2020-05-06, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Ja, det er ikke langt til jobb, 1700 meter til fots, altså omtrent et kvarter. Hvis hun er attackerad når hun var naken og i badekaret, så er det ikke mye mulighet til å sloss. Ingen våpen å gripe etter. Kan ikke høre at noen dirker seg inn heller. Hvis det stemmer, så må dette ha skjedd i 2 etg? Ihvertfall hvis informasjonen om at toalettet i 1 etg bare er et gjestetoalett med kun toalett og vask.
Undrer på om den som angrep, visste om at hun var i badekaret/dusj.

Ja, vi ser ett plausibelt förlopp i denna tidsplan där det går att hitta möjliga luckor, med följd av att ett heltäckande alibi saknas.

Jag tror EH blev attackerad i badet på övre våningen. Att hon tog ett bad efter att mannen gått till jobbet. Det passar in i den information vi har. Släpsspår betyder att hon inte blivit buren. Alltså en ensam gärningsman.
Citera
2020-05-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Kanskje du kan søke opp Engelandsvegen 8 på Gjøvik hos Kartverket? Da ser du vel alle eierskiftene i grunnboken?

Jo men jeg er ikke så interessert.

Jeg tror jeg skjønner omtrent hva som har skjedd. Det ser ut som om Tom Hagen har oppført seg som en kynisk lånehai mot AEH og svigermoren, da stefaren døde, og enken fikk dårligere økonomi, måtte AEH gi fra seg Sloraveien for å hjelpe sin mor økonomisk de siste årene hun levde.

Det må ha vært en fryktelig påkjenning for AEH.
Citera
2020-05-06, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Tilfeldig at politiet begynte å sjekke kumlokket 4 dager etter jeg postet dette?
Følger de med her, kanskje?
Cirka der som kumlokket/-ene er, så har det stått en stor bygning. Evt kan det ha vært mange små bygninger tett i tett, derfra og ned mot vannet. Bildet var uklart, så det er vanskelig å være sikker.
Jeg utelukker ikke at det kan være en gammel kjeller der.
Muligens det var en isblokk-fabrikk der før?

Eiendommen er registrert som historisk areal.
Citera
2020-05-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jo men jeg er ikke så interessert.

Jeg tror jeg skjønner omtrent hva som har skjedd. Det ser ut som om Tom Hagen har oppført seg som en kynisk lånehai mot AEH og svigermoren, da stefaren døde, og enken fikk dårligere økonomi, måtte AEH gi fra seg Sloraveien for å hjelpe sin mor økonomisk de siste årene hun levde.

Det må ha vært en fryktelig påkjenning for AEH.

Det høres ikke storveis ut, enig i det... Ingenting kan overbevise meg om at den ektepakten er rettferdig.
Den er brutal.
Citera
2020-05-06, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, vi ser ett plausibelt förlopp i denna tidsplan där det går att hitta möjliga luckor, med följd av att ett heltäckande alibi saknas.

Jag tror EH blev attackerad i badet på övre våningen. Att hon tog ett bad efter att mannen gått till jobbet. Det passar in i den information vi har. Släpsspår betyder att hon inte blivit buren. Alltså en ensam gärningsman.

Ja, men samtidig holdes det hemmelig hvor langt disse slepesporene går, går de fra badekar og stopper ved baderomsdøren, 3 meter? Altså at badet er for lite til at to mann kan rigge seg til å bære. Eller går dem mange meter utenfor badet, og helt til en ytterdør? De muligens holder dette hemmelig for ikke å avsløre om det er en eller flere gjerningsmenn. Undrer veldig på hva disse sporene besto i. Om det var blod, eller vann.
Citera
2020-05-06, 13:04
Medlem
Jofs avatar
Tycker fler närmar sig det enklaste av alla scenarier. Typ: Arg - döda - gömma lik.
Om man skrapar bort utanverken, som är rätt många.
Kanske fanns det lite planering, det ska man inte frånta Hagen.
Men det hela bär ändå dumhetens prägel. Från början till slut.
Han borde blivit vid sin läst - affärsverksamhet.
Citera
2020-05-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ja, men samtidig holdes det hemmelig hvor langt disse slepesporene går, går de fra badekar og stopper ved baderomsdøren, 3 meter? Altså at badet er for lite til at to mann kan rigge seg til å bære. Eller går dem mange meter utenfor badet, og helt til en ytterdør? De muligens holder dette hemmelig for ikke å avsløre om det er en eller flere gjerningsmenn. Undrer veldig på hva disse sporene besto i. Om det var blod, eller vann.

Om det varit blod, tror jag inte Tom Hagen klarat sig lika länge ute i det fria. Sen så tror jag inte Tom Hagen fortsatt med sin kidnappningshistoria om det sett blodigt ut. Vi måste komma ihåg att polisen trodde på denna kidnappningsstory initialt.
Citera
2020-05-06, 13:11
Medlem
I mangel på å finne et lignende kart lagde jeg et selv, med utgangspunkt i de to observasjonene av "unormal" bilaktivitet om formiddagen:
https://imgur.com/a/1L2i2eO
Citera
2020-05-06, 13:13
Medlem
Citat:
Undrer veldig på hva disse sporene besto i. Om det var blod, eller vann.

På et annet forum (som sikkert er fullt av troll) påstås det at slepesporet er avføringsrester. Poster mener å ha sikre kilder på dette.
Citera
2020-05-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynxlupus108
På et annet forum (som sikkert er fullt av troll) påstås det at slepesporet er avføringsrester. Poster mener å ha sikre kilder på dette.

Avføring og urinavgang skjer gjerne like etter død. Kanskje et moment GM ikke hadde tatt med i beregningen.
Citera
2020-05-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Takk for informasjon.

Det er ikke alltid at informasjonen som er registrert er korrekt. Er halvsøsknene født før eller etter AEH. Jeg greier ikke helt å se hvilke realiteter som ligge bak opplysningene.

Det har vært nevnt tidligere i tråden at AEHs far var krigsseiler, og at han i en periode etter krigen var kaptein på Skiblander.

Hvis opplysningene fra Genealogy er korrekte, døde ingen av AEHs foreldre i 1993, så hvis AEH arvet hus da må det ha vært forskudd på arv.

Det står ikke oppgitt fødselsdato, men navn på to halvsøsken. De er etter all sannsynlighet ikke i live lenger. Den tredje står oppført som " private Viken " og er antagelig i live.
Citera
2020-05-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det står ikke oppgitt fødselsdato, men navn på to halvsøsken. De er etter all sannsynlighet ikke i live lenger. Den tredje står oppført som " private Viken " og er antagelig i live.

Men dette var altså søsken som AEFH ikke hadde kontakt med, de hadde bare samme biologiske far, og han forsvant ut av henne liv da hun var bitteliten. AEFH tok navnet til sin nye far, stefar, R. R*asmussen, som giftet seg med moren henne i 1953. Han var den AEFH så på som sin far. Hun er derfor som enebarn å regne.
Senast redigerad av agvvv 2020-05-06 kl. 13:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in