2020-05-05, 22:33
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Bara förlorare jämför sig med dom sämst i klassen.

Jag jämför med några av världen mest framgångsrika länder.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Har du gjort ett fullständigt DNA-test?

Det har jag. Jag är 100% europé.

Du skall veta att rätt många "etniska svenskar" har en dos nordafrikan i sig.

Hört att man har lapp i sig, å finne. Men aldrig afrikan faktiskt.
Citera
Avslutad
Vet inte hur jag ska beskriva det när jag ser hur läget är. Min fru jobbar som nätläkare (hon har inget emot att jag skriver här). För det första avskyr hon de mesta skribenter här eftersom de är inhyrda personer som bara har till uppgift att bedriva propaganda.

Att ha insyn är tragiskt i dagsläget. Folk har helt tappat vett och reson när det gäller viruset, isället för att ta ett steg bakåt så tar folk två steg framåt. Det hostas, och människor klagar på halsont samtidigt som ingen verkar ha förstått att de har att göra med ett dödligt virus.

Väldigt många som bli smittade är småbarnsföräldrar, de har totalt tappat omdömet innan de inser sin osårbarhet. Hur många som helst in den målgruppen ringer in och kippar efter andan och skriker efter hjälp.

För några veckor sedan tog många viruset på ett större allvar, men sen hände något. Antar att propagandan inom sociala medier tog över folks omdömen och fick människor att tappa respekten.

Folk i Sverige har blivit dumma i huvudet! Intelligensen finns men de har tappat förmågan att dra egna slutsatser p.g.a. ideologiska skäl. Många i min krets säger att: det grumliga och snedvridna beteendet beror på att svenskarna inte har haft krig eller annat kaos. Jag är beredd att hålla med!
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hur kommer det sig att Bulgarien som haft strängaste lockdown sedan 14e mars och naturligtvis krav på ansiktsskydd har större smittspridning än Sverige idag?

Hmm... Källa för det påståendet tack....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Kanske följer även detta virus influensavirusets beteende, som försvinner till sommarn och återkommer till hösten? Då får vi en svettig höst, för att inte tala om Finland, Norge mfl.

Med tanke på att det frodas i varma länder -Indien t.ex. så känns det som en utopi att den skulle dämpas av vår mesiga svenska sommar
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jag jämför med några av världen mest framgångsrika länder.

I fråga om avlivning av sina medborgare.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-05-05 kl. 22:36.
Citera
2020-05-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Nej tack, inget mer om munskydd nu.

Nej det är väl ingen som argumenterar emot längre?

Viruset tycks ha kommit på allvar till Göteborg:

Citat:

Göteborgarnas avloppsvatten avslöjar en kraftig ökning av coronavirus de två senaste veckorna.
– Folk måste ta viruset på större allvar. Det här är en riktig värsting och vi har definitivt inte sett slutet på smittan än, varnar Heléne Norder, virolog och professor vid Sahlgrenska akademin i Göteborg.

"restriktionerna gällande att tvätta händerna, hålla avstånd och hålla sig hemma om man är förkyld är otroligt viktiga nu. Jag vill säga det högt så att alla hör"

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/göteborgarnas-avloppsvatten-avslöjar-kraftig-ökning-av-coronavirus-1.27601840

Stanna hemma om ni har symptom!

Men är ni asymptomatiska eller inte utvecklat symptom än utan är i den mest smittsamma presymptomatiska fasen är det helt ok att gå smitta folk!
Citera
2020-05-05, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Den bistra sanningen är ju att Sverige fallerat totalt om man jämför både alla våra grannländer och de flesta andra när det gäller dödsfall..

Yep, tror ingen sund människa tycker att dessa siffror är speciellt imponerande. Med det sagt så trodde jag på i det närmaste en kollapsad sjukvård och dödstal på över 200 i början av Maj. Att region Stockholm går ut och säger att vinden bedarrat lite försiktigt gör mig så otroligt glad. Att dem lyckats tredubbla IVA platserna är helt jävla otroligt också. De människor i fronten som arbetar med alla dessa sjuka förtjänar alla pengar i världen, inte bara på personalen på sjukhus utan även dem inom äldreomsorgen som möter dessa sjuka äldre varje dag. De glöms lätt bort. Hoppas allt lägger sig snart så de får ta semester o vila upp sig ett halvår. Minst.
Citera
2020-05-05, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Spot on, pratar man politik på jobbet, eller med flesta kompisar, säger dom flesta att, näe det lyssnar jag inte mycket på, vi pratar inte om sånt hemma, inte speciellt intresserad av sånt.

Jaha, men du röstar?

Jajamen, det gör jag minsann.

Ok, hur vet du vad du skall rösta på?

Öööhh, öhhh……………..

Och detta är svensken överlag, tyvärr, och det är min fullständiga övertygelse, så att det inte engagerar med Covid är inte så märkligt.

Ja, dvalan är nästintill total, tyvärr.

För många kanske det krävs att man drabbas själv, eller någon i ens närhet, för att man skall bli riktigt omruskad, jag vet inte.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Hört att man har lapp i sig, å finne. Men aldrig afrikan faktiskt.

Min poäng var egentligen bara att man skall passa sig med att svänga sig med uttryck som "svenskt DNA".

Många brunskjortor på flashback som skulle drabbas av självhat om dom bara visste.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Många är det som tillhör riskgrupper. Vill minnas att i USA bedömde man att 40% av befolkningen gjorde det. I Sverige säkert mindre, då övervikt är mindre vanligt, men det är ändå stora siffror vi pratar om.
Ja, USA har 43k fler döda än tvåan på listan över flest döda. Tror nog att övervikt spelar en stor roll in i det.
Citera
2020-05-05, 22:37
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Vad det nu gör för skillnad i sammanhanget. Byt ut exemplet och siffrorna med "bilbälte" och "300" om det gör någon skillnad. Vad nu ett munnskydd kostar i sammanhanget mot ett bilbälte.

Skillnaden i sammanhanget är att du svamlar och inte vet vad du pratar om när du försöker göra poänger på felaktiga grunder.

Nu jämför du bilbälte som man bara använder när man kör bil och att alla ständigt skulle ha munsskydd på sig och funderar över skillnaden i pris. Wow, dig skulle man ju vilja ha på en strategisk ledningsposition i samhället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in