2020-05-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kan COVID-19 verkligen fungera som HIV? I så fall måste någon ha lagt in HIV-bitarna i COVID-19 i ett labb.
Ja det så är det
https://www.infowars.com/coronavirus-contains-hiv-insertions-stoking-fears-over-artificially-created-bioweapon/
Citera
2020-05-06, 21:14
Medlem
De som vill ha munskydd, kan väl bara köpa det? Varför vänta på att regeringen ska ta beslut om det?Om ni inte hittar i sverige, så finns det ju alltid på kina-sidorna.
Citera
2020-05-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Börjar mer och mer misstänka att media gör allt för att försöka skrämmas av någon anledning!

I början så var jag det jag som var mest paranoid för viruset i hela Sverige. Men jag börjar fan undra.

Statistiken ljuger ju inte, Och sen kommer detta från Tidningen: Ny rapport: Viruset har muterat – till aggressivare variant

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLa3VE/ny-rapport-viruset-har-muterat--till-aggressivare-variant

Känns som endast skrämsel propaganda.

Giesecke säger att han inte tror på´t. Tegnell säger att det är oklart om man kalla detta för en klassisk mutation eller ej. "De får de lärda tvistas om"..

Ganska roligt sagt av Tegnell. Han kanske pratade om oss är på FB ;-)
Citera
2020-05-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Nej egentligen inte. Men är du en bra medborgare ska du vara hemma ändå.
Sparkar dem dej, nåväl, du vill väl inte utgöra en risk för dej och andra?
Var hemma och gå på a-kassa.
Har du ingen a-kassa? Ja, då finns det socialen väl?!?
Sverige hjälper ju sina medborgare.
Får du mindre pengar än nu?
Meh, måste du spendera alla dessa pengar för att äta?
Du kan väl äta mindre?!?
Vi ska hålla tillsammans vi Svenskar. Host host.

Aah sorry.

Glömde att alla dessa miljardpaket de gastar om hela tiden, var till företag och inte till folket.

Smittskyddspeng för riskgrupper har det väl talats om i någon månad i alla fall, ännu inget beslut vad jag vet. Min anhörige får leva upp sina sparpengar då, på pandemin som staten släppte in. Och sen stå med mössa i hand hos Socialkontoret. Ja, humanitär stormakt var det, ja. Det var såhär det såg ut.
Citera
2020-05-06, 21:18
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Sjukvården har mer skydd för de utsätts för mer smitta. Jag menar i äldreomsorgen i kollektivtrafik, affärer etc

Om nu vi i Sverige ska envist köra denna liberala modell så är det rent ansvarslöst att inte rekommendera munskydd också tillsammans med de andra rekommendationerna.

Men de som vet. Alltså inom sjukvården säger ju att detta med munskydd för alla det är fel. Den största faran för dom är när man tar av sig munskyddet. Vanligt folk kommer ju inte veta hur man använder munskydd. Tar av det sig på rätt vis. Det är ju poängen. Men såklart Tegnell sa ju idag att det finns viss data som tyder på att om någon är smittad så sprids det mindre. Men han klargjorde också att detta kan skapa en falsk trygghet. Går du med munskydd smittar du inte.

Svår fråga. Men saken verkar ju vara. Munskydd, eller än mer andningsskydd det funkar. Men du måste veta hur man ska använda dessa. Inte heller vara Byggmax-skydd. Sedan i vården byts de ut hela tiden och man måste veta hur man ska ta av dom rätt.
Citera
2020-05-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
De som vill ha munskydd, kan väl bara köpa det? Varför vänta på att regeringen ska ta beslut om det?Om ni inte hittar i sverige, så finns det ju alltid på kina-sidorna.
Det är inte det som är problemet.
Om de man ska lyssna på säger att man ej kan rekommendera munskydd eller till och med att det kan vara kontraproduktivt, då blir det så att de flesta inte kommer bära munskydd.

Det spelar inte större roll om jag bär munskydd. Det är inte det det handlar om.
Om man tror att munskydd kan hjälpa att hålla smittsprdiningen nere, så kommer jag inte göra nån större skillnad.
Det stora skilladen kommer det utgöras av alla andra som inte har munskydd. Och som i sin tur kan eventuellt hjälpa till att öka smittspridningen.

Jag kan även gå runt med 10 munskydd. Men jag löser inte problemet. De flesta komemr ändå lyssna på vad den flummiga typen säger.
Citera
2020-05-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Sedan så testar vi som sagt ca lika mkt som norge på dagsbasis numera, de testar ca 0,4 per tusen per dag, vi testar 0.35 per tusen per dag.
Kan du förklara nu varför dödsprocenten skulle vara högre i sverige?
Norge testar ungefär 2,4 gånger mer/befolkning än Sverige men Norge har ju inte mer döda än Sverige, Sverige har 13,6 gånger döda Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jaha? Okej? Att många dör i Sverige idag är sant, tragiskt och ofantligt stort misslyckande.
Men varken du eller jag har en jävla aning om hur det kommer se ut i höst eller för all del nästa vår. Folk här på flashback är generellt så jävla tvärsäkra på att lockdownländerna har gjort precis allting korrekt genom att strypa smittan fullständigt. Det existerar inte en jävla tanke på att viruset kan komma tillbaka i en ny våg i höst hos ovan nämnda länder varvid i den vevan kanske Sverige klarar sig bättre? Tänk om den tysta asymptomatiska exponeringen av viruset denna vår och sommar leder till att x gånger färre döda än övriga länder i Europa i höst? "Finske Tegnell" flaggade ju för detta för några veckor sedan, problematiken i att folk i Helsingfors inte blivit exponerade nog. Vi har inte jävla aning om framtiden, addera faktumet att det generellt tar väldigt lång tid att forska fram ett ordentligt vaccin, så sticker det rätt ordentligt i ögonen när man läser alla dessa jävla profeter som målat ut "vinnare" i c19 pandemin redan.
Värst vad du blev arg av lite statistik.
Citera
Medlem
Citat:
Sjukvården har mer skydd för de utsätts för mer smitta. Jag menar i äldreomsorgen i kollektivtrafik, affärer etc

Om nu vi i Sverige ska envist köra denna liberala modell så är det rent ansvarslöst att inte rekommendera munskydd också tillsammans med de andra rekommendationerna.

I sjukvården appliceras basala hygienrutiner (oavsett covid-19) alltid. I äldreomsorgen inte. Varför skulle annars en digital snabbutbildning behövas för äldreomsorg och hemtjänst? Basala hygienrutiner gör man alltså alltid, oavsett om det finns en bekräftad smitta eller inte.
Citera
2020-05-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Aah sorry.

Glömde att alla dessa miljardpaket de gastar om hela tiden, var till företag och inte till folket.

Smittskyddspeng för riskgrupper har det väl talats om i någon månad i alla fall, ännu inget beslut vad jag vet. Min anhörige får leva upp sina sparpengar då, på pandemin som staten släppte in. Och sen stå med mössa i hand hos Socialkontoret. Ja, humanitär stormakt var det, ja. Det var såhär det såg ut.

Just nu är det de rikas stormakt. Som gärna trampar på de mest utsatta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valsu
Antar att du inte har någon medicinsk utbildning ? eller hur kom du fram till att Covid-19 beter sig som hiv och gömmer sig latent i kroppen ?
Absolut ingen medicinsk utbildning, jag lyssnar på experter.
https://youtu.be/yLGtV3cLO4U?t=1012
Citera
Medlem
Citat:
Och det rättfärdigar våra dödstal?

Ett öppet samhälle rättfärdigar dödstal.
Annars skulle vi för hysa bilism och gå i lockdown varje influensa.
Var man sedan drar gränsen är frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in