Citat:
Ursprungligen postat av
CurbinDill
Kontroll är en illusion. Jag kanske inte bör skrämma upp dig ännu mer. Men det finns en nollskild risk att en människas hjärta helt slumpmässigt hamnar i ett arytmiskt tillstånd tror jag det heter på svenska. Detta är en konsekvens av att hjärtat är ett kaotiskt system som ibland pumpar blodet på precis det sätt som krävs för att flödet ska stanna av och man dör direkt i stort sett. Jag vet inte hur många det är som dör av detta varje år. Ett hundratal kanske. Men poängen är att det finns inget man kan göra för att förhindra detta att ske. Det finns ingen medicin man kan ta. Eller diet man kan följa. Eller bättre träning etc. Vem som helst kan när som helst bara råka ut för att hjärtat pumpar blodet på precis fel sätt. Och så vips så kolar man vippen.
Ja det vet jag väl men vi är ju i tråden och diskuterar runt (SARS-CoV-2, covid19) och dess framfart, aggressivitet, dödlighet, mutation, immunitet, antikroppar och dyligt.
Inte om hjärtfel, hjärnblödning, stroke, eller plötslig spädbarnsdöd och dyligt.
Jag är inte lättskrämd. Däremot är jag rädd att covid-19 skall bli som Spanska sjukan.
Kan bli så. Ingen vet ännu.