2020-05-03, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Jaså. Tant Maria som är i fullpackade bussen (för hon är tvungen att gå till jobbet trots att hon är i riskzon) då. Hur fan ska hon hålla avstånd? Jag tycker att tant Pia ska skicka hem till dej sonen Amir som är 2m X 100 KG så att du får berätta för honom att mamman inte behöver ha munskydd. Då ska vi se om du fortsätter trolla eller om du skiter på dej.

Förslagsvis ta nästa buss. Det hade jag gjort och även Tant Maria om hon är i riskzon. eller varför inte vara hemma då folk i riskzon får betalt för att vara hemma??

Men om det känns tryggare för henne i riskzon så är hon fri att ta på sig en mask. Inget stoppar henne.
Citera
2020-05-03, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vilket man inte ska göra utan ska undvika.

Och när man inte kan undvika närkontakt så skyddar munskydd mer än att inte ha munskydd.
Citera
2020-05-03, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Och munskydd enligt dem själva.

Det får de tro som är uppvuxen med munskydd. Jag är helt övertygad om att om du frågar dem kommer de svara testningnen som det absolut viktigaste de infört. Eller jag VET det.
Citera
2020-05-03, 03:19
Medlem
Citat:
Nej inte utan munskydd

Inte med munskydd heller. Låter sjukt onödigt. Ett plaskblött munskydd tappar ganska snabbt sin funktion och att sitta och andas med ett sådant mot folk... nej...
Citera
2020-05-03, 03:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Om antalet smittade minskar så är ju R mindre än 1.

Hur många är antalet smittade?
Citera
2020-05-03, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Tack det gör jag när jag träffar personer i riskgrupper och hoppas fler kommer göra då det är en billig åtgärd utan negativa bieffekter som borde kunna göra en viss skillnad

Borde kunna göra skillnad? Tja... själv träffar jag inte personer i riskgrupp överhuvudtaget. Det är en bättre åtgärd och den som rekommenderas.
Citera
2020-05-03, 03:21
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hela den här diskussionen om skyddsutrustning kan man väl bara sammanfatta och få ett slut på med följande fråga:

Om din mamma/mormor, 80 år, ligger på ett vårdhem och ska bli omhändertagen av en person som är timanställd och som desperat behöver sin lön och som inte haft möjlighet att bli testad för Covid-19. Hade du föredragit att denna person 1) hade adekvat skyddsutrustning när denne böjer sig över och t ex lyfter din mamma/mormor från sängen till rullstolen. 2) Eller hade du hellre sett att denne, (som de nya föreskrifterna från FHM? anger) inte använder adekvat skyddsutrustning?

Jag vet vad jag hade valt i alla fall.
Citera
2020-05-03, 03:21
Medlem
kansascityshuffles avatar
Ordet munskydd kollapsar i många hjärnor.
WHO much?
Det hjälper. Färre hade dött om vi hade agerat som Sydkorea. De har facit i hand och kritiserar även WHO för detta.

Wuhan Health Organization! Ett gäng med clowner. De kan inte ens prata ordentligt.

Vilket typ av munskydd/skyddsmask howsoever är en annan femma.
Citera
2020-05-03, 03:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Det leder förmodligen inte alls till färre smittade om du följer de andra rekommendationer och direktiv vi har nej.

Vaddå förmodligen? Antingen har du fakta och källhänvisningar eller så håller du käften! Det finns 2 miljarder asiater (förmodligen fler) som inte håller med dig i din ankdamm! Folk följer inte rekommendationer, då är tvång en nödvändighet! Munskydd på och håll käften!
Citera
2020-05-03, 03:22
Medlem
Citat:
Det får de tro som är uppvuxen med munskydd. Jag är helt övertygad om att om du frågar dem kommer de svara testningnen som det absolut viktigaste de infört. Eller jag VET det.

Du vet för att du har storhetsvansinne eller?
Citera
2020-05-03, 03:23
Medlem
Citat:
Inte med munskydd heller. Låter sjukt onödigt. Ett plaskblött munskydd tappar ganska snabbt sin funktion och att sitta och andas med ett sådant mot folk... nej...

Ingen håller med dig tydligen.

Citat:
“People who do not show symptoms may still be able to spread COVID-19. A face covering can help prevent you from spreading COVID-19 to other people, so you should wear one whenever you leave the home,” the New York City Department of Health said in an online statement. “A face covering will not protect you from infection, but it can help others.”

Citera
2020-05-03, 03:23
Medlem
Citat:
Och när man inte kan undvika närkontakt så skyddar munskydd mer än att inte ha munskydd.

Ja som i vården exempelvis som är känsligt. Eller i yrken där du är väldigt nära många personer.
På stan sådär helt random har det såklart begränsad effekt. Typ noll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in