varför måste JG ha vetskap om att SD och LW fortfarande träffades för att tro att Hanna hade motiv? Den sista tiden innan mordet visste säkert JG också hur stört Lena betedde sig mot HD efter avslöjandet och ända fram till mordet i princip. Det har du nog läst om i FUP. Kommer inte gå in på detaljer där heller.

Intressant att man misstänker att vänner kan utföra något likt detta, först försvinnande, sedan mord och ändå hålla sig fast vid dessa!

Sudda vid polisförhör och fortsätta umgås. Bete sig som en tok vid rättegången... ja jösses!
Citera
2020-05-07, 10:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Intressant att man misstänker att vänner kan utföra något likt detta, först försvinnande, sedan mord och ändå hålla sig fast vid dessa!

Sudda vid polisförhör och fortsätta umgås. Bete sig som en tok vid rättegången... ja jösses!

Nja om JG känner att han gjort sin plikt och anmält sina misstankar för polisen och det blivit utrett och vännerna avskrivits förstår jag inte varför han inte kan fortsätta umgås med dem?

Pratar givetvis om HD här nu. Hon är helt avskriven från all inblandning i mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in