2020-05-03, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Att det ska införas en lag! Så att idioter som sitter och Tengelegissar på Flashback tvingas bära mask ute i samhället.

Heja jämlikheten!

Nej tack!

Du kan bära din mask bäst du vill - jag avstår.
Citera
2020-05-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Ryssland använder Tegnells taktik. Inte ok. När Tegnell vilseleder och ljuger, vi skiter fullständigt i det.

Du får nog läsa artikeln igen om du hävdar likheter. Det går även att prata om Ryssland utan att dra in Tegnell i det.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men jag smittar ju inte dig om du snällt använder munskydd.
Kan jag lita på att mitt munskydd funkar mot din smittspridning?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför skulle de göra så?
Det är lite oklart men det kommer väl fram så småningom.

Hoppas själv på att det ska komma fram varför en rysk artikel om Sverige på ryska publicerad för ryssar på en rysk sida är en påverkansoperation här i Sverige.

Visste faktiskt inte att så många svenskar behärskade ryska.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Vad ska hända med dom som vägrar bära mask?
Avvisad från platsen eller rättsliga påföljder. Böter och portad från en eventuell affär. Brottet är spridning av samhällsfarlig smitta. Det ska vara dyrt att smitta!
Citera
2020-05-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
och vilket slags troll är du? Med tanke på att du spridit desinformation för att förminska problemet med viruset tidigare i den här tråden.

Har jag? När då och hur då?

Det har aldrig hänt, jag har diskuterat siffror och sagt emot folk som påstått att vi skulle ha 1000 döda per dag "om 2 veckor" .
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Självfallet kommer du räkna in allt möjligt abstrakt och tycka att Sveriges hantering var bra oavsett utfall. För varje 1000 döda kommer du bara ljuga ihop något nytt ej kvantifierbart för att rättfärdiga att de dog.

Alla människor som klarar av att jonglera med mer än en boll i luften, kommer inse att det är rimligt vid en utvärdering att titta brett. Det görs idag och har gjorts sedan upplysningen. Vi har dock ett gäng som inte evolverat sedan häxbränningarna och dessa lunkar nog autistiskt vidare som de gjort under de senaste 600 åren.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Vad ska hända med dom som vägrar bära mask?
Det är en senare fråga. Att medvetet sprida dödliga smittor ska dock vara straffbart, tycker inte även du det?
Citera
2020-05-03, 13:45
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej tack!

Du kan bära din mask bäst du vill - jag avstår.
Hoppas det blir lag. Haha skulle garva hårt åt dig. Jag bär redan mask. Gjort sen Februari. Det är däremot sådana som du som kan kontaminera mina masker så helt klart behövs en lag
Citera
2020-05-03, 13:46
Medlem
Dick Harrison:
När börjar heroin rekommenderas mot covid-19?
https://www.svd.se/nar-borjar-heroin-rekommenderas-mot-covid-19
Bastubad, böner och injektioner med handsprit. Världsledarna har svaret på hur man bäst stävjar coronapandemin. Förslagen stämmer bra överens med hur lekmän och lärde försökte bota digerdöden.
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Har jag? När då och hur då?

Det har aldrig hänt, jag har diskuterat siffror och sagt emot folk som påstått att vi skulle ha 1000 döda per dag "om 2 veckor" .
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du hade visst missat att Region Östergötland gör dagliga uppdateringar när det gäller IVA-patienter och avlidna. Annars hade kanske några gått på din bluff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Varför vill du utesluta möjligheten till att läraren smittats på jobbet?

Du säger emot dig själv när du först hävdar att smittan ska diskuteras på populationsnivå och sen antyder att (den enskilde) läraren kan ha smittats på annan plats än skolan. Läraren är en del av populationen, och hens arbetsplats är således en plats där populationen kan smittas.
Jag tog bara upp det som ett exempel på att enskilda fall aldrig kan ha samma säkerhet i diskussionen som det aggregerade hela på populationsnivå.

Case in point, helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in