Citat:
Ursprungligen postat av
Schlaback
”Sverige” behandlar inte dig dåligt eller någon dåligt 😃
”Sverige” är inte girigt
”Sverige” är inte någon eller några enskilda personer.
”Sverige” är vårt och vi alla tillsammans.
Du har hakat upp dig på nåt bara.
Det måste finnas andra saker som gör/gjort att du är så här bitter.
Ryck upp dig nu för fan och kom in i matchen 😃👍
Vi tar om det.
Sverige, alltså staten, har valt en linje under denna pandemi där man nedprioriterat en del av sitt folk.
Denna delen av sitt folk är de svaga.
Huruvida jag ingår i de svaga eller inte är inte relevant.
Ja har i alla fall tullräckligt med empati för mina medmänniskor för att påverkas av detta. Därför kan vi säga att jag blir drabbad.
Att nedprioritera just den delen av sitt folk som är svagast är kriminellt. Är äckligt. Är inhumant.
Och därför har Sverige GJORT något dåligt mot mig. Och många andra.
Sverige är dessutom girigt. Att man nedprioriterat sina svaga är just för att man är girigt. Hade man inte varit girigt så hade man försökt rädda dem. Men det har man inte gjort. Av girighet.
Sverige är de styrande och majoriteten av befolkningen.
Det är dem som finns bakom den vägen Sverige valt att gå.
Sverige är INTE vårt och vi alla tillsammans.
Sverige är just nu de starka mot de svaga.
Som du ser har jag inte hakat upp mig på nåt.
Jag bara konstaterar situationen.
Det är hemskt situation där giriga skitstövlar försöka få att verka precis som vardagslivet ser ut idag: vilken dag som helst under 2019.
Det är fruktansvärt att man är en sån hycklare att man förutom att agera kriminellt man även vill få det att verka so allt går bra.
Så man är alltså en äcklig girig hycklare.
I ljus av allt detta känns det helt ovidkommande om att prata om att rycka upp sig och komma in i matchen.
Å andra sidan finns det chansen att du tillhör den delen som blivit totalt hjärntvättad och har ingen aning om vad som händer.
Dessa är då de värsta typer. De är så pass korkade att de lyckats bli lurade om att det är bra som det är.