Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Nja, pastor Steven Anderson säger: "All of christianity is a circular argument".
Ska man som kristen lyssna på vad pastor Steven Anderson säger eller vad Jesus säger?
Jesus sade att om folket inte fick se underverk(bevis), så skulle dom inte tro:
"
Jesus sade till honom: "Om ni inte får se tecken och under, så tror ni inte."" (Joh 4:48 Bibel2000)
Citat:
Ursprungligen postat av
Termos99
Nej det är inga bevis, eller om du vill åkalla religiösa sådana så har varje religion det, men det är bara troende som går med på det. Första steget
är att tro.

Jag skulle tycka att om jag såg med egna ögon att en person uppväcker någon från döden, så är det bevis för att personen kommer från Gud, och jag kan tro på att personen kommer från Gud.
Men du kanske är som fariséerna?
"
Sedan ropade han med hög röst: »Lasaros, kom ut.« Och den döde kom ut med armar och ben inlindade i bindlar och med ansiktet täckt av en duk. Jesus sade åt dem: »Gör honom fri och låt honom gå.«
Många av judarna, de som hade gått ut till Maria och sett vad Jesus gjorde, kom till tro på honom. Men några av dem gick till fariseerna och berättade vad Jesus hade gjort. Översteprästerna och fariseerna kallade då samman rådet och sade: »Vad skall vi göra? Den här mannen gör många tecken. Om vi låter honom fortsätta börjar alla tro på honom" (Joh 11:43-48 Bibel2000)