2020-05-05, 23:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja vi har oproportionerligt många gamla medborgare också.

Onekligen, det är därför att 1,6 miljoner som är 70 år eller äldre, i Sverige, sitter i en slags lockdown. En liten minoritet av dessa, de mest krassliga, försvagade och senildementa, bor på äldreboenden. Redan 2014 dog en femtedel av dessa inom en månad efter ankomsten. 25 procent av de som är 70 år eller äldre dör av en covid-19 infektion. Motsvarande siffra för folk i 20 års åldern är mindre än en promille i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Alla dör så småningom men det var inte min poäng utan att man tydligen har statistiskt större chans att överleva covid-19 i Indien och Mexiko än i Sverige.

Men du förstår ju inte resonemanget.
Eftersom vi i Sverige har större andel äldre så drabbas vi hårdare än länder där folk ej når samma ålder.
Om de flesta döda i Sverige är över 75 är och Indien och Mexico inte ens har ett snittålder på att leva upp till 75 blir ju jämförelsen galet fel.
Citera
Medlem
Citat:
Alla dör så småningom men det var inte min poäng utan att man tydligen har statistiskt större chans att överleva covid-19 i Indien och Mexiko än i Sverige.
Frank hjälp mig.
Det går inte in i huvudet på honom.
Citera
2020-05-05, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vi måste komma ihåg att FB är en ankdamm för bittra, rädda och söndercurlade offer/parasiter. Det som skrivs här är inte representativt på ngt sätt

Du är alltså bitter, rädd och söndercurlad offer/parasit?
Citera
2020-05-05, 23:18
Medlem
Heja Israel! Det finns duktiga forskare där.
Citera
2020-05-05, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Men du kan ju skicka mig hundra halvkassa länkar det ändrar inte faktum att
bära handskar och mask inte är bra om du saknar grundläggande kunskaper i hur du ska bära dom, hur smittspridning fungerar och hur direkt och indirekt smitta fungerar

Det är basic nödvändig kunskap.

Vet du hur många som dött på sjukhus rent generellt om inte varje jävla vårdpersonal där har kunskap i hur smitta sprids och kan bryta smittvägar. Ändå dör massor med människor i vårdrelaterade infektioner varje år eftersom personal slarvar med hygienen så som att tagit med handsken i nått annat innan hon hjälpt någon att bli matad tex. Du kan dö om en undersköterska slarvar minsta lilla med hygienrutinerna när hon ska lägga om ett skavsår på dig. Visste du det ?

Att du kan ta på dig 4 par handskar och ändå föra in massor med bakterier i någons sår om du tar på dig handskarna fel eller hanterar dom minsta lilla fel

Ser framför mig överviktiga byggubbar svettas i masker som dom med svarta skitiga händer tar tag i masken lyfter upp den och gräver in en det prilla i käften för att sen grisa runt i hela firmabilen med sina händer där man sprider smitta överallt via alla föremål . Vad är poängen med Mask liksom ?

Poängen med en mask är att inte smitta andra när du går och handlar, åker kollektivt eller handlar åt äldre t ex.

Det behövs ingen speciell kompetens för att masken ska stoppa en stor andel virus som du annars hostat, nyst eller andats ut.

Det är för övrigt The Lancet som du kallar halvkass. Jag misstänker de är kunnigare än du på området.
Senast redigerad av zirconium2020 2020-05-05 kl. 23:55.
Citera
2020-05-05, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Frank hjälp mig.
Det går inte in i huvudet på honom.

Kolla faktiska dödstal.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Citera
2020-05-05, 23:20
Medlem
Citat:

Statistiskt sett är det risken att du dör nästan dubbelt så stor som att du blir frisk i sverige.

https://www.google.com/search?q=tillfrisknade+covid+sverige&oq=tillfeiskn ade+&aqs=chrome.2.69i57j0l3.5231j0j4&client=ms-android-sonymobile-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Citera
2020-05-05, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja.
Dessa konspirationsteorier som spökar för vissa här inne är oftast ett tecken på att man sitter inne för mycket och har alldeles för mycket fritid.
Fb är känt för att vara i mångt och mycket en toalett av åsikter, fördomar, personangrepp och knasiga konspirationsteorier.
Att bevaka det intensivt skulle göra de flesta mentalt labila.

Fast ja. Det är ju också allmänt känt att myndigheter använder fb ?

Tex i mordutredningar, narkotikaärenden mm?

Fast jag kommer inte precis försöka redogöra detta för dig. Jag är varken nojig eller sitter och påstår att jag är övervakad. Jag bara råkar känna människor i olika grenar som jobbar med sånt som i slutänden innebär att jag vet att myndigheter kollar fb med jämna mellanrum. Blir faktiskt förvånad att du inte vet om det men strunt samma
helt off topic och helt ointressant att försöka bevisa något om detta

vad tror vi om kvinnan som visat positivt och sen negativt på antikroppstesterna på olika tester och ställen ???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Du är alltså bitter, rädd och söndercurlad offer/parasit?

Oj någon kände sig träffad 😂
Citera
Medlem
Citat:
Kolla faktiska dödstal.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Läser du svaren du får?
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Titta på din källa igen...... För övrigt. Ingen släppt undersökning stöder det de säger på fox....

Jaha så nu när jag ger dig källa så duger inte amerikanska myndigheten (Department of Homeland Security Science and Technology) som källa?! Du är rolig du.

"Bryan explained how tests had been conducted by suspending a particle of the virus in air inside a drum, with help from the prestigious Johns Hopkins Applied Physics Lab."

Johns Hopkins university hjälte till med testerna. Men det duger inte för dig då antar jag?

https://metro.co.uk/2020/04/23/us-says-covid-19-lives-just-2-minutes-sunny-surfaces-21c-70f-12602532/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in