2020-05-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Att HD friades från alla misstankar (i det här målet) gjorde mig först fundersam. Tror att hon varken är ovetande eller fullständigt oskyldig på alla sätt och vis. Men att ha med även henne i det nuvarande åtalet skulle göra utredningen närmast oöverskådlig.

Om SD går fri så tror jag vi har ett nytt åtal att vänta. Kanske mot HD den här gången?
Det fetade hoppas jag bara är ett spel för gallerierna. Om det äger sin riktighet så känns det inte rätt. Däremot tror jag inte domen skrivs såsom att SD är oskyldig - utan mer att man inte kan styrka att han är mördaren, att rimligt tvivel finns. Nu kan jag inte det där rent juridiskt OM man ens får formulera sig på det viset. Men vi får se om några dagar.
Citera
2020-05-03, 18:14
Medlem
Citat:
Att HD friades från alla misstankar (i det här målet) gjorde mig först fundersam. Tror att hon varken är ovetande eller fullständigt oskyldig på alla sätt och vis. Men att ha med även henne i det nuvarande åtalet skulle göra utredningen närmast oöverskådlig.

Om SD går fri så tror jag vi har ett nytt åtal att vänta. Kanske mot HD den här gången?
Var hon också misstänkt för mord i första skedet?
Sant, då hade utredningen varit i klass med Palmeutredningen(skämt)
Det kan ju vara så att det är så dom tänkt hela vägen.
Kryssar av en i taget, då ligger ju hon nära till hands minst sagt som nr 2.
Citera
2020-05-03, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Man kan ju veta att SD inte är mördaren om han haft alibi.
Utan att därför veta vem GM är.

Kan du utveckla ditt svar?
Citera
2020-05-03, 18:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Härads-Psykopaten SD's tidigare gjorda utsagor är väldigt talande, och det ligger i vederbörande's egna ord.

1: / SD: "Det är bara jag som vet, ni andra kan bara gissa"

2: / "Hoppas att det löser sig och att kvinnan [LW] kommer hem igen"

3: / Svar av SD: "Nej❗det kommer inte lösa sig"

SD svarade på det sättet och med den anledningen av att vederbörande visste att LW aldrig mera skulle komma hem igen.

Till ovan skrivet finns två alternativ.

Alternativ 1:A / SD dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket under den sena Måndags-kvällen den 14:e Maj året 2018.

Alternativ 2:B / SD vet vem som dödsmisshandlade LW bakom bullerplanket vid det då aktuella tillfället.

4: / SD: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet"

Enligt ovan skrivet, SD var, och är❗tvärsäker på att mordvapnet aldrig kommer att hittas av Polisen och att vederbörande inte kommer att kunna bindas till brottsplatsen bakom bullerplanket.

Både 3: / och 4: / är tvärsäkra uttalanden som tidigare emanerat från SD's mun, och allt ligger i vederbörande's ord och vilar.

Mvh/ @JokerMannen

Helt rätt och väldigt frustrerande. Man kan ju inte döma honom för våldsam tvärsäkerhet. Tyvärr.
Citera
2020-05-03, 18:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Tveksamt då Åkl så sent som 15 april är tydlig med att det inte finns några kvarstående misstankar mot HD.
Det känns som Åkl,s möjligheter att få någon lagförd för mordet på Lena Wesström kommit till vägs ände.
Svårt att se att målet ska drivas vidare i HovR om inget nytt tillkommer. Bli inte förvånade om hon avstår att överklaga.

2020-04-15, 13:53
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Nädå.. Allt kan hända i denna hemska historia. TÄNK OM, Stefan har tjallat.....

Har personligen fått infon direkt från Hiding, men tack ändå för påminnelsen.

Hej!

Det finns inga kvarstående misstankar mot Hanna Davidsson.

Mvh Åsa Hiding

Åsa Hiding
Kammaråklagare

Åklagarområde Bergslagen | Åklagarkammaren i Örebro
Box 1634 | 701 16 ÖREBRO
Tel exp 010-562 66 40 | Växel 010-562 66 00
www.aklagare.se

Även här:
Citat:
Åklagare Åsa Hiding har idag beslutat att lägga ner förundersökningen mot den person som satt frihetsberövad under perioden 28 augusti till 6 september 2019.

Personen var skäligen misstänkt för mordet på Lena Wesström.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-03 kl. 18:47.
Citera
2020-05-03, 18:41
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det fetade hoppas jag bara är ett spel för gallerierna. Om det äger sin riktighet så känns det inte rätt. Däremot tror jag inte domen skrivs såsom att SD är oskyldig - utan mer att man inte kan styrka att han är mördaren, att rimligt tvivel finns. Nu kan jag inte det där rent juridiskt OM man ens får formulera sig på det viset. Men vi får se om några dagar.

Men utredningens resurser har inte lagts på HD. Om ÅH har baktanke att rikta in sig på HD senare, får hon inte väcka åtal mot SD som misstänkt ensam GM. De måste väl t om häkta HD om misstankar mot henne som GM eller medhjälpare finns. Det är inte upp till rätten att låta mördare gå fria utan prövning. Och krävs det mer utredning kring HD ska hon sitta häktad om man misstänker att hon är alternativ GM.
Citera
2020-05-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Men utredningens resurser har inte lagts på HD. Om ÅH har baktanke att rikta in sig på HD senare, får hon inte väcka åtal mot SD som misstänkt ensam GM. De måste väl t om häkta HD om misstankar mot henne som GM eller medhjälpare finns. Det är inte upp till rätten att låta mördare gå fria utan prövning. Och krävs det mer utredning kring HD ska hon sitta häktad om man misstänker att hon är alternativ GM.
I åtalet står fortfarande att han kan haft medhjälpare. Den är inte struken så vitt jag vet. Det är inte omöjligt att hon sys in igen om man hittar något på henne som renderar ny granskning. Men detta är ju enbart vilda spekulationer från min sida.
Citera
2020-05-03, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tveksamt då Åkl så sent som 15 april är tydlig med att det inte finns några kvarstående misstankar mot HD.
Det känns som Åkl,s möjligheter att få någon lagförd för mordet på Lena Wesström kommit till vägs ände.
Svårt att se att målet ska drivas vidare i HovR om inget nytt tillkommer. Bli inte förvånade om hon avstår att överklaga.

2020-04-15, 13:53

Även här:

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2019/december/nerlagd-forundersokning-mord/
Tror inte åklagaren skulle säga om det fanns det per Mail heller. Men vad var det hon var misstänkt för då? Det var väl ändå inte mord? Var hon misstänkt för skyddande av brottsling och dom inte misstänker henne för DET, så betyder inte det att dom inte misstänker henne för mord ändå.
Citera
2020-05-03, 18:53
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Enligt uppgift så HAR de faktiskt tagit avstånd. Han har inte mycket umgänge nu överhuvudtaget. Han är en paria. Jag hoppas verkligen att SDs döttrar har trygga vuxna i sin närhet, som de kan vända sig till.

Jag kan upplysa dig att jag har haft kontakt med fd kollegor på USÖ de känner både HD och SD, de bor runt omkring Ö-bro med omnejd, de har varken sett eller hört ngt som helst avståndstagande av varken HD eller SD, de jag känner är Ö-broare.

Själv bor jag lite norr om Ö-bro, närheten till Ö-bro är inte långt.
Citera
2020-05-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Helt rätt och väldigt frustrerande. Man kan ju inte döma honom för våldsam tvärsäkerhet. Tyvärr.

Ja, vad skall man egentligen tro om den här mord-soppan, kokt på Davidss*n's eget recept, kryddad med lögner och klandestint-er ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag kan upplysa dig att jag har haft kontakt med fd kollegor på USÖ de känner både HD och SD, de bor runt omkring Ö-bro med omnejd, de har varken sett eller hört ngt som helst avståndstagande av varken HD eller SD, de jag känner är Ö-broare.

Så skojigt för dig. Då har du andra uppgifter än jag. Det får man ha. Men dina kompisar kanske inte har så speciellt stora krav på sina vänner?
SD kan se fram emot ett gott liv - där insatsstyrkan när som helst kan plocka in honom. De har gjort det förr och kan göra det igen.
Citera
2020-05-03, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Jag tror du trollar deluxe, med alla egenskaper som framkommit om dessa så kanske dina polare jobbar på psyket på USÖ och känner dessa den vägen🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in