Citat:
Tror inte heller att LP ljög såsom vi tänker när vi hör någon ljuga. Man kan ju ljuga för att skydda sig själv utan att ha ont uppsåt.Så många frågor som behöver besvaras. Missförstå mig rätt i min ”förhoppning” ovan, jag menar bara att jag hoppas på en fullständig och oemotsäglig presentation, och jag tror bara det är en ensam GM som kan leva upp till detta. Själv håller jag ett öppet sinne, även om jag i perioder fastnat för vissa lösningar är det ingen som fastnat över tid. Jag är skeptisk till SE, men med mer information och bra bevis så... detsamma gäller för den delen för CA och övriga kända alternativ.
Gällande LP så är jag inte alls säker på att hon medvetet ljugit. Hon har haft en hemsk sits, en som troligen gör att alla reagerar på sitt eget sätt. Jag är dock ganska säker på att hennes frånfälle iaf inte gjort det svårare för PU att komma vidare.
SA-lösningen är fullt tänkbar. Den kan täcka in många av de udda saker vi sett, både gällande WT och udda polis-beteende. Problemet med denna är att den högst troligt kommer lämna många frågetecken outrätade.
Jag blir dock inte ett dugg förvånad om det presenteras en riktig bubblare, någon vi knappt hört talas om. Folk i tråden tar KPs ord att ”utgå från brottsplatsen” som att betyda att det måste vara någon av de vi vet befunnit sig där. Jag tror inte det. Jag tror han vet väldigt mkt mer än vi, inte minst utifrån vittnesmål vi inte sett.
Gällande LP så är jag inte alls säker på att hon medvetet ljugit. Hon har haft en hemsk sits, en som troligen gör att alla reagerar på sitt eget sätt. Jag är dock ganska säker på att hennes frånfälle iaf inte gjort det svårare för PU att komma vidare.
SA-lösningen är fullt tänkbar. Den kan täcka in många av de udda saker vi sett, både gällande WT och udda polis-beteende. Problemet med denna är att den högst troligt kommer lämna många frågetecken outrätade.
Jag blir dock inte ett dugg förvånad om det presenteras en riktig bubblare, någon vi knappt hört talas om. Folk i tråden tar KPs ord att ”utgå från brottsplatsen” som att betyda att det måste vara någon av de vi vet befunnit sig där. Jag tror inte det. Jag tror han vet väldigt mkt mer än vi, inte minst utifrån vittnesmål vi inte sett.
Däremot så hade vi nog sett ett helt annat scenario om nu CP hade blivit dömd i alla instanser.
Men nu hade inte LP någon anledning att ändra sig eftersom hon (jag tänker högt här) förmodligen kände att polis- och åklagare hade förrått henne dvs hon hade "hjälpt" dom att peka ut CP men ändå hjälpte inte det. Om hon LP nånsin hade något förtroende för polisen etc, så var det nu som bortblåst.
Innerst inne så visste hon nog att hon hade pekat ut fel person. Hon var en bitch i allmänhetens ögon men även dom (hon) har gränser. Så ja, innan hon föll bort så är det mycket möjligt att hon sa sanningen, vilket inte alls behöver betyda att hon sa vem det var. Hon kanske helt enkelt inte visste...vilket i sig är en sanning.