2020-05-02, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Är väl brist på syrgas så de blir ju bortprioriterade till morfin och döden?

Varför köper man inte in syrgas från andra länder? Eller är det kanske samma brist överallt? Går det inte att tillverka syrgas precis som många aktörer börjat tillverka handsprit m.m.
Citera
2020-05-02, 00:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Apoteket, ja.

👍 Bra jobbat
Citera
Medlem
Citat:
Om en skulle ljuga så representerar det inte alla.

Frisk är frisk.

Det vill säga att de kan röra på sig, göra sysslor, alternativ följa med familjemedlemmar ut.

Alternativt inga underliggande sjukdomar.
Hur vet en anhörig det? Många anhöriga pratar inte om sina jukdomar ens med andra anhöriga och manga vet inte om att de är sjuka i diabetes, lungorna etc.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Generellt dör inte unga friska av detta virus

Och, generellt så dör bara alla som inte tvättar händerna och håller avstånd.
Citera
2020-05-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Kan vara så.
Eller så snackar du bara en massa goja.

Hmmm, undrar vilket det är?

Och sedan har vi ju bara resten av Sverige kvar... Lagom tills övriga Sverige är klara så är nog stockholmare mottagliga igen.

Om jag mot förmodan får en kyss av Corona så kommer i vart fall jag passa på att uppleva huvudstaden en sista gång. Klubba lite, slicka lite på random varor i fruktavdelningen, ja du fattar.

Du är ju inte seriös. Jag tar mig tid att besvara dig med fakta och på riktigt men det enda du gör är att tramsa.

Väx upp istället och höj nivån om du vill diskutera. Annars kan du väl trakassera nån annan? Okey?

Och nej... ingenting tyder på att övriga Sverige blir som Stockholm. INGENTING.
Såhär ser det ut överallt i hela världen där viruset borrar ner sig på vissa platser men sprids inte vidare som en bombmatta. Ett stort utbrott någonstans men sen ganska lugnt. Så ser det ut i precis alla länder.

Så nej, finns inget som tyder på det scenario du påstår.
Citera
2020-05-02, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Man brukar få syrgas tills man mår bättre, har man då en infektions eller något som påverkar lungorna så kan kroppen då få en chans att återhämta sig och det fungerar oberoende på vilken ålder man har.

Tack och bock för upplysningen. Men nog fasen borde man väl kunna fixa fram syrgas så det räcker? Nä nu blir jag bara förbannad när jag tänker på det!
Citera
2020-05-02, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av new2011
Antingen är du naiv och hjärntvättade eller en trol vill förvränga verkligheten.

Jag pratar alltid fakta och verklighet. Så även om Corona.

Vad du yrar om har jag ingen aning om men du kan väl återkomma den dagen du är intresserad av frågan på riktigt.
Citera
2020-05-02, 00:44
Medlem
Citat:
Haha, tror du verkligen att folk skriver lögner om något sådant medan de lägger upp en längre text och foto på deras anhörig?

Men du har inte tänkt på att hur många som berättar ens för sina närmaste att man har exempelvis HIV?

Det behöver inte vara så att de anhöriga ljuger, men de behöver inte veta sanningen heller.
Citera
2020-05-02, 00:44
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Och, generellt så dör bara alla som inte tvättar händerna och håller avstånd.

Nej, den överlägset största majoriteten som dör är äldre-äldre. Att du fått för dig att unga-friska dör är för att det är så ovanligt att de ytterst få fallen ofta får egna artiklar i massmedia. Det är få artiklar, men folk utan förmåga att förstå det tror att varje artikel motsvarar något som är vanligt förekommande.
Citera
2020-05-02, 00:45
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberregn
bra krönika Anna Dahlberg, Expressen
"Löfven kan inte fortsätta ducka för kritiska frågor"
om hur Löfven "gömmer sig" för media, och undviker spontanprat.

Jag tror att Löfven gömmer sig mest från smittan. Han är nog livrädd för att få skiten för han tillhör ju riksgruppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Im1taTion
Antalet smittade och platser går ju inte riktigt ihop va?
Sverige har massor smittade och döda, men ändå mycket lediga platser.

Det anser jag vara lite känslokallt,

80 i Norge har dött på sjukhus.

126 i Norge har dött på boenden.

Känslokallt?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Hur vet en anhörig det? Många anhöriga pratar inte om sina jukdomar ens med andra anhöriga och manga vet inte om att de är sjuka i diabetes, lungorna etc.

Vilka dumma antaganden som du tror är på riktigt

Antagligen genom att de har genomfört någon slags undersökning av en legitimerad doktor. Hur vet du att många anhöriga inte pratar om sina sjukdomar?

Du pratar som att dina antaganden är allmänna sanningar.

Och här har du en som expressen meddelande om.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/hallaans-sorg-mamman-dog-i-misstankt-corona/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in