2020-05-07, 09:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är klart att de skulle få slut på skiten på noll tid om de verkligen ville. Men de vill ju inte.

Observera att de förbjöd den här sortens våta marknader under SARS. Men sen återupptogs de igen strax efter. Nu var det precis samma sak igen. De förbjöds "så länge viruset härjar" - nu är de öppna igen.

Det är som att gnugga en Wettex i nyllet på alla som har mistat en nära anhörig i Corona-smittan. Och även dem som har blivit svårt sjuka.

Då får resten av världen införa handelssanktioner, tills de är stängda för gott. (JA vi klarar oss utan billig hemelektronik, plastleksaker och upplåsbara sexdockor made in China...)
Citera
2020-05-07, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Det är klart att de skulle få slut på skiten på noll tid om de verkligen ville. Men de vill ju inte.

Observera att de förbjöd den här sortens våta marknader under SARS. Men sen återupptogs de igen strax efter. Nu var det precis samma sak igen. De förbjöds "så länge viruset härjar" - nu är de öppna igen.

Det är som att gnugga en Wettex i nyllet på alla som har mistat en nära anhörig i Corona-smittan. Och även dem som har blivit svårt sjuka.

Är det bevisat att det kom från just marknaden då? Verkar som att viruset var framställt i laboratorium.

Det var bog bara lämpligt att skylla på marknaden.
Citera
2020-05-07, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi får väl se hur det går i längden. Förstår inte hur folk kan tro att det nu är över i länder med låg smittspridning..
Jag är inte för den svenska strategin, men att tro att facit finns tillgängligt nu blir ju bara löjligt.
Halmgubbar. Jag skrev inte att det är över eller att det finns ett facit. Det vissa länder visar är att det går att hålla ned smittan och undvika tusentals dödsfall. Anammade alla länder samma ambitioner så kunde vi gemensamt utrota viruset.
Citera
2020-05-07, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vi får väl se hur det går i längden. Förstår inte hur folk kan tro att det nu är över i länder med låg smittspridning..
Jag är inte för den svenska strategin, men att tro att facit finns tillgängligt nu blir ju bara löjligt.

Tråkigt såklart för alla sossar som inte kan åka på sin sosseresa till Grekland, Turkiet eller någon annan White trash destination. Jag själv har däremot lite tålamod vad det gäller resor framöver. Det är ju bara att ta igen när saker normaliserats. Om ni har något jobb kvar förstås och har råd med dubblade priser på flyg

De enda som kommer kunna få resa från Sverige är det folk som bor i Sverige men har dubbelt eller annat medborgarskap.
Väldigt tråkigt för alla etniska svenskar som motsätter sej Sveriges linje men ändå blir motvilligt indragna i katastrofen av alla andra etniska som suger av Tegnells mikroskopiska snopp.
Men åtminstone till hösten kommer etniska svenskar bli tvungna att bada på Gotland när det är 15 grader. Som svensk är man dock van med sånt.

Förhoppningen är att det dröjer minst ett par år till innan svenskar får åka ut ur landet.
Nån straff måste de få. Man kan inte komma undan så lindrigt när man beter sig som djur.
Citera
2020-05-07, 09:13
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men coronapatienterna berättar om speciellt obehagliga mardrömmar, och även om att de blir kvar i minnet och upplevs som minnen av verkliga händelser. Vanliga drömmar vädras ju fort ut ur minnet efter uppvaknandet. Det måste vara något speciellt som gör, att just de här drömmarna lagras i långtidsminnet.
Covid-patienter har extremt långa vårdtider.
Citera
2020-05-07, 09:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
De enda som kommer kunna få resa från Sverige är det folk som bor i Sverige men har dubbelt eller annat medborgarskap.
Väldigt tråkigt för alla etniska svenskar som motsätter sej Sveriges linje men ändå blir motvilligt indragna i katastrofen av alla andra etniska som suger av Tegnells mikroskopiska snopp.
Men åtminstone till hösten kommer etniska svenskar bli tvungna att bada på Gotland när det är 15 grader. Som svensk är man dock van med sånt.

Förhoppningen är att det dröjer minst ett par år till innan svenskar får åka ut ur landet.
Nån straff måste de få. Man kan inte komma undan så lindrigt när man beter sig som djur.

Jag är skitsur för att jag ska bli lidande för andras dumhet. Turistresor kan man väl klara sig utan ett par år, men jag har vänner utomlands som jag inte kommer att kunna träffa. Det är helt galet.
Citera
2020-05-07, 09:22
Medlem
Liten undersökning om antikroppar från Norge. Immunitet långt borta.

NTB
Undersøkelse: 2 av 100 har antistoffer mot koronavirus – FHI tror svært få har vært smittet

https://www.dn.no/staticprojects/2020/01/coronaviruset/#53410
Citera
2020-05-07, 09:22
Medlem
Citat:
Jag är skitsur för att jag ska bli lidande för andras dumhet. Turistresor kan man väl klara sig utan ett par år, men jag har vänner utomlands som jag inte kommer att kunna träffa. Det är helt galet.
I en demokrati kommer det alltid vara drygt 50 % som är missnöjda. Det är liksom inbyggt i systemet. Deal with it eller flytta.
Citera
2020-05-07, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Råkost är både gott och nyttigt. Det knaprar så fint när man tuggar vilket höjer glädjen. Alla vet vi att själva grunden till Kinas dominans i världen grundar sig på råkostens positiva verkningar och morotens knaprande glädje. Även om Corona nu kommit i vägen.

Men redan dom tidiga kejsarna var stora råkost-älskare. Vilket också spridde sig till Europa och grundade den västerländska civilisationen. Idag sitter vi alla och knaprar på en näve kolrot eller en bit palsternacka.

I själva verket tycks de här våtmarknaderna vara någon sorts råkostmarknader. Allt är ju rått. Både det som säljs där och de som säljer skiten.
Citera
2020-05-07, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
I en demokrati kommer det alltid vara drygt 50 % som är missnöjda. Det är liksom inbyggt i systemet. Deal with it eller flytta.
De flesta kommer flytta. Sverige kommer halveras. De enda som kommer finnas kvar är svinen som trampar på alla lik.
De kommer gotta sig med varandra, har lågbudget semester på Gotland i kalla vädret och har pengar som räcker just till mat.
Sverige återgår till 1800-talet med andra ord.
Citera
2020-05-07, 09:26
Medlem
Citat:
Då får resten av världen införa handelssanktioner, tills de är stängda för gott. (JA vi klarar oss utan billig hemelektronik, plastleksaker och upplåsbara sexdockor made in China...)

Var och en av oss kan bidra även utan sanktioner. Men jag hoppas på sanktioner. Det är dags nu.
Citera
2020-05-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg
Är det bevisat att det kom från just marknaden då? Verkar som att viruset var framställt i laboratorium.

Det var bog bara lämpligt att skylla på marknaden.

Spelar inte roll i detta sammanhang (fast det är viktigt). Detta är nu tredje viruset från Kina så helt oavsett labb eller marknad så ska de straffas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in