2020-05-04, 17:08
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Ok ok, men detta påverkar väl inte testets kvalitet i sig? Eller?

Eftersom din testpåse är från Maj 2019, är frågan om den verkligen är avpassad för Covid-19. Dom gick ju ut med i Mars/april att man tagit fram ett "nytt" test speciellt gjort för Covid-19, men testpåsen datum och på deras egen hemsida skvallrar ju om maj 2019.
(kolla på dina foton och de länkar jag la ut)

Om vi ser till problemet i Syd-Korea där döda celler triggade resultaten att personerna åter ansågs hade insjuknat, trots att detta var fel, blir frågan då samma här. Kanske oväsentligt eftersom du aldrig kommer att få ta del av resultatet, men samtidigt blir det svårt att kolla upp.

Känns på sätt och vis som om firman satt på en hel hög med testkort från Maj 2019 och låg som känt 7 mille back. Sen kom Coronan, och då insåg dom att här kunde man få iväg hela detta lager, så man går ut i Mars/April om ett "nytt" test, och blir av med lagret och drar in tidigare förlust. Också intressant att just i Mars ändras det i styrelsen flera ggr.

Det är för många tillfälligheter samtidigt....
Citera
2020-05-04, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Det står inget om ålder på de som skrivs ut eller burits ut till bårhuset. Står inget om vilka som legat i en vanlig säng och vilka som fått IVA vård. Allt är fördolt för oss för vi ses som folkhemsidioter som röstar på S i alla fall.

Jo, det står visst. Du har allt du behöver där. Vill du har ålder på det andra du ljuger om kan du kolla FHM´s hemsida. Där finns den infon.

Du ljuger.
Citera
2020-05-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Jag är verkligen ingen konspirationsteoretiker men det är väl svårt att bevisa (utan whistleblower) om viruset kom från wet market eller läckte från laboratorium i dess ursprungliga form, utan nån sorts påverkan från biologer? Det som WHO säger är väl typ att det inte konstruerats eller modifierats i labb?

Tror fortfarande på fladdermus/myrkotten men vi får väl se.

Jag tror det kommer fram en del här fram över. Tror WHO säger så för man vill inte dra för stora växlar ännu. Tycker det är konstigt att dom kan se det...virus borde vara samma i lab som i naturen.
Blir intressant med den kvinnan som dragit till Paris med diverse dokument med sig.
Citera
2020-05-04, 17:09
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hav tröst syster. Samtidigt som några drabbas av svåra efterverkningar och kanske blir handikappade för livet tyder det mesta på att upp till 80% kommer undan och bara känner av smittan som en stilla sommarbris. Hoppas och tro att du är en av dem.

Tack för din omtanke den värmer inne på ett forum på Flashback.
Citera
2020-05-04, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obbelito
Jag är verkligen ingen konspirationsteoretiker men det är väl svårt att bevisa (utan whistleblower) om viruset kom från wet market eller läckte från laboratorium i dess ursprungliga form, utan nån sorts påverkan från biologer? Det som WHO säger är väl typ att det inte konstruerats eller modifierats i labb?

Tror fortfarande på fladdermus/myrkotten men vi får väl se.
Om det var en wetmarket varsomhelst utom i närheten av just detta labb så hade jag köpt det raktv av. Nu känns det rättvtroligt att någon slarvade eller någon girig sålde labbfladdermös på fritiden
Citera
2020-05-04, 17:10
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Ja världen ögon har vi på oss eftersom övriga världen nu ska gå i våra fotspår. Med i mångt och mycket de restriktioner vi har med social distansering , glesa restauranger, ökade folksamlingar osv osv.

Skoj att övriga Europa lämnar Lockdown tramset som inte fungerat särskilt väl för medborgarna och som såklart inte funkade längre. Och går i våra fotspår.

Jag konstaterar också att karantän runt Helsingfors vara ännu en pajasåtgärd utan effekt.
Vilket de flesta visste på förhand. Utom du och ditt anhang

Vi har haft ögonen på oss länge eftersom vi valt en kontroversiell strategi och har hemska siffror jämfört med våra grannländer. Så återigen vinklar du diskussionen för att passa din agenda när du påstår att det endast är för att de ska kopiera oss, vilket de flesta länderna automatiskt inte ens gör bara för att de börjar lätta på vissa restriktioner.

Att de lämnar sina lockdowns till slut har varit planerat sedan början, men återigen så vinklar du det till att passa din agenda. De har redan valt en annan strategi än Sverige och det kan aldrig bli densamma.

Och återigen för femtioelfte gången så kan du inte ge några bevis angående dina påståenden rörande Finland eller egentligen något annat. Nu börjar även jag tro att du trollar bara för att du tycker det är kul.

Och återigen så har du fel om mig. Jag är inte alls en stor förespråkare av lockdowns. Men till skillnad från dig så kan jag se både för- och nackdelar med dem. Till den grad att jag inte kan bestämma mig för vad som vore bäst.
Citera
2020-05-04, 17:11
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Men polisanmäl då? Det är ju mord om du låter folk medvetet dö på golvet utan att agera. Varför agerar du inte? Eller tror du inte på det själv?

Hur kan det vara det när de måste prioritera eftersom det inte finns plats för alla?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Hur svårt är det att fatta att lockdown i spanien, frankrike, italien uk m.fl inte är en strategi bland andra utan ett nödvändigt nödstopp?
Man var helt enkelt tvugna att agera.
Hade sverige haft samma smittspridning hade man självklart också nödstoppat.

Absolut. Det är ju det jag säger... Lockdown är per automatik inte lösningen på allt som den pubertala pöbeln här inne vill göra gällande.

Det har inte fungerat särskilt väl och skapat en ENORM skada även ekonomiskt för människor.

Nu öppnar alltfler i förtid till och med för det inte fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Du har aldrig hostat till och harklat dig eller nyst och avfärdat det?

Eller kryper du ner under täcket varje gång du hostar till...?

Lägg dessutom till att många har haft en släng av Coronan utan att ens ha insett det. Hur fan skall man då stanna hemma om man inte ens vet om att man är sjuk?

Sammantaget så är FHM:s rekommendationer återigen bara 60% rätt.

Klarar du verkligen inte av att avgöra skillnaden på om du har sjukdomssymptom eller eller hostat till rent tillfälligt?

Letar man fel så hittar man alltid det, men ibland blir det ganska löjligt när man vrider och tolkar allt för att hitta dessa fel.
Citera
2020-05-04, 17:12
Medlem
Bunsofsteels avatar
Sveriges antal döda per capita är 42% högre än europas genomsnitt:

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-05-04&country=OWID_WRL+Europe+USA+SWE

#detplanarutnu
Citera
2020-05-04, 17:13
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Eftersom Lockdown ser ut att ha varit ett fiasko i väldigt många länder så finns det inget som säger att nånting hade förändrats om vi haft det.

Vi hade garanterat fått in smittan på våra äldreboenden ändå som ju är där problemet där. Så det hade ju inte löst nånting.

Så ja, det var värt det. Nu ska övriga Europa gå i våra fotspår då. Och det gör det inte för att smittan försvunnit. Den är fortfarande gigantisk. Man gör det för det helt enkelt inte går längre. Det fungerar inte av en herrans massa olika anledningar. Inte minst ekonomiska.

Tyvärr är det vi som är fiaskot i Norden.
Lockdown verkar fungerat bra i våra nordiska grannländer men för oss var after-ski viktigare än människoliv, otroligt korkat gjort av oss.
Citera
2020-05-04, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nu polisanmäls Region Stockholm för ssks död:

https://www.dn.se/sthlm/skyddsombud-polisanmalde-region-stockholm-efter-sjukskoterskas-dod/

Nu börjar det! Nu kommer polisanmälningar från alla håll och kanter att hagla in till polismyndigheten.
Som om inte polisen har tillräckligt att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in