2020-05-06, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag tror Lancet, Royal Society och Hong Hongs epidemologer vet vad de snackar om. Jar är Mayo Clinic:

Det enda dom säger är att det kan hjälpa. Vad tror du de hade svarat ifall de fick frågan om vad som hjälper mest?
Citera
2020-05-06, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Vi pratar ju ett totalt haveri kring våra äldreboenden i Mälardalen (de privatägda...)

Det här skall vi ha en sanningskommison kring sen.

Due to faulty recommendations by the FHM? I agree, there should be a hearing or two.
Citera
2020-05-06, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
Yes. My point is that while it seems to be a lot less lethal for the under 50’s than the 1%+ IFR would suggest — it is still a killer of the 50+ and those in risk-groups. It also has around a 3%+ hospitalization rate and therein lies the real danger.

This isn’t over simply because 3-4% of the country has been infected. We’re only just past the beginning of this.

Smittan kommer finnas kvar för evigt, precis som HIV. Men det börjar bli bättre i hela världen nu.
Citera
2020-05-06, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Så varför har vi fler döda?
För att här blir det inrapporterat till myndigheterna.
Citera
2020-05-06, 20:45
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CurbinDill
Ja än är det inte över. Man ska inte räkna fiskarna innan de flugit in i munnen så att säga.

Ja, typ så.
Citera
2020-05-06, 20:47
Medlem
Citat:
Det enda dom säger är att det kan hjälpa. Vad tror du de hade svarat ifall de fick frågan om vad som hjälper mest?

Nu är det väl en fråga om vad som är realistiska åtgärder för att minska smittspridning det handlar om.

Distansering, handtvätt och handsprit har väl samma problem i så fall. En kombination är väl mest effektivt.
Citera
2020-05-06, 20:47
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Kontroll är en illusion. Jag kanske inte bör skrämma upp dig ännu mer. Men det finns en nollskild risk att en människas hjärta helt slumpmässigt hamnar i ett arytmiskt tillstånd tror jag det heter på svenska. Detta är en konsekvens av att hjärtat är ett kaotiskt system som ibland pumpar blodet på precis det sätt som krävs för att flödet ska stanna av och man dör direkt i stort sett. Jag vet inte hur många det är som dör av detta varje år. Ett hundratal kanske. Men poängen är att det finns inget man kan göra för att förhindra detta att ske. Det finns ingen medicin man kan ta. Eller diet man kan följa. Eller bättre träning etc. Vem som helst kan när som helst bara råka ut för att hjärtat pumpar blodet på precis fel sätt. Och så vips så kolar man vippen.
Ja det vet jag väl men vi är ju i tråden och diskuterar runt (SARS-CoV-2, covid19) och dess framfart, aggressivitet, dödlighet, mutation, immunitet, antikroppar och dyligt.
Inte om hjärtfel, hjärnblödning, stroke, eller plötslig spädbarnsdöd och dyligt.

Jag är inte lättskrämd. Däremot är jag rädd att covid-19 skall bli som Spanska sjukan.
Kan bli så. Ingen vet ännu.
Citera
2020-05-06, 20:48
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
”Det där är något som MSM spred i början för att legitimera Sveriges urkassa strategi.”

Återigen. Dina ord.

Om jag länkade dig intervjun skulle du säga:
”Det där är något som MSM spred i början för att legitimera Sveriges urkassa strategi.”

Du måste komma ur din mongoloop.

Du kan ju börja med att ange källor. Ingen bryr sig om dina åsikter.
Citera
2020-05-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Siffrorna på https://covid19.healthdata.org/sweden har korrigerats rejält igen. Nu är det 10 000 avlidna totalt som uppskattas. Deras prognoser är värre än den värsta berg&dal-banan.

Finns det någon backtrack på hur prognoserna sett ut tidigare? Liknar iofs många av prognoser som görs av flera flashbackare. De korrigeras successivt.
Citera
2020-05-06, 20:49
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Forskare vid Karolinska institutet har testat en första version av coronavaccin på kaniner.

– Det ser väldigt bra ut. Vi får ett bra antikroppssvar, säger professor Matti Sällberg.

Planen är att inleda försök på människor nästa år.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpdEQw/svenskt-vaccin-testat-pa-kaniner-ser-valdigt-bra-ut

En ny panderemix a la dr tengell på gång?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Smittan kommer finnas kvar för evigt, precis som HIV. Men det börjar bli bättre i hela världen nu.

Yes, lockdowns worldwide have helped reduce transmission. In Sweden, the people have taken it upon themselves to isolate which has also reduced transmission. But I believe that not enough has been done here to warrant either a congratulatory mood or to believe the R0 is under 1.

Hospitalizations are lower in the wake of Easter being reflected in statistics. In that space of time, 2000 people have died. We can’t ease restrictions or think that this is over like we’ve done as a country over the past weeks. It will come back to bite us in the end.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Läste också det.

Helt sjukt.
Vi snackar alltså Borlänge, och redan där har vi stort mörkertal.

Tänk er då hur det ser ut på andra håll, säg sörmland?
Helt sjukt.

Ursprungligen postat av grobiankungen
Detta som sker nu är obeskrivligt. Svenska staten och myndigheter mörkar hur de agerar på sådant vis att gamla och sjuka offras medvetet. Man mörkar om dödsorsak och testar inte för Corona. I Borlänge är dödstalen upp flera hundra procent. Det är de gamla som dör på boenden, eftersom personalen varken har utbildning eller skyddsutrustning i kontakten med de gamla. Sverige saknas helt beredskap för detta och efter krisen förutsätter jag att de flesta politiker i ledande position avgår och att de som ansvarar för att mörka om dödstalen ställa inför rätta. I annat fall kommer jag att emigrera till en ljusare demokrati i något av våra grannländer. Sanna mina ord.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ga-som-vanligt

Håller med. Och jag förstår inte att folk inte ser detta...eller, bryr de sig ingenting om sina gamla? Det verkar inte bättre än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in