Citat:
Ursprungligen postat av
Ulf-Utredaren
1. Men det är fortfarande gott om IVA platser i Sverige med 30% tomma platser. Vi har inte under nån gång under denna period varit i närheten av att fylla alla dessa platser och tälten i Älvsjö och Göteborg har inte behövts.
FÖR ATT PATIENTERNA ALDRIG KOMMER DIT. De sållas bort INNAN de kommer i kontakt med IVA-vården. Det kallas pre-triage, det är lagstadgat och har varit så i många år. Det är ingen ny grej, det ä ringen sensationsjournalistik, det är ett faktum. Inse.
Citat:
2. Ja, jag vet att antalet på IVA varit stabilt länge. Nu har inlagda på sjukhusen i Covid-19 minskat konstant denna veckan vilket borde ge utslag snart på IVA och vi ser en minskning till under 500 här.
Se där du låter t.o.m som Tengele själv, du har kopierat hela grejen med att bara upprepa ord som en papegoja utan att tänka heller, precis som Tengele själv. Stablit.
Citat:
3. Förmodligen har några fler avlidit i Covid-19 som i precis alla andra länder på jorden. Men med tanke på statistiken på överdödligheten ifrån SCB fram tills mitten av April så har vi väldigt bra koll på hur många som dött i Covid-19. Vi kan inte ha missat väldigt många för det skulle i så fall ha setts i överdödligheten.
Ja, duktiga Bamse-Sverige klarar biffen. De som inte finns med i statistiken i år kommer med i något annat år istället, så det jämnar ut sig sådär om tio år kanske.
Citat:
4. Vi är definitivt bättre än Norge att rapportera döda. Vilket Norge själva säger.
Fast exakt hur många gånger bättre? Dubbelt? Tredubbelt? Fyrdubbelt? Du tror det eller hur? Du tror att Norge bara klarar att rapportera en av fyra och Sverige klarar 100%? Exakt vad baserar du det på?
Citat:
Vi samkör ju register och tar med alla som testats för Covid-19 inom 30 dagar med i statistiken medans i Norge får en läkare sitta och ringa samtal för vart och ett av dödsoffren för att regga dem...
Samtidigt som vi struntar i alla som inte testats för Covid19.
Citat:
Men jättestor skillnad är det nog inte men vi är nog bäst i den klassen i Norden vad det verkar då vårt system är synkat medans de andra får göra allt manuellt.
Jag förstår att du gillar superlativ. Men
exakt hur mycket bättre tror du duktiga gråsossesverige som också råkar ha den
överlägset sämsta sjukvården i Norden är på det här området?
Citat:
5. Det är i princip fullständig Lockdown i Spanien. Kanske hårdast i hela Europa. Trots det har man en kollapsad sjukvård och fortfarande en enormt stor smittspridning och på toppen av det förmodligen en arbetslöshet på ca 25%...
Nej. Jag bor i Spanien och då jag har jobbat som vanligt under hela perioden borde jag fan veta det aningen bättre än dig eller hur? Jag har jobbat precis som vanligt precis som alla andra i livsmedelsbranschen, jordbruksnäringen, läkemedelsindustrin, bensinstationer etc.
Citat:
Så ja, det hänger ihop. Smittan kommer inte försvinna och det har ju även Spanien nu förstått och måste öppna upp.
Anledningen att de öppnar upp är för att deras R0 har varit nere under noll en längre tid, till skillnad från Sverige som påstår det trots att vi lätt ser att det inte är så.