Citat:
Ursprungligen postat av
gabrielle2
Det är just det jag gör. Gillar läget. Vad mer kan jag göra. Kan tom skämta om skiten.
Tro inte att du kan ta bort rädslor eller frustrationer genom att säga att det inte hjälper.
Skulle det hjälpa skulle det inte finnas rädda eller frustrerade människor överhuvudtaget runt om i världen. Vi skulle vara robotar alla.
Bra att vara lite " rädd" i pandemin. Vore inte folk det så skulle inte Tegnells och Stefans rekommendationer ha någon som helst betydelse och vara helt verkningslösa.
Jag råkade snubbla till och nudda en gammal dam idag när jag var ute och handlade. Hon fräste åt mig. Hade jag varit elak hade jag sagt. Var gör du ute kärringj.....l.
Det jag menar är att man kan ge fan i att idiotförklara folk som kanske inte helt håller med ens egna åsikter.
Det är ju det jag menar att det skadar inte att hålla lite extra avstånd och helt ok att bli lite rädd om man råkar komma nära nån gamling.
Men den här tråden är ju helt vansinnig. Jag har försökt följt med här från början men insåg att det skrevs mer här än man hann läsa.
Men åt båda hållen så finns det ju så många självutnämnda experter så man häpnar. Jag är inte expert på virus så jag har heller inte rätt svar men jag har iaf viss forskningsbakgrund och tror dessutom att jag kan ha lite sunt förnuft men vad är rätt och vad är fel i detta fallet?
Just nu så känns det ju onekligen som att våra glesbefolkade grannländer har gjort rätt. Men å andra sidan så har jag inte siffror på hur många permitterade eller uppsagda de har.
Svaret kommer först om några år.