2020-05-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
lol, allt. Du har inte backat upp något du har sagt med en enda källa utan skriker att alla har fel helt enkelt

I princip ALLA inlägg jag gjort till dig idag har en källa. Men du är uppenbarligen inte läskunnig.

Om du läser följande igen så ser du källan. Du kan mycket enkelt kolla på detta på SVT play om du vill. Men du är som vanligt NOLL intresserad.

Vi har fortfarande gott om sjukvårdsplatser i Sverige. Det blir ju inte mer sant bara för att du upprepar samma lögn.

Presenterades senast idag klockan 14. <---- källan. Detta avser såklart den dagliga presskonferensen i media.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Oavsett hur vi vrider och vänder på det så har Sverige klarat detta ganska bra så långt i jämförelse med övriga i Västeuropa samtidigt som vår ekonomi skadats kanske minst av alla vilket är värt mycket.

FHM - FB nollorna 10 -0

Jaså?

Jag tycker vi har ett väldigt dåligt facit om man tänker på hur lång tid vi hade på oss och med tanke på att Sveriges befolkningstäthet ligger i botten av EU.

Ekonomin är möjligtvis några anderag bättre idag men våra småföretagare kommer att gå under.

I andra länder stänger man och ger ersättning. Här ska det vara öppet men folket ska inte gå dit samtidigt som företagarna får låna pengar med ränta som mer liknar sms-lån än fallskärmar.
Citera
Medlem
Har ju vart en del visselblåsare redan men borde de inte vara betydligt fler av den varan om svensk sjukvård är i den extremt katastrofala sits som många här gör gällande? Framförallt i region Stockholm.
Tänker också att väldigt många fler inom äldreomsorgen borde reagera på om de äldre på deras arbetsplats nekas sjukhusvård.
Men det är jag det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Nu börjar det! Nu kommer polisanmälningar från alla håll och kanter att hagla in till polismyndigheten.
Som om inte polisen har tillräckligt att göra.

Detta kommer utredas i årtionden.
Citera
2020-05-04, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Är ju helt solklart att Sverige gjort bäst. Enda land som tagit ett helhetsgrepp, inte enbart covid19, och långsiktigt. Vi kommer behöva hjälpa alla andra länder hur de ska hantera våg 2,3,4?

Är ju helst solklart Sverige gjort sämst i form av hur många som fått chansen att bli skonade.
Sverige är skärkexmepel och ingen vill veta nåt om Sverige.
Bara stupid förnekare inbillar sig att andra gör som Sverige eller att WHO anser att Sverige är ett bra exempel.
Citera
Medlem
Citat:
Eftersom vi ska hålla distans så löser det sig på det sättet. Munskydd utomhus har noll effekt.

Är en busshållplats utomhus?
Citera
Medlem
Fler positiva rapporter om ökat närvaro under distansundervisningen. Och inte bara bland eleverna utan även bland lärare. Denna gång i Halland.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/hogre-elevnarvaro-i-hela-halland-efter-distansundervisning
Citera
2020-05-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NordicKnight
Kan vi få en källa på att 98% inte har påbud? Jag får det nämligen till att 50% har rekomendationer, men då måste jag ju titta på en felaktig källa.

50% av jordens länder?? Nu måste du vara helt ute och cykla.

I Europa är det 11 av 49 länder som har nån form av påbud. De allra flesta inte random utomhus utan i kollektiv trafik och trånga utrymmen inomhus. INTE utomhus alltså.

Så var får du dina 50% ifrån???

Kan möjligtvis vara 50% av antalet människor i Europa du menar? Men det är 11 av 49 länder om man bryter ner det.
Citera
2020-05-04, 19:56
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Nä, våra jämförelseobjekt är såklart övriga västeuropa och där har vi klarat oss relativt väl.

Dessutom har länder med Lockdowns EXAKT samma problem med sina äldreboenden. Även våra nordiska grannar om än i mindre skala. Men det beror på att man nog hade väldigt lite smitta innanför gränserna från början.

Jag menar, Norge har ju inte ens testat många. Bara en aningen mer än Sverige. De verkar ju inte ha haft nån smitta från början.

Norge har testat 3ggr fler än Sverige per capita så du yrar återigen med falsk info.

Citat:
Jag håller mig alltid till sanningen.

Vi har klarat oss långt bättre än stora delar av västeuropa men sämre än våra grannar. Både bu och bä.

Svårt att fatta för dig tydligen. Herregud.

Uppenbarligen inte som jag just visade och flera av oss visat tidigare i tråden.

Citat:
Oavsett hur vi vrider och vänder på det så har Sverige klarat detta ganska bra så långt i jämförelse med övriga i Västeuropa samtidigt som vår ekonomi skadats kanske minst av alla vilket är värt mycket.

FHM - FB nollorna 10 -0

Haha

Citat:
Det kom inte alldeles för sent. Kom samtidigt som Norge och det är ju inte där smittan kommit ifrån. Så det har ju noll betydelse. Dessutom hade väldigt många boenden redan besöksförbud långt innan 1:a April.

Så vad skulle man ha försökt med menar du?

Italien har i praktiken övergett sin lockdown för flera veckor sedan. Folket har sedan länge tröttnat här och 40 000 företag har brutit mot reglerna.

Så det där med fas 1,2,3 och sån skit är ju mest byråkratiskt trams.

Italien ska strax öppna restaurang och barer.

Nån karantän runt Lombardiet hade inte funkat nej. Precis lika lite som i Helsingfors. En pajasåtgärd.

Det är 40.000 personer som uppgavs ha brutit mot karantänen för drygt en månad sen, inte företag. Så återigen fel info från dig som så ofta.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Folkliga protester mot FHM. Jag tycker det är bra att folk säger ifrån.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/ljusaktion-i-protest-mot-folkhalsomyndigheten/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Poängen med munskydd är att inte smitta andra utan att man är medveten om det eftersom man smittar trots avsaknad av symptom.

Men om nu både personen som nyser och personen som står i närheten har munskydd är det väl uppenbart att risken för smitta minskar.

Fast när det gäller just äldreomsorgen så går det inte att tvinga den demente att bära ett munskydd.
Citera
2020-05-04, 19:57
Medlem
naturtvåls avatar
New York Times har idag skrivit en artikel om Sveriges corona vanvett:

Coronavirus and the Sweden Myth

The country’s approach to the pandemic sets a seductive example. But the United States shouldn’t copy it.

...Moreover, the Sweden example demonstrates that a targeted herd immunity strategy doesn’t do much to protect at-risk populations either. Deaths among the elderly in Sweden have been painfully high. In a more densely populated country like the United States, and with a larger proportion of vulnerable people, the human toll of a herd immunity strategy could be devastating.

Länk: https://www.nytimes.com/2020/05/04/opinion/coronavirus-sweden-herd-immunity.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in