2020-05-04, 01:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Promeneramera
Låt säga att det här skulle få stort genomslag i utländsk media... Vilket syfte tjänar det? Räddar det många svenska liv?

Det får världen att öppna ögon och inse att i Sverige pågår ett folkmord. Eftersom i Sverige är majoriteten medhjälpare av staten som i sin tur har huvudrollen i folkmordet.
Citera
2020-05-04, 01:36
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Där går våra meningar isär. Hade FHM följt utvecklingen globalt med större allvar och tidigt gått ut med att Coronaviruset & C-19 kan utgöra att allvarligt hot mot Sverige så hade gensvaret från politiker, myndigheter och hela vårdapparaten blivit helt annorlunda. Sannolikt så hade många liv kunnat räddas också.

Fast de statsepidemiologer som styrde över Sverige var fast i ett gammalt tänkande genom det som tidigare hade hänt. De tänkte på pest, mässling, etc och detta fans det ju ett botemedel mot.
Nu kom det något helt, helt nytt.
Citera
2020-05-04, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Redan spridit sig i de större covid19 grupperna på facebook.

Imponerar det på någon överhuvudtaget?

Enmanna-aktioner imponerar inte på någon.
Citera
2020-05-04, 01:38
Medlem
Kvantskallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jo men ALLA pratar sådär. Det finns 200 länder nu som anser att de borde gjort saker tidigare...
Inget nytt där inte.

Såklart helt omöjligt att förutspå vilket inget annat land på jorden heller gjorde. Varken vi eller nån annan.

Och nej, det hade inte hjälpt särskilt mycket på äldreboendena ändå. Smittan hade letat sig in här ändå av de anledningar jag nämnde till dig tidigare.

Du refererar till FHM's uppdrag men det är uppenbart att du inte förstår allvaret i detta.
FHM's uppgift är att reagera och reagera snabbt. En brandkår med en utryckningstid på 18 dagar är inte värd namnet.

Från FHM's hemsida.

Sverige har en stark smittskyddsorganisation
Publicerat 31 januari 2020

"– Min bestämda uppfattning är att vi har ett mycket gott beredskapsläge i Sverige. Smittskyddsarbetet fungerar väl och vi har tät kontakt med smittskyddsläkarna. Det sa Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson under morgonens presskonferens om beredskapen kring det nya coronaviruset, som hölls tillsammans med socialminister Lena Hallengren och Socialstyrelsens generaldirektör Olivia Wigzell."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/januari/sverige-har-en-stark-smittskyddsorganisation/

Hade vi det? Ett gott beredskapsläge?

Citera
2020-05-04, 01:39
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Och väldigt många rökare.

Sverige har 2223 fler döda än Danmark, 2478 fler än Finland och 2487 fler än Norge!

Nej men de beror på våra äldreboenden...
Om de har fler rökare än Sverige så kan det ju också att lett till färre smittade och därmed färre döda. Presenterades ett antal sådana undersökningar som pekade på mindre risk för rökare att insjukna.
Citera
2020-05-04, 01:40
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive

Säg det till tusentals delningar redan.

Sedan om du tycker det är väl sak samma.
Citera
2020-05-04, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Du sköna nya värld ❤️

And the people bowed and prayed
To the neon god they made
😷

Vackert
och
gripande!
Citera
2020-05-04, 01:42
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Att sända ett meddelande.

Vad annars?

Det har redan spridit sig runt i de större covid19 grupperna.

FHM har ju mördat dem.

Klart att alla vänsterkräk tar illa upp om detta.

Dessa ska tryckas till så gott det går.

Nej, det är ingen som har mördat nån. Kalla saker vid sitt rätta namn om du ska ha någon trovärdighet och argumentera sakligt. Jag är mycket långt ifrån något "vänsterkräk", vad det nu är för någonting. Ändå kan jag tycka att det är att gå för långt med aktioner utanför en myndighet där dess tjänstemän beskylls för att vara mördare. Skärp er!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Du refererar till FHM's uppdrag men det är uppenbart att du inte förstår allvaret i detta.
FHM's uppgift är att reagera och reagera snabbt. En brandkår med en utryckningstid på 18 dagar är inte värd namnet.

Från FHM's hemsida.

Sverige har en stark smittskyddsorganisation
Publicerat 31 januari 2020

"– Min bestämda uppfattning är att vi har ett mycket gott beredskapsläge i Sverige. Smittskyddsarbetet fungerar väl och vi har tät kontakt med smittskyddsläkarna. Det sa Folkhälsomyndighetens generaldirektör Johan Carlson under morgonens presskonferens om beredskapen kring det nya coronaviruset, som hölls tillsammans med socialminister Lena Hallengren och Socialstyrelsens generaldirektör Olivia Wigzell."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/januari/sverige-har-en-stark-smittskyddsorganisation/

Hade vi det? Ett gott beredskapsläge?

Vi agerade när alla andra gjorde det. I princip. Utom Vitryssland då som ännu inte reagerat

Så vi skiljer oss inte ett dyft från nått annat land här.
Vi har dessutom klarat vår sjukdom alldeles utmärkt så långt och nu går antal inlagda ner och vi passerat platån av allt att döma.

Så vi har gjort mycket rätt också, ej att förglömma. Bara att titta på kaoset i många västeuropeiska länder som totalt kollapsat på mer än ett sätt. Sen har vi länder som lyckats ännu bättre, som vår grannar.

Att vara efterklok sitter som sagt 200 länder och är nu. Men det ger ju ingenting. Totalt omöjligt att agera tidigare med den info som fanns, då hade man fått enorm skit för det också. Tro mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
I mitten på maj ska man börja testa hundra tusen i veckan enligt följande ordning:

https://www.svt.se/nyheter/hallengren-100-000-i-veckan-kan-testas-i-mitten-av-maj

Så den lilla människan som inte har någon direkt funktion i samhället och som inte bidrar med något viktigt utan bara råkade bli född kommer inte testas?
Citera
2020-05-04, 01:43
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive

Nej, jag tror snarast att normala människor uppfattar det som extremt smaklöst att göra politisk propaganda över människor som precis dött. Personen ifråga har uppenbarligen inte en aning om hur man får med sig människor. Påminner om aktionerna som NMR brukar utföra som bara tas emot positivt av de redan degenererade.
Citera
2020-05-04, 01:44
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Nej, det är ingen som har mördat nån. Kalla saker vid sitt rätta namn om du ska ha någon trovärdighet. Jag är mycket långt ifrån något "vänsterkräk", vad det nu är för någonting. Ändå kan jag tycka att det är att gå för långt med aktioner utanför en myndighet där dess tjänstemän beskylls för att vara mördare. Skärp er!

Säg det till alla som har dött som kunde förhindras.

Men jag antar att du är totalt ignorant till det?

Namn nämns i sitt rätta jag här, sedan att du inte gillar det och blir kräkt av denna aktion säger ju mer av att du kanske är ett vänsterkräk. Var dock inte menat till dig, men ta gärna åt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in