2020-05-02, 22:51
Medlem
flipflaps avatar
https://www.youtube.com/watch?v=bpQFCcSI0pU

viruset kan vara skapat
Citera
2020-05-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du och alla andra har inget val. Vi MÅSTE leva med detta virus då något alternativ inte finns Ganska enkelt. Så vi får leva med detta.

Jag tror inte alls det är en dödlighet mellan 0,07% - 0,2% bland UNGA FRISKA personer. Den är i princip noll.
Med unga menar jag personer under 30.

I don’t think that’s true. There is other ways to minimize loss of life, or at least excess death due to hospital collapse.

That’s what the Italians estimated anyways.
Citera
2020-05-02, 22:53
Medlem
DrunkenZealots avatar
Ecuador utmärker sig på dödslistan.
https://www.worldometers.info/coronavirus/
Bara 3 länder som är före det relativt lilla landet. Vi kan nog glömma att värmen skall hjälpa oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Vi diskuterade om munskydd leder till fler eller färre smittade och det vi kommit fram till är att du tror munskydd inte fungerar för att du tycker det.

Nä, i det stora hela har det av allt att döma minimal effekt. Bara att kolla på länder som har det i västeuropa.

Dessutom är det en ytterst dålig ide att nysa i ett pissblött munskydd som fladdrar iväg vid kraftig nysning.

Där det kan hjälpa är vid väldigt trånga ställen där folk andas varandra i ansiktet. Om det nu finns sådana kvar i vårt samhälle??
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Ja och man kan skita ut dom också. Om du tänker efter vilken smittväg tror du är effektivast och hur tror du det är bäst att undvika det? Att ducka för hosta, undvika utandningar eller låta bli att äta bajs? Du tillhör nog inte de mest intelligenta så jag gissar att du tror att utandningen är värst..

Vad yrar du om? Jag svarade på att riksmongot inte tror att man kan andas ut viruspartiklarna. Vad har det att göra med din fixering av bajs?
Citera
2020-05-02, 22:54
Medlem
Citat:
Du har panikat fullständigt. Herregud alltså...

Snacka om livrädd människa. Om du lugnar ner dig lite, andas och tänker till lite så kommer detta gå hur bra som helst.

Panik som du nu har löser ingenting alls.

Lika lite som munskydd gjort i övriga Västeuropa.

Jag är helt lugn och bygger mina åsikter på fakta.

Citat:

But the virus also spreads through normal exhalations that can carry tiny droplets containing the virus. A regular breath may spread the virus several feet or more.
https://www.sciencealert.com/a-physician-answers-5-questions-about-asymptomatic-covid-19

Citera
2020-05-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Man måste kunna googla också...

Ibland missar även jag att tänka till
Citera
2020-05-02, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Men ditt riksmongo, det ör bevisat att man kan andas ut viruspartiklar utan att behöva hosta. Google är din bästa vän när man är så korkad som du.

Att man kan är väl självklart men är det verkligen detta som driver den här smittan och motiverar ett munskydd??

Självklart inte.

Efter våra åtgärder så försvann den årliga influensan på 2.3 veckor. Den tvärdog. Detta är en smitta som sprids på EXAKT samma sätt som Coronaviruset.

Så det räcker gott och väl med de åtgärder vi infört. Munskydd kan mycket väl användas om du ska stå och andas på folk väldigt trångt, varför man nu ska det i dessa tider?? Men annars komplett värdelöst med en blöt trasa runt käften som fladdrar iväg om du nyser och sprider mer än nån kunde ana...

Ja, jag har använt munskydd och det blir en smitthärd ganska snabbt.
Citera
2020-05-02, 22:56
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Vad yrar du om? Jag svarade på att riksmongot inte tror att man kan andas ut viruspartiklarna. Vad har det att göra med din fixering av bajs?
Ja man kan både andas och skita ut viruspartiklar men det bidrar inte mycket till smittspridningen. Du kanske kan förstå det?
Citera
2020-05-02, 22:57
Medlem
Citat:
Nä, i det stora hela har det av allt att döma minimal effekt. Bara att kolla på länder som har det i västeuropa.

Dessutom är det en ytterst dålig ide att nysa i ett pissblött munskydd som fladdrar iväg vid kraftig nysning.

Där det kan hjälpa är vid väldigt trånga ställen där folk andas varandra i ansiktet. Om det nu finns sådana kvar i vårt samhälle??

Du tycker det ja. Vad får dig att tro att ditt tyckande på något sätt triumferar över vetenskapen?
Senast redigerad av zirconium2020 2020-05-02 kl. 23:04.
Citera
2020-05-02, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Dom står för en "substansiell del" av smittan enligt USA (källa: nån presskonferens på CNN för en vecka sedan).

Det är alltså en såpass stor del att man inte som Sverige skall bortse från den. Ännu ett i raden av epic fail av FHM.

Nu ljuger du igen.

USA TROR detta. Vilket inte är detsamma som att det ÄR SÅ. Fakta är att ingen vet.

Och vi har redan åtgärder som motverkar detta om du håller den distans du ska och tvättar händerna och inte låter någon andas i ditt ansikte, varför skulle man göra det??
Citera
2020-05-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Jag anser, om Tegnell ligger bakom strategin, att han är grunden till att för många dött. Vi kunde stramat upp många saker tidigare, som andra länder lyckats med.

Svenskar vågar inte protestera längre, Sverige börjar likna Nord Korea. Folk börjar bli rädda tror jag.

Det fetade, håller med, tror också det. Efter häxjakten på de 22 och hur alla tidningar avstår från att ställa verkligt kritiska frågor gällande nuvarande situationen, så blir nog många rädda, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in