2020-05-03, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Nej. Jag sa att det inte hjälper att stanna hemma när man är sjuk som FHM rekommenderar eftersom man redan smittar innan man har symptom.

Man måste veta innan man är sjuk vilket är omöjligt.

Att du sen vantolkar detta till att man inte ska vara hemma när man är sjuk beror bara på att du är ett troll.

Nä du sade att det inte spelar nån roll om du är hemma om du är sjuk eller inte.

Lägg ner nu.
Citera
2020-05-03, 02:34
Medlem
Citat:
Om man smittar när man andas hur undviker man då att smitta om man inte har munskydd?

Genom att hålla avstånd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
så gör även social distansering. Ett bättre alternativ. Och därför vi har det och inte munskydd.

Det finns ingen motsättning mellan social distansering och munskydd.

Det finns ingen annan möjlighet att förhindra asymptomatisk och presymptomatisk smitta i situationer närkontakt inte kan undvikas än munskydd.
Citera
Medlem
Citat:
Jo det har effekt.

Det är därför det rekommenderas inom EU och USA

Ja och de har ju lyckats väldigt bra i sina områden. total kollaps i dessa områden.

Alla förstår att det har en ytterst begränsad effekt vid en promenad på stan. Typ noll.
Citera
2020-05-03, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Verkligheten är jobbig för dig.
Skitsnack. Som vanligt.

Kom med något vettiga tankar om viruset istället. Var tror du att det kommer ifrån t ex? Eller hur tror du att det blir efter det här, i Sverige och i världen? Blir det någon skillnad eller kommer allt att återgå till det gamla vanliga igen? Vad tror du om vaccin, kommer det något? Blir allt någonsin bra igen?

Själv har jag väldigt svårt för Kina just nu. Du då?
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Du bestämmer inte om andra ska tycka det är en dålig situation eller om det är värre än en dålig situation.
För mig är det klart en situation som är värre än dålig. Frågor på det?
Hur fick du ihop det så? Det var inte vad jag skrev utan att det finns konspirationstrådar för sådant som han vräker ur sig, påhitt och annat skumt.
Citera
2020-05-03, 02:35
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"49-åring døde etter coronasmitte: – Han var en normalt frisk og sprek mann
Ett av Norges yngste coronaofre var en 49 år gammel mann. Han hadde ingen underliggende sykdommer, forteller familien til VG."

"– Det som er et viktig perspektiv er at folk forstår at viruset kan ramme hardt og kan være dødelig for alle, ikke bare eldre og personer som har sykdom eller er i risiko. Derfor tenker vi at det er viktig å opplyse om at han var i utgangspunktet helt frisk, sier familien."

"FHI: Viktig at folk er klar over dette
Frode Forland, fagdirektør i FHI og spesialist i allmennmedisin og samfunnsmedisin, synes det er bra at familien går ut og advarer mot at coronaviruset kan ramme hardt og uventet."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Adw8Mj/49-aaring-doede-etter-coronasmitte-han-var-en-normalt-frisk-og-sprek-mann

Det är jätteviktigt att detta kommer fram. Finns många som tror att det bara är gamlingar med multisjukdomar som dör och dessa skulle dött inom snar framtid ändå.
Citera
2020-05-03, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
USA har lägre dödstal per miljoner inv än Sverige. Just saying

Marginellt och det tar in för var dag som går. Snart förbi. Smittan började ju också senare här.

New york har kollapsat fullständigt. New Jeresey är på väg åt samma håll.
Citera
Medlem
Citat:
Nä du sade att det inte spelar nån roll om du är hemma om du är sjuk eller inte.

Lägg ner nu.

Varför skulle jag vilja att folk går ut när de är sjuka?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skanstullsmannen
Du har dina åsikter och du har kanske en poäng här och där men du kan ändå dra åt helvete med allt ditt hånande snack om Sverige.

Jag är ledsen för det. Du är troligtvis född i Sverige. Du kanske är en patriot.
Och då har du all rätt att vara förbannad på mig. För att jag "hånar" ditt folk, som du kallar det.

Men jag hånar ingen. Jag ser att i Sverige bor ett väldigt stort antal vidriga människor.
Och det är inget jag bara hittar på för att ha kul.
Har redan förklarat en massa gånger varför. Jag har belägg på det jag säger.
Vill du inte acceptera det kan jag inte göra något åt saken.
Vill du förneka det , är det ditt problem. Du får blunda.

Jag vet att det finns människor i Sverige som är emot det beslutet som tagits i coronapandemin.
Och de har all min sympati. Och jag lider med dem.

Men med de andra känner jag bara förakt. Och det har ingenting att göra med svenska folket i sig. Det har att göra med det beteende de uppvisat under denna pandemi.
Citera
Medlem
Citat:
Det är bara dina random åsikter som inte blir mer sanna för att du sitter och spammar dina vanföreställningar oavbrutet.

Alla förstår att munskydd har en ytterst begränsad effekt vid en promenad på stan. Typ noll.
Citera
2020-05-03, 02:37
Medlem
Citat:
Jo den på R2,6 är den vedertagna och den ALLA utgår ifrån. Alltså den mest troliga enligt all seriös forskning.
Det mest troliga alltså.

Nu har vi R0,85 i Sverige och det är ju bra

Finns inget som tyder på att 20-30% inte skulle få nån som helst immunitet. Bara spekulationer.

Mycket spekulationer just nu, har inte sett några motstudier från din sida i något så...

Du är välkommen att förklara den snabba spridningen världen över med R0=2,6 trots de åtgärder som är vidtagna, gärna med en länk till studien så jag kan lära mig något nytt.

Här får du länken till studien som pekar på ett snitt av R0=5,7, kom gärna med något som motsäger denna eller påtala vad i denna och mitt påstående ovan som inte stämmer.

Att det skulle saknas immunitet i upp till 30% ställer jag mig tveksam till, det skulle nog innebära att det saknas immunitet i nära nog alla isf. men det är lika mycket spekulationer att så inte skulle vara fallet och lägger man hela sin strategi i korgen som kräver det så bör man vara säker.

Tills vi vet bör vi ta det lugnt med säkra slutsatser.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/26/7/20-0282_article
Senast redigerad av kkkrim 2020-05-03 kl. 02:39. Anledning: missade länken
Citera
2020-05-03, 02:37
Medlem
Citat:
Genom att hålla avstånd.

Och när man inte kan hålla avstånd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera