Citat:
Ursprungligen postat av
wedonthavetime
Folk här som tror att 1 månads hård-lockdown är värre än 6 månaders semi-lockdown verkar aldrig ha drivit ett företag.
Långsiktig ovisshet är det som dödar företag. Inte 1 månad utan inkomst.
Tror också att en hård, men kort lockdown är att föredra. Det verkar också vara det som sker i de flesta länder.
Verkar som att flera länder framgångsrikt tillämpar denna strategi som kallas "Hammaren och dansen"
https://www.nyteknik.se/innovation/forskare-sverige-borde-byta-coronastrategi-6994673
Jag undrar hur det kommer se ut i Sverige genom att driva denna mellanmjölksstrategi som nu sker. Något säger mig att vi aldrig kommer kunna bli kvitt smittan, eller slappna av. Vi kommer få hejdlöst många döda och den rädsla denna sjukdom sprider är så förlamande för samhället.
Skulle hellre se att man tog i stenhårt, för att sedan öppna upp. De få fall som sedan dyker upp bekämpar man genom tester, utvidgade tester och smittspårning. Jag förstår inte hur Sverige ska kunna leva med det här under så lång tid annars. Jättemånga kommer dö och vården kan inte pressa sig så här hur länge som helst. Det känns inte uthålligt. Vad är liksom planen från FHM? Har de presenterat någon sådan, eller något tidsperspektiv? När ska en 70-åring, eller någon annan i riskgrupp kunna besöka en livsmedelsbutik, eller sina yngre släktingar igen? Vad ska vara uppfyllt?