2020-05-01, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vill vi inte? Ingen politiker har frågat vare sig dig eller mig.

Så du tror att S tokrusar i opinionen för att Löfven är sexig eller för att folk gillar strategin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det behöver jag inte när du gör det så bra själv.
Hahaha snacka om att du är en otrevlig människa! Nu dör ju inte personer av en andra infektion som vid H2N2.

"Det börjar nu bli allmän uppfattning att ett hyperaktivt/dysreglerat immunförsvar, med en bild som vid en autoimmun reaktion, är en betydande faktor bakom covid-19-sjukdomens dödlighet"

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/04/forsok-med-lagdoscytostatika-vid-svar-covid-19-bor-overvagas/?fbclid=IwAR2ARbOGhZ_i9LM0iCMgvoqqR6ryHbIznScAoJ1X aFe9HVXndjmBY2FhgYU

Ha en trevlig helg!
Citera
Medlem
room6527s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Du har sett för mycket film helt klart. Lugna ner dig.

Om du jämför med alla dessa länder vars sjukvård kollapsat fullständigt i Europa som Spanien, England, Italien, Frankrike och även delar av USA och där så många som 10% av dödsfallen kommer ifrån den egna sjukvårdsperonsalen så kan du inte ens jämföra detta med vad som sker i Sverige.

Vi har klarat detta galant så långt med tanke på förutsättningarna och har gott om IVA platser kvar.

Lika mycket som vi faktiskt har lyckats med vår sjukvård så långt så har vi misslyckats med våra äldre.
Nästan hälften av våra döda kommer ifrån äldrevården. Där har vi misslyckats.

Omöjligt uppdrag förmodligen med tanke på hur vi jobbar med våra äldre i Sverige. Här krävs en ändring i grunden.

3-400 avled på iva, över 2000 fick inte iva, trots lediga platser och helt tomt i Älvsjö
https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.mort
Jag skulle också låsa in dig, speciellt om man ser hur du skrev i Lisa Holm-tråden, du är en kopia på piloten Andreas Lubitz som brände rätt in i ett berg och tog med sig alla i döden.
Vad blir nästa grej från dig....jorden är platt ..

Vi har klarat detta så "galant" att vi blir dom sista som blir av med skiten ev i oktober, vilket betyder att landet Sverige ligger sist av alla länder i beräkningarna nu, vilket innebär att svenskar inte kommer att få resa fritt till andra länder förrens kanske i nov-dec, om vi har tur
https://ddi.sutd.edu.sg/portfolio/items/448595
Senast redigerad av room6527 2020-05-01 kl. 21:57.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Ja håller du med om det så har vi ju råd med fortsatt stor invandring med.

Eftersom vi har en stor invandring så måste vi väl ha en massa pengar över? Dessa miljarder som man öser över invadringen kunde man ju alltid spara in på och ge till annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
(Innan du läser vidare så låtsas att det är Tunisiens och inte Sveriges strategi du försvarar. Om det gör någon som helst skillnad för hur du bedömer den så är det där din miss ligger.)

Japp, har bott i bland annat Tyskland och staterna.

Jo, klart vi inte är sämst på allt heller.

Kika på våra dödstal och vår urbota dumma strategi som bygger på absurda antaganden om mörkertal. Det är knappast försiktigetsprincipen vi kör på.

Det är ett avvägande. Kan man potentiellt rädda tusentals liv genom att göra ett litet avkall på den personliga integriteten i några månader så är det ett lätt beslut.

Det är inte dubbelmoral att kritisera något man tycker verkar dåligt bara för att man inte är perfekt själv.

Nä, det är ingen enorm mörkningsoperation från diverse rätt väsensskilda länder i Asien det handlar om. Tunisien (glöm inte!) har bara en mycket sämre strategi.

Jag fattar inte grejen med Tunisien, varför ska jag tänka på ett annat land när jag diskuterar Sverige? Jag är inte så korkad att jag säger amen till allt som Sverige står för - om du tror det så är det DU som har en sjukt förutfattad mening och fördomar om mig och det säger mer om din egen blindhet i så fall.
Jag gillar inte att följa länkar så vill du säga mig något om länken får du skriva det.
Det jag har sett om Sveriges dödstal är att man rapporterar in så noga man kan och kompletterar i efterhand det man inte hunnit. Så småningom kommer man kontrollera ännu mer och jämföra med överdödligheten.

Att Kina mörkade utbrottet i Wuhan under en tid strax innan kinesiska nyåret när miljontals kineser reste inrikes och utrikes samt anordnade stora evenemang runt Wuhan är ganska anmärkningsvärt tycker jag. Förutom att regeringen visste om allvaret en vecka innan man sa något om det hela till folket så tystade man även läkare och visselblåsare under tiden. Detta har man kunnat läsa om på flera ställen så den informationen borde du inte ha kunnat missa. Under sarsepidemin i början av 2000-talet mörkade Kina länge antalet drabbade och döda.
Så hur du kan vara så säker på att ingen mörkning kommer förekomma i Kina i framtiden är förbryllande. Eller i Norkorea eller Iran eller i vissa andra asiatiska stater som betett sig suspekt. Sverige stoppade inkommande flyg från Iran för att man ansåg att de inte rapporterade Covid 19 ärligt, och i Nordkorea har folket inte ens fått veta om diktatorn är död eller levande.
Så ja, visst är stater i Asien helt olika (vilket jag ju sa) men min poäng var att några av dem och även andra länder i t.ex. Afrika knappast har en korrekt rapportering om viruset.
Citera
2020-05-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Asgarv.

Folkets vilja har absolut ingenting med fattade beslut att göra.

Dummerjöns.

Och ett nytt personangrepp.
Bra, du får absolut inte missa det i varje inlägg.
Kram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Inte ännu, även om det snart kommer det att ha avlidit fler än de som dog av sviterna från influensa vårvintern 2018. Överdödligheten var dryga 3000 under samma period 2018 då influensavaccinet var dåligt, och dryga 2000 denna säsong (som i princip är Covid-19).

2018: 30967 (+3015)
2020: 30064 (+2112)
Fast 2018 var ingen svår influensasäsong och död i/av/med influensa underrapporteras troligen kraftigt Speciellt jämfört med hur Covid19 dödsfall troligen överskattas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Har du några allvarliga störningar? Det måste ju vara det.
Vem har lyckats lura dej att tro att andra länder tar efter Sverige?
Stackars lilla pojken.

Bara att titta på vad länder nu inför. EXAKT samma begränsningar och regler i Varuhus och butiker som vi har. Samma vad gäller restauranger och barer.
Land efter land ökar antalet som får träffas mot det vi har.
Några har redan öppnat gränsen.

Nu ska övriga Europa ha det samhälle vi haft hela tiden så vi kan absolut säga att de följer våra fotspår nu.

De såg uppenbarligen att det inte blev jordens undergång genom att ha ett någorlunda öppet samhälle.
Citera
2020-05-01, 21:47
Medlem
urgts avatar
Citat:
Finns inget folkligt stöd för en nedstängning i av samhället.
Att kunna strama åt vissa saker däremot skulle kunna göras.

Misstänker att det finns stöd för det också, men svårt för mig att veta säkert förstås. Känns som att det blir lite skevt här i.o.m. att pengakramarna skriker mycket högre.

De stramare åtgärderna har haft starkt stöd i andra länder i alla fall (tror jag såg runt 85% i nån poll för USA som inte ville lätta upp än), och vi är nog inte så speciella där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Men undersökningar visar att vi vill ha hårdare restriktioner.
Det var väl 82%.
Så riksdagen agerar inte enligt den demokratiska ordningen.

Hårdare restriktioner vill jag se gällande vissa saker med.
Men nedstängning vill ingen majoritet ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du har agiterat ett tiotal människor på de senaste sidorna

Troll...

Även där ljög du. Det är fortfarande 2 personer.

Uppenbarligen en mytoman.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Den takten kommer den inte ha. Covid-19 har för hög attack rate jämfört med influensa.

Har vi ingen aning om. Men det sprids långt mycket fortare än influensan.

Citat:
Så du tror att S tokrusar i opinionen för att Löfven är sexig eller för att folk gillar strategin?

Ingetdera. Helt andra orsaker till att S går framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in