2020-05-06, 14:22
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Men deras besvikelse kan de förklara med att siffrorna manipuleras.
Allt för att önskan om höga dödstal ska vara sant.
Morbida individer.

Hur du än vrider och vänder på det så är 87 rapporterade döda idag 87 för många.
Citera
2020-05-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hur vet du det? Är det en gissning eller vad bygger du det påståendet på? Säger inte att du har fel men det finns också en möjlighet att kraftig lock-down och tvång inte har påverkat så mycket alls utan smittspridning och dödsfall skulle ha sett liknande ut med mildare åtgärder. Såvitt jag vet så vet vi inte ännu.
https://www.google.com/amp/s/www.thesun.co.uk/news/11267943/without-lockdown-world-coronavirus-killed-40-million/amp/
Citera
2020-05-06, 14:24
Medlem
Graf på eftersläpningen med 7-dagars genomsnit under sista 26 dagarna.

https://imgur.com/a/pSvWgzI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men visst är det hemskt att vi har vant oss vid, att vi nu har en sjukdom i Sverige som skördar 85 människoliv per dygn i genomsnitt. Och att vi dessutom tycker att det är "bara".
Ja, det är hemskt. Ingen vill att det ska vara såhär, givetvis. Men utifrån läget vi är i och viruset vi har att hantera så tror jag och de flesta andra svenskar att Sveriges sätt att hantera det är den bästa balansgången mellan att minska Corona-döda och att minimera skadan på samhällsekonomin.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Drottning Silvia är upprörd över ungdomars " ansvarslöshet"
Jag tycker att damen kan säga dessa ord till Stefan. Du är ansvarslös Stefan som inte törs ge direktiv.
Vad tror hon egentligen tanten.
Nu blev jag förbannad på Drottningen också.
Hade inte Kungen blåst iväg en
i en dyr j....a sportbil och fladdrat runt i Sverige i coronatiden.
Håll dig hemma Kungj...l

De behöver inte jobba med covidsjuka människor.
De behöver inte trängas med människor.
De behöver inte handla mat på ICA- Maxi och betala 7 j...a kr för en påse.
De behöver inte ta tunnelbanan till jobbet mm.
Citera
2020-05-06, 14:25
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
87 st nya döda och Den här jävla massmördaren Tegnell bara pratar hur bra det ser ut och kurvorna går ner. Jag börjar fundera om den riktiga Bagdad Bob återuppstått och är Sveriges nya rådgivare?

I våra nordiska länder dör det någon enstaka och de säger att de börja få koll. Vad fan ska vi säga om Sverige?
PS Toppen var 8 april enligt Tegnell. Idag 6 maj 87 döda. Jo tjena trovärdighet.

Det dör normalt 250personer om dagen. 12000 svenskar dör varje år på grund av rökning. Dom som tillåter rökning borde klassas som folkmördare. Hjärt- och kärlsjukdomar orsakar 30000döda varje år.
Citera
Medlem
Snitt på 85 3 dagar i rad det är ingenting dör flera hundra i sverige dagligen dags att fira att det är lugnt nu och att domedagsprofeterna på fb aldrig fick sin utlösning.
Citera
Medlem
Tittar på pressisen. Journalisterna kan ju inte ens prata. Så inte undra på att de inte klarar av att ställa frågor. Nu var det någon från GP tror jag som var fullständigt obegriplig.
Citera
Avstängd
https://www.businessinsider.com/doctors-see-furloughs-pay-cuts-coronavirus-hospitals-survey-2020-4?r=US&IR=T

En femteldel av läkarna i USA blir permitterade/får lägre lön. Hur väl rimmar det med att sjukvården kollapsar? Detta är ju jättebra nyheter. Den påhittade "läkarbristen" verkar lösa sig själv i USA, och förhoppningsvis löser den sig själv här också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu står tegnell och ljuger samt förminskar igen.

Han sa nyss att eftersläpningen för dödsfall är ungefär tre dagar.

Jag har jämfört FHM:s egna excellblad från idag och igår. Då ser jag att de senaste tre/fyra dagarna (söndag till idag onsdag) har det med rapporteringen idag tillkommit 29 dödsfall. Och på datumen innan söndags har det med rapporteringen idag tillkommit 61 dödsfall. Dvs, flertalet dödsfall som rapporteras idag är äldre än tre dagar. Det idag tillkomna äldsta dödsfallet skedde 17 april, för drygt två veckor sedan.

Han sa 10 dagar
Citera
2020-05-06, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuel332
LOL! varför står tengele och skrattar genom hela konferensen ska han få ligg ikväll?
Ja, det är lite irriterande,..har sett andra som gör det med, men om det beror på nervositet eller annat?
Citera
2020-05-06, 14:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Snitt på 85 3 dagar i rad det är ingenting dör flera hundra i sverige dagligen dags att fira att det är lugnt nu och att domedagsprofeterna på fb aldrig fick sin utlösning.

Precis. Det ser ljust ut nu:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&country=DNK+EST+FIN+DEU+LVA+LTU+ NOR+POL+RUS+SWE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in