2020-05-05, 00:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Du argumenterar ju för munskydd då. De flesta vet inte att de är smittsamma.
Som sagt, din argumentation är på låg nivå och stärker inte på något sätt ditt argument. Man har inte bilbälte for att inte krocka med nån annan väl?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Vi tar det en gång till för bättre genomslagskraft:

Senaste studien visar att avsaknad av lockdown orsakar upp till dubbelt så höga ekonomiska förluster jämfört med en strukturerad lockdown.

https://www.inet.econ.cam.ac.uk/working-paper-pdfs/wp2017.pdf

Mer lättsmält genomgång här:

https://phys.org/news/2020-04-economic-worse-lockdown-social-distancing.html

Så tuffuffe i tråden har fel.

Igen...

Väldigt bra poäng och något som jag tror många missar.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Nä, fakta är ju fakta. Det kan varken du eller jag ändra på.

Covid-19 har väldigt låg dödlighet vare sig du vill det eller inte. Är det så svårt att fatta?

Men som sjukdom verkar den ha ett väldigt plågsamt förlopp för många. Och så ångesten när första veckan gått och den inte viker sig.
Could go either way.
Citera
2020-05-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Är det så?
Misstänker att du i den personligt desperata situation nu försöker flirta med anti-EU-folket.
Både Frankrike och Italien betalar mer till EU än vad Sverige gör. Nordens länder ligger på den nedre delen av nettobidragsgivarna.

Italien och Spanien har redan varit på EU. Och det är inte första gången vi i norr får betala för dessa länder.
Vi minns alla Grekland också... Vi stod för notan.

Det kommer vi få göra även nu. De har väl +20% arbetslöshet vid det här laget. Italien var ju riktigt illa ute redan innan den här krisen så...
Citera
2020-05-05, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vad menar du med fungerar? Jag pratade om befogat.

Uppriktigt sagt tycker jag inte du stärker din tes genom det sätt du argumenterar. Tvärtom.

Jag behöver inte stärka någon tes eftersom de flesta länder har samma åsikt som jag i frågan.

Är det befogat för omsorgspersonal?
Citera
2020-05-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Men som sjukdom verkar den ha ett väldigt plågsamt förlopp för många. Och så ångesten när första veckan gått och den inte viker sig.
Could go either way.

Otroligt få som sagt som får ett plågsamt förlopp.

De allra flesta har ju knappt fattat att de haft det och dödligheten bland friska personer under 50 är nästan 0.
Citera
2020-05-05, 00:46
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Nä, fakta är ju fakta. Det kan varken du eller jag ändra på.

Covid-19 har väldigt låg dödlighet vare sig du vill det eller inte. Är det så svårt att fatta?

Du har svårt att förstå. Din poäng med låg dödlighet är ju desamma som att dra ett streck över det hela och skratta åt alla som kämpar för alla som drabbas samt en hel värld som kämpar för de svaga i samhället. Alla försöker hjälpa åt utom Uffe som tycker detta är larv.

Men om man tänker som Ulf så blir ju det så.

Hitler och Nazisterna = Låg dödlighet med tanke på % med människor i världen
Svält och fattigdom = Låg dödlighet med tanke på % och hur många människor i världen det finns
Tsunamikatastroferna = Rens sagt löjligt med tanke på hur många som dör i %
Knark och mord i världen = Låg dödlighet med tanke på % I världen.

Efter denna analys så vet jag hur du resonerar Uffe. Alltid viktigt med % som Sven Melander skulle sagt
Citera
2020-05-05, 00:46
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
De förutsätter väl att folk åtminstone har mental kapacitet nog att lista ut vad ett trångt utrymme är.
Fast nu handlar det om något så specifikt som smittöverföring, och då är det på sin plats att ange vad som räknas som trångt,. Det är ju uppenbart en flytande skala, eller hur?

De inger inget vetenskapligt intryck om de inte kan göra siffror av alltihop. Bara flum.
Citera
2020-05-05, 00:47
Medlem
Citat:
Som sagt, din argumentation är på låg nivå och stärker inte på något sätt ditt argument. Man har inte bilbälte for att inte krocka med nån annan väl?

Man har bilbälte för att ha större chans att överleva om man krockar. Och munskydd för att ha större chans att överleva om man krockar med någon smittad.
Citera
Bannlyst
Citat:
Är det värt så mycket med dagens fullständigt kraschade oljepris??
Tror inte det va.

Påstår du att Norges Bank ljuger? Klickade det du ens på länken? Att siten är fake? Seriöst, hur svagbegåvad är du?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Jag behöver inte stärka någon tes eftersom de flesta länder har samma åsikt som jag i frågan.
Så du bara tycker som den stora massan? Jamendåså.
Citera
2020-05-05, 00:48
Medlem
Citat:
Fast nu handlar det om något så specifikt som smittöverföring, och då är det på sin plats att ange vad som räknas som trångt,. Det är ju uppenbart en flytande skala, eller hur?

De inger inget vetenskapligt intryck om de inte kan göra siffror av alltihop. Bara flum.

Du menar att om de inte ger exakta mått på utrymmet så är det flum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in