2020-05-03, 14:23
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Exakt. En person kan ju sedan som vi läst kan smitta säg 50 andra. Sedan de andra upp till 50 andra osv. Sedan visste ingen om att en smitta som detta var ute i samhället. Eftersom personen/personerna ansvariga var för rädda för sina liv rentav av för att berätta om det. Om det inte varit just i Kina detta hänt kanske man kunde isolerat smittan. Men folk blir ju avrättade där tom om de gör fel så de håller käften.

Känns som ett högst sannolikt scenario.

Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Kan vara som så att kineserna läckte det medvetet för att se hur omvärlden reagerar inför ett större utsläpp i framtiden. Finns tydligen rapporter om Kinas framtid där de måste flytta sin befolkning till andra världsdelar för att undvika inbördeskrig. Corona-virus anses bästa sättet att få död på folk i väst. Enligt den generalen som nu presenterade det. Om den rapporten är äkta eller ej är ju en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kinerserna förnekar ju helt att viruset ens kommer ifrån Kina.

Kinas ambassadör i Storbrittanien var väldigt "övertygande" om den saker under en intervju med BBC news för en vecka sen.

Han hintande om att det kunde likagärna vara USA som spridigt viruset i Wuhan.

Alltså, Kina vill inte ens erkänna att viruset har uppstått inom deras gränser. Sedvanlig förnekelse från en sådan stat.

Detta skrev jag redan i början av februari när Kina började stänga ner;

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Varför såg inte fler detta? Uppenbart när ett land som Kina stänger ner snabbt.
Mina misstankar har ju stärkts nu när pandemin blev verklighet, men många frågor kvarstår naturligtvis.

Edit: När jag skrev detta inlägg hade det rapporterats ca 80 personer döda. Jag vill gärna köra uttrycket ”Vad var det jag sa”
Senast redigerad av calmsolution 2020-05-03 kl. 14:31.
Citera
2020-05-03, 14:39
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Detta skrev jag redan i början av februari när Kina började stänga ner;

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Varför såg inte fler detta? Uppenbart när ett land som Kina stänger ner snabbt.
Mina misstankar har ju stärkts nu när pandemin blev verklighet, men många frågor kvarstår naturligtvis.

Edit: När jag skrev detta inlägg hade det rapporterats ca 80 personer döda. Jag vill gärna köra uttrycket ”Vad var det jag sa”

Ambassadören nämnde att de redan fick indikationer den 27 September om att någon smittsam sjukdom drog runt i området. Han nämnde detta som hastigast under intervjun.

Anledningen till agerandet är nog främst en rädsla för den egna enorma befolkningen, kontroll.

Det kom ju ut en del info om att myndighetspersoner drog runt och spikade igen folks dörrar för att hålla dessa inlåsta.

Sedan detta med de siffror på antalet döda till följd av Covid 19, garanterat rör det sig om tal x3. Ena delen vill man inte gå ut med, den andra har man helt enkelt inte koll på.

Dels vill man inte på sedmera fulstatsvis inte tappa ansiktet inför resten av klotet men även för att ge en bild av koll gör den egna befolkningen.

Frågan är väl snarare vem man lurar här, svaret är nog sig själva i landets ledning, om än ens knappt det längre 2020.
Citera
2020-05-03, 14:50
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
"Någon som åt en fladdermus och blev sjuk" klart detta är utsläppt av kineserna, vidrigt folk.

Instämmer. Den största jävla farsot som drabbat jorden är kineserna själva, ett folk med fullständigt motbjudande mentalitet.
Citera
2020-05-03, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R26
Jag menar ingenting, jag svarade på din fråga om lämpligheten att släppa ut det i Wuhan. Och faktiskt så skulle det ju vara lämpligt pga deltagare från hela världen var där 6 veckor innan det bröt ut. Eftersom det ser så olika ut för olika individer, sjukdomsförlopp etc, så är det nog svårt om man skulle vilja göra en uppföljare.

Svenska deltagare från Boden (orienterare) blev sjuka och smittade ner sina familjer. Har för mig att de kontrollerats för ev. antikroppar. Förmodligen inte offentliga provsvar.
Citera
2020-05-03, 14:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conan O'Brien
Att alla tycks härstamma från Asien och sätta resten av världen i mer eller mindre besvärliga lägen tycker jag är ett tecken på fuffens. Är dom bara smutsiga där borta?

Ja, deras djurmarknader är inget vidare. Sök upp lite bilder så kan du få se hur det ser ut. Sen kan du kika på alla subtyper av influenzavirus här:

https://en.wikipedia.org/wiki/Influenza_A_virus

Klickar du på subtyperna så ser du att väldigt många av dessa virus härstammar från Kina.
Citera
2020-05-03, 14:59
Medlem
Att det kom från labb och var man made visste jag redan i januari, vilket jag skrev också, men det är helt onödigt att ens besvara idioter som skriker om "KÄLLA?"

Det är helt jävla självklart att det kom från labb med tanke på hur viruset betedde sig.
Citera
2020-05-03, 15:21
Medlem
Detta labb I Wuhan är under amerikanska pengar som har en agenda att avsätta Trump/ få trumps väljare att tappa hoppet om Trump och byta till demokraterna. . Demokraterna med Nancy Pelosi I spetsen är ursinniga över att Trump lyckades ta över makten och gör allt nu för att få marken under trumps fötter att spricka.
Viruset skulle få amerikaner visa hur '' dåligt'' trump sköter landet under coronakrisen.
Kommer trumps ha ett ess i rockärmen? Kommer han kunna bevisa amerikanerna/ världen att demokraterna med bill gates/nancy/soros/Clinton i spetsen att de medvetet spred detta virus.

Detta handlar om mer än vad ni tror. Om ni hade vetat vad som händer bakom stängda dörrar.
Detta är battle mellan gud och Satan. Trump blev vald av Jesus att styra landet. Var ju ett mirakel att Trump kom till makten.
Och nu är satan förbannad att någon inte går hans ärende i vita huset.
Fuck Y Satan
Citera
2020-05-03, 15:38
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fladdermuskvinnan-flydde-kinesiska-labbet-med-dokument/

Stod om laboratoriet redan i Februari i stora covid-19 tråden här högst upp i aktuella ämnen
Citera
2020-05-03, 15:45
Medlem
feemaxxxs avatar
OM smittan verkligen gjorts av labbet, och detta av misstag spridits, kommer det blir svårt att få reda på detta.

Kineser har väldigt svårt att medge att de har gjort fel. Man kommer med undanflykter och man ljuger. Om man är ihärdig, blottlägger och undanflykterna och lögnerna en efter en, tills man målat in de in ett hörn och det är helt klart att de ljugit och blivit motbevisade, kommer Fas 2
Spela dum eller/och försöka säga att du inte frågade ordentligt. Sedan kommer fas3:
Skylla ifrån sig och försöka hitta syndabockar: '"jag fick fel information", "jag gjorde det för att det var bättre att säga så"
Samtidig börjar kineserna att underminera dig, sprida lögner och diskreditera dig. Om maktförhållande medger, kommer stenar att läggas i din väg.

Också efter att det är "klart" att en kines gjort ett misstag är det väldigt ovanligt erkänner och ber om ursäkt.
Citera
2020-05-03, 15:46
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kinerserna förnekar ju helt att viruset ens kommer ifrån Kina.

Kinas ambassadör i Storbrittanien var väldigt "övertygande" om den saker under en intervju med BBC news för en vecka sen.

Han hintande om att det kunde likagärna vara USA som spridigt viruset i Wuhan.

Alltså, Kina vill inte ens erkänna att viruset har uppstått inom deras gränser. Sedvanlig förnekelse från en sådan stat.
Finns ingen stat som ville släppa ut detta med flit. Inte som jag kan se det i alla fall. Finns absolut ingen mening för USA att sprida det heller i Kina.

Att det kommer från labbet i Kina är garanterat skulle jag vilja säga. Någon, och det behöver ju inte bara vara kineser, har sjabblat till det.

Om, och då menar jag verkligen om, någon gjort detta med flit, så finns det bara en sorts tänkbar kandidat. Och det är en människa som skall rädda världen ifrån människan. Typ grön nazist. Fast det är verkligen otroligt, om ej omöjligt. Kan vara en hel del grönmögel bland microbiologer.
Citera
2020-05-03, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
OM det vore så, då verkar det ju minst sagt korkat att släppa ut viruset i samma stad som labbet ligger i och spå så sätt dra åt sig misstankar automatiskt.. Nästan var som helst annanstans verkar ju lämpligare.

Nej, varken 280 meter eller 750 meter som också påståtts - det är avståndet till "Wuhan Center for Disease Control and prevention" som verkar vara nån slags hälsomyndighet, eventuellt med BSL-2-klassning vilket inte tillåter corona-forskning. Avståndet till det aktuella BSL4-labbet är 13,7 km.

Så en fladdermus som inte ens finns i området utan finns 600 mil bort tog en detur till marknaden och någon kines lyckades få tag i den.. sen åt en orm upp den och sedan åt en människa ormen så RNA förändrades och smittade ner människorna på marknaden... låter det troligare menar du?

Står ju i tidningarna att de kommit kineserna på spåret nu och hittar avhoppare som vittnar om annat. Tex senast idag:
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fladdermuskvinnan-flydde-kinesiska-labbet-med-dokument/

Mycket tyder på att detta är skapat i landet de fört 1-barns politik i då de avrättat sitt eget folk för de är för många! Detta har väl pågått i 30-40 års tid.
Litar inte ett skit på vad som kommer ifrån Kina... jag är västerlänning de ser mig som ett vandrande Yuan tecken dvs pengapåse. De är en diktatur och vi på detta forum skulle försvinna snabbt i typ drunkningsolycka eller liknande OM vi hade bott i Kina! Det är inget bra land
Citera
2020-05-03, 15:50
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag hoppas att världsledarna sammansluter sig och kräver ordentliga undersökningar.

Tvinga berörda personer (tex Shi Zhengli med familj) att flyga till Europa för att höras utan risker för repressalier (erbjud asyl).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in