Citat:
Ursprungligen postat av
.Dostoj.
Ja officiella ja. Men det jag menar är att fler innan henne som gått under radarn. Många är ju symptomfria el får endast milda symptom. Därför menar jag att det sannolikt funnits längre i Sverige än 31 januari. Tänk bara på alla anställda i multiinternationella företag i t.e.x. Stockholm där anställda flugit mellan länder såsom Kina, USA, Iran etc. Om smittan fanns runt november (förmodligen ännu tidigare) i Kina så är det väl ganska givet att någon tagit med sig smittan till Sverige därifrån tidigare än 31 januari. Varför jag tycker detta är intressant, är att många som jag känner och hört talas om har varit mystiskt och kraftigt sjuka kring dec/jan/feb och eftersom allmänheten inte får ta tester i dagsläget så funderar jag på om alla dessa kan ha haft viruset redan. Men det är väl bara att avvakta tester tills dess att man får svar men tålamodet tryter.
Intressant det du skriver. Har kontakt med person som testade positivt i slutet av mars men sjukdomsbilden startade redan i november 2019 med lunginflammation och sepsis. Personen har legat på sjukhus i omgångar massor av tester togs i vintras.
Lunginflammationen blev bättre tillslut men personen har aldrig varit frisk utan febern har gått upp och ner hela tiden och en oerhörd trötthet. i slutet av mars steg febern igen och allmäntillståndet var så dåligt så det blev sjukhusvistelse återigen. Läkarna beslutade att testa för corona och det var positivt
Nu har personen varit bättre några veckor men blev väldigt sjuk igen i förra veckan med lunginflammation, njurbäckeninfl., sepsis, och hjärtsäcksinflammation, syresättning på 78%
Nu har både vi runt personen börjat undra om det kan ha börjat redan i höstas även läkarna funderar i samma bana.
Skulle vara intressant om fler gjort observationer om personer som varit sjuka redan i höstas och om man någonstans kan se om fler än normalt haft lunginflammation