Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
1. Så det är alla andras fel att Ryssland nu har det värsta utbrottet i världen?
Då kan vi avskriva FHM´s roll fullständigt då? Eftersom det är alla andras fel även här antar jag? Eller är det bara ryssland detta gäller?

- Det är inte alla andras fel. Det är Europeiska Unionens fel. Smittan kom västerifrån. Svenska Folkhälsomyndigheten är delaktig i Europas misslyckande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Tror du på allvar att ingen smitta spreds från Kina till Ryssland så är du mer än lovligt naiv. Självklart gjorde den det.
- Ja, det förekom smittspridning från Kina till Ryssland. Men Ryssland identifierade smittbärarna, och fick stopp på smittspridningen. Västeuropa borde ha gjort samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
2. Alla är bakom sveriges strategi. Alla riksdagspartier och mer än 75% av folket. Typ alla.
- Tyvärr står journalistkåren på Anders Tegnells sida. Svenska folket har en obehaglig tendens att ställa sig bakom journalistkårens ställningstaganden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
3. Ryssland som land är värd smittan. Putin är en pajas och nu får han bevis för det.
- Jag är inte motståndare till Vladimir Putin. Och oavsett vad man anser om Vladimir Putin, så är det vidrigt att säga att folket förtjänar att dö i en hemsk sjuksom, baserat på åsikter om ett lands ledare.
Du är en ond person. Du har usel moral. Din existens gör Världen sämre.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
4. Att stoppa en pandemi kan bara göras initiallt. Det förstår du säkert.
- Det är ju just det jag har sagt. Det var ett gigantiskt misslyckande att inte ta Covid-19 på allvar från början. Efter detta enorma misslyckande, så har jag ingen tilltro till Anders Tegnell och Folkhälsomyndigheten. Det fortsatta arbetet mot Covid-19 bör ledas av någon som inte har del i det tidigare fiaskot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Chansen fanns hos Kina alldeles i början.
- Omvärlden borde inte ha släppt Covid-19 utanför Kinas gränser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
Att tro det nu? Ja då har man inte fattat mycket.
Det är tur du inte är smittskyddsexpert. Herregud vilken naivitet. Flashback-hobby-epedimiolog

- Nej. Jag är inte smittskyddsexpert. Jag som vanlig medborgare vill kunna ställa krav på att dom verkliga experterna sköter sitt uppdrag tillfredställande. Anders Tegnell har bevisat att han är olämplig.