2020-05-06, 16:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad fan är ett genustroll? Man hade ingen bevisning alltså frikände man SD. Som jag skriver: Juridiskt är det en oantastlig dom.

Nu backar du för långt. En viss bevisning har man men inte tillräcklig.
Citera
2020-05-06, 16:58
Medlem
Rastades avatar
Om SD hade gett ett erkännande för att det var han så hade han gått fri ändå?..
Citera
2020-05-06, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Nu såg jag att alla beslag ska lämnas åter till SD efter den friande domen.

Efter domen har vunnit laga kraft. Om åtalet går vidare till HD så är det först efter att dom fallit där.
Citera
2020-05-06, 17:01
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du gör misstaget att belasta honom för att Åkl inte kunnat binda honom utom rimligt tvivel.

En mördare är ingen mördare för att några genustroll på Fb önskar det.

Hehe. En mördare är väl en mördare oavsett vad någon tycker.

Sedan är det fritt fram att läsa FUP och dra sina egna slutsatser. Oavsett om man är ett genustroll eller inte. Vilket många gjort här inne, inklusive jag själv.

En person är ju nödvändigtvis inte ett troll bara för du önskar det.
Citera
2020-05-06, 17:03
Medlem
Citat:
I jävsinlagan påpekade Åsa Hiding att Lindèn som lagman, dvs chef för Örebro tingsrätt, hade varit inblandad i utredningen och godkänt tvångsåtgärder såsom hemlig avlyssning bl a. Och sen skall han sitta domare i samma mål. Det var i alla fall det intrycket jag fick när jag läste jävsinlagan.
Ok, hade ju fattat om försvarssidan haft synpunkter på det. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4v
Men han har ju deltagit i förberedelserna i beslut, så viss sanning ligger det ju i det
Citera
2020-05-06, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Ok, hade ju fattat om försvarssidan haft synpunkter på det. https://sv.m.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4v
Men han har ju deltagit i förberedelserna i beslut, så viss sanning ligger det ju i det
Det kan vara så att vår eminenta åklagare har ett ont öga till vår eminente lagman/domare. Och tvärtom. Man får ju självklart inte döma utefter personliga konflikter men....
Citera
2020-05-06, 17:05
Medlem
Citat:
Det kan vara så att vår eminenta åklagare har ett ont öga till vår eminente lagman/domare. Och tvärtom. Man får ju självklart inte döma utefter personliga konflikter men....
EXAKT min känsla. Är det så kan ju det gå bättre i HR😁
Senast redigerad av R26 2020-05-06 kl. 17:06. Anledning: .
Citera
2020-05-06, 17:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Du gör misstaget att belasta honom för att Åkl inte kunnat binda honom utom rimligt tvivel.

Uppenbart besitter du en kunskap som överstiger Trs kunskap?
En mördare är ingen mördare för att några genustroll på Fb önskar det.
Jag skulle tvärtom säga att en mördare är en mördare, oavsett om du önskar det eller ej.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-05-06 kl. 17:08. Anledning: Bytt någon till du
Citera
2020-05-06, 17:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R26
EXAKT min känsla. Är det så kan ju det gå bättre i HR😁

Jasså du tror BL skulle sätta sitt goda rykte som lagman på spel? HR ska granska domen till punkt och pricka. Finns det många hål blir det inte trevligt för lagman BL.
Citera
2020-05-06, 17:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
[/b]

Japp. Stefan ska betraktas som oskyldig precis som bröderna i Kevin-fallet Frias beror oftast på att fällande bevis saknas. Ingen mer än Stefan kan veta om han är skyldig. Ingen mer än Stefan vet heller om han är oskyldig. Iaf döms det efter bevis. I Kevin-fallet fanns hur mycket bevis som helst.
Bröderna hyllas som hjältar. Inget konstigt med Stefans dom. Hiding har gett sej fan på att fälla honom. Inte utan att jag njuter idag.

Såvida inte den skyldige är en helt annan person, då vet även denne/-a.
Citera
2020-05-06, 17:11
Medlem
landbandys avatar
Jaha så nu är ALLA i Hjärsta-området rädda för; VEM !!!! som EGENTLIGEN ;har mördat en grannkvinna, där bakom ett bullerplank??

En annan fråga ! :

Kan Domare vara köpta?
Typ Korrupta?
Senast redigerad av landbandy 2020-05-06 kl. 17:18.
Citera
2020-05-06, 17:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Efter domen har vunnit laga kraft. Om åtalet går vidare till HD så är det först efter att dom fallit där.

Tack!

Det var skönt att höra.

Men även där kan jag bli lite fundersam. Om fallet tas upp på nytt i framtiden, ska man då inte ha kvar något av beslagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in