2020-05-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag håller med om det fetade.

Men logiken och tecknen på att munskydd hjälper inomhus i t.ex. affärer, arbetsplatser och kollektivtrafiken är stark. Om inte annat kan man använda försiktighetsprincipen till man vet med säkerhet.
Men det lät nästan som att du öppnade för det nu, eller?

Men kan vi enas om att din definition på vad som utgör ett bevis på att munskydd inte fungerar var fel?

Om du tänkt andas på folk väldigt nära så ska du såklart ha munskydd. Men då är ett bättre alternativ att hålla avstånd och INTE "spotta" folk i ansiktet.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Vad sa han om det?
Att man inte ska röka.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja det har varit känt länge. Ingen blir återinfekterad av SARS-CoV-2.

Källa för det tack. Med tanke på att väldigt få verkar bilda antikroppar i signifikant mängd.
Citera
2020-05-04, 16:17
Medlem
Dynamiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det jag tycker är lite oklart är om det var 10 procent som var smittade då. Eller om 10 procent innebär de som var smittade då + de som varit smittade tidigare.

Det står lite olika saker i media.
Det framgår inte i någon artikel jag läst i media, men det rör sig om antikroppstester (dvs 10% har vid något tillfälle vart smittade).

https://www.kth.se/aktuellt/nyheter/10-procent-av-stockholmarna-smittade-1.980727
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Ja allt är så svårt för Sverige. Alla andra länder har gjort det, men Sverige där kan man inte införa restriktioner för att hindra smittspridning. Det går inte att stänga och öppna skolorna inom 1 månad. Det går inte i landet Sverige

Det är mycket vi inte kan i Sverige, det här med att rädda de äldre och äldre äldre tex.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/coronavirus/tegnell-avf%C3%A4rdar-byte-av-strategi/ar-BB13vjmA?li=BBqxHCs

En annan sak som inte går i Sverige är att använda munskydd. Det klarar vi inte av. Det ökar smittrisken om vi försöker använda munskydd. Utom i vården, där går det att använda munskydd. Vi övriga svenskar klarar inte av att lära oss det.
Tyskar och italienare klarar det men inte svenskar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Haha exakt, jag nyser säkert ett par gånger varje dag i snitt. På arbetsplatsen idag har jag säkert hört 10 andra nysningar från kollegor. De klippte gräsmattorna utanför kontoret imorse med gjorde inte saken bättre för en del.

Folk nyser rimligen mer i pollentider, ofrivilligt, även om de inte känner sig sjuka. Även jag med väldigt mild pollenallergi har märkt att jag numera sedan ngn vecka plötsligt nyser ett par ggr per dag, brukar börja vid denna tid för mig och hålla på några veckor.

Ytterligare en god anledning till att ha munskydd i offentliga miljöer för att skydda varann, ifall det är så att man bär Coronaviruset utan att veta om det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hen menar väl att man inte skulle ha släppt in NÅGON - inte ens personalen.. bara för att säkerställa att ingen blir smittad. Vad man skulle ha gjort för de äldre äldre som redan var smittade - vet jag inte, men en sådan lockdown skulle ju ha "löst situationen" ganska fort. Inom två veckor skulle jag tippa - utan dricka även tidigare.

Ja... det hade blivit så att 100% av de på äldreboende hade dött inom 2 veckor om de ska låsas in och ingen personal existera

Visst, man hade fått bort smittan... men även klienterna...
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Direkt lögn. En förbannad lögn.

Långt fler jobbar med pandemin på FHM än 10 pers.

Det var det mest absurda jag läst på länge.

Och det där var nog det mest lama motargumentet i den här tråden.
Du sitter och fabulerar på ditt pojkrum.

Återkom när du har lite substans.
Citera
2020-05-04, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Aftonbladet live har en rubrik "1o gånger fler smittade i TYskland" Jag kommer fortfarande inte åt livechatten. Någon som har lust att berätta vad det handlar om? Är det mörkertalet den siffran syftar till?

Det är den gamla studien från Gangelt, där man beräknade IFR till 0.37%. Varit känt sedan 9:e April.
Senast redigerad av Stockholmslivet 2020-05-04 kl. 16:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Kära Ulf, du får ha din åsikt och jag har min. Skall sluta svara på dina inlägg. Vi vet var vi har varandra.

Det är ingen åsikt. Det är FAKTA.

Sjukvården har klarat detta väldigt bra. Inte en enda gång har det varit i närheten av fullt. Vilket var målet från början.

Det är FAKTA. Vare sig du vill det eller inte.

Det handlar inte om åsikter.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Lägg inte ner tid på Ulf utredaren.

Han med i Regeringen Boys, betald för att provocera och förstöra tråden.

Uffe försökte skaffa sig cred genom att säga han var SD.

Hihi, jag veeet.

Gör bara vad jag kan för att han skall få högt blodtryck så han hamnar i riskgruppen.
Citera
2020-05-04, 16:19
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Helt ok, men bekämpa med fakta och inte alla de lögner du sprutar ur dig.

Svensk sjukvård nekar inte covid-sjuka som behöver den!

Jag tror inte att du skall vara så säker på att svensk sjukvård kan ge vård till alla smittade av COVID-19. Läkare på NKS har uppgett att de får lämna ganska många att dö i korridorerna eller med en liten morfinspruta.

"Läkare: Vi tvingas till hårda prioriteringar"

https://www.dn.se/sthlm/lakare-vi-tvingas-till-harda-prioriteringar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in