Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Kan du ange en enda vettig anledning till varför sverige skulle ha en högre dödsprocent än något annat land? Lockdowns har absolut noll inverkan på dödsprocenten, möjligtvis smittade men inte dödsprocenten. Det lär nog ske en överrapportering i sverige när det gäller antalet döda, då dödsprocenten är oproportionellt för stor i jämförelse med andra länder, och det finns inte någon bra anledning till varför dödsprocenten skulle skilja sig något nämnvärt mellan länderna, det är samma virus. Det kan också vara så att andra länder underrapporterar antal döda, sanningen är nog någonstans mittemellan. Överlag så handlar om hur man registrerar dödsorsaken och vilka system man har sedan tidigare. Sverige har ett effektivt system med personnummerregister. Men just nu tycker jag antal döda är ganska så ointressant då man pratar om kurvan och hur vi ligger till i jämförelse med andra länder.
Mer intressant är antal smittade och hur många man testar då man jämför med andra länder.
Smittade är inkörsporten för död.
Jag kan ingenting. Det finns experter runt om i världen. Det finns exprter i tex UK (men i princip i hela världen) som räknade ut hur mycket det skulle kostat I FORM AV DÖDA ifall man inte genomfört en lockdown.
Siffrorna var så pass skrämmande att även länder som inte hade tänkt applicera lockdown fick backa. Tex UK.
Sen om du sovit under dessa två månader är det inget jag kan hjälpa dej med. Du får läsa om hela tråden för å komma ikapp.