2020-05-01, 22:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for link!

"Ifølge VGs opplysninger hadde politiet fra starten liten tro på at Tom Hagen ville innrømme noen eventuell delaktighet i konas forsvinning, dersom han ble konfrontert med mistanken mot ham i et avhør.

Det var en av grunnene til at politiet mente det var nødvendig å ta i bruk skjulte etterforskningsmetoder, som telefonavlytting og romavlytting, for å høre om Hagen eventuelt ville betro seg overfor andre, eller snakke om forsvinningen for seg selv i sitt eget hjem."

Snakke med seg selv om det?

Va? Har polisen monterat in avlyssningsutrustning i villan? Och Hagen gått omkring och pratat för sig själv? Undrar vad han har sagt i så fall? "Där fick du kärring!" "Trodde du att du kunde lämna mig, va!" "Det är inte mycket kvar av dig nu..."
Citera
2020-05-01, 22:11
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Mord = forsettlig drap

Dråp = Uaktsomt drap

Dråp är väl egentligen en handling som uppstod utan vilja där någon dog på grund av våld.
Citera
2020-05-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Va? Har polisen monterat in avlyssningsutrustning i villan? Och Hagen gått omkring och pratat för sig själv? Undrar vad han har sagt i så fall? "Där fick du kärring!" "Trodde du att du kunde lämna mig, va!" "Det är inte mycket kvar av dig nu..."
Ja, de avlyttet TH.

Jeg vet ikke om han snakket med seg selv. Men politiet tok i bruk skjulte etterforskningsmetoder, som telefonavlytting og romavlytting, for å høre om Hagen eventuelt ville betro seg overfor andre, eller snakke om forsvinningen for seg selv i sitt eget hjem.

Det er jo veldig avslørende dersom han sa noe slikt som det du foreslo i ditt innlegg.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-01 kl. 22:15.
Citera
2020-05-01, 22:15
Medlem
Novotars avatar
Systematiker, pragmatiker, kontroll på allt, notatböcker dag för dag i 40 år... som han jobbade utifrån DET låter inte riktigt friskt men LÖNANDE ekonomiskt. Känns som en robot. Han har jobbat efter ett sorts system.
Citera
2020-05-01, 22:17
Medlem
Meck-Vorpommerns avatar
Citat:
Ja, de avlyttet TH.

Jeg vet ikke om han snakket med seg selv. Men politiet tok i bruk skjulte etterforskningsmetoder, som telefonavlytting og romavlytting, for å høre om Hagen eventuelt ville betro seg overfor andre, eller snakke om forsvinningen for seg selv i sitt eget hjem.

Tror det er ganske vanlig å snakke med seg selv. I hvert fall gjør jeg det innimellom. Særlig når jeg jobber (med PC).
Citera
2020-05-01, 22:17
Medlem
Novotars avatar
Tror TH inte avslöjar något, absolut ingenting.
Citera
2020-05-01, 22:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ja, de avlyttet TH.

Det er jo veldig avslørende dersom han sa noe slikt som det du foreslo i ditt innlegg.

Jag tänker, att det är fruktansvärt integritetskränkande. Jag undrar om svensk polis skulle få göra så - jag tror faktiskt inte det. Däremot kan de avlyssna telefoner.
Citera
2020-05-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Tror TH inte avslöjar något, absolut ingenting.

Nei jeg tror han vil hevde sin uskyld selv om beviser blir framlagt.
Citera
2020-05-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meck-Vorpommern
Tror det er ganske vanlig å snakke med seg selv. I hvert fall gjør jeg det innimellom. Særlig når jeg jobber (med PC).
Takk for svar! Du har sikkert rett i at det er vanlig.

Avlyttingen av TH foregikk ikke på nettene.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-01 kl. 22:27.
Citera
2020-05-01, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänker, att det är fruktansvärt integritetskränkande. Jag undrar om svensk polis skulle få göra så - jag tror faktiskt inte det. Däremot kan de avlyssna telefoner.
Takk for svar. Jeg er enig i at det er integritetskränkande.
Jeg regner med at det er kun i helt spesielle saker at politiet får tillatelse til å avlytte en mistenkt persons hjem.

"I fjor sommer gikk etterforskningsledelsen, med rådgivning og bistand fra Riksadvokaten, til retten og fikk tillatelse til å starte hemmelig etterforskning."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket

Her finner man linker til de fleste av VGs artikler om saken:
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/artikler

Den første VG-spesialen om saken. Mye informasjon.
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

En VG-spesial med informasjon måned for måned og informasjon om dagene før forsvinningen. Den inneholder også intervjuer av venner:
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/
Senast redigerad av POlROT 2020-05-01 kl. 22:34.
Citera
2020-05-01, 22:30
Medlem
kungenslillapigas avatar
Det hela blir mer och mer märkligt! AEH har bara en vecka innan skaffat en valp och skulle börja jobba hos TH igen, låter inte som man går i skilsmässotankar. Kvällen innan var de dessutom på teater, låter konstigt att han skulle sitta där och planera inför morgondagens mord..!!
Citera
2020-05-01, 22:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Takk for svar. Jeg er enig i at det er integritetskränkande.
Jeg regner med at det er kun i helt spesielle saker at politiet får tillatelse til å avlytte en mistenkt persons hjem.

"I fjor sommer gikk etterforskningsledelsen, med rådgivning og bistand fra Riksadvokaten, til retten og fikk tillatelse til å starte hemmelig etterforskning."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2A8X/tom-hagen-ble-hemmelig-etterforsket

Her finner man linker til de fleste av VGs artikler om saken:
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/artikler

Intressant, tack! Jag måste läsa ikapp, har inte läst så mycket om detta fall de senaste månaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in