Citat:
Jag tror att vår vården dödar en hel del folk. På en av FHMs pressisar ställdes en fråga om att vården låter folk med 20% chans att överleva dö. Anders Wallensten blev svaret skyldig. I en del intervjuer, bl a i DN, har vårdpersonalen vittnat om att de låter folk dö som de tidigare hade försökt rädda. Personal gråter och känner sig demoraliserade.
Det är uppenbart att vanligt folk undviker vården som pesten, av goda grunder då personalen slarvar med skyddsutrustning och många bär smitta. Allt detta har fått välsignelse från högre ort, FHM och SoS. I och för sig finns det även rapporter från USA att folk undviker vården av samma orsaker. Men min känsla är att en del av den svenska läkarkåren hör till flockimmunitetssekten och vill sprida smitta medan sjuksköterskor vill rädda.
Det är uppenbart att vanligt folk undviker vården som pesten, av goda grunder då personalen slarvar med skyddsutrustning och många bär smitta. Allt detta har fått välsignelse från högre ort, FHM och SoS. I och för sig finns det även rapporter från USA att folk undviker vården av samma orsaker. Men min känsla är att en del av den svenska läkarkåren hör till flockimmunitetssekten och vill sprida smitta medan sjuksköterskor vill rädda.
Hmm funderar på att ha ett munskydd på mig när jag måste gå på ett labb (vårdcentral) nästa vecka. Är lite jobbigt bara om de stirrar på en.. hört lite såna historier här i tråden. Men när man ändå hört om en hel del olika fall där yngre personer varit på IVA och en del t.o.m. dött, så tycker jag det är värt risken bli utstirrad.. Har en del hälsoproblem så vill inte ta den onödiga hälsorisken att bli svårt sjuk, även om det är en låg risk, 1% risk eller så...
Tycker väl att vårdpersonal borde förstå iofs. Hoppas bara man inte får ngn journalanteckning om "paranoid" eller liknande..
Om man bodde i vissa andra länder hade man ju setts som en god medborgare som följer bestämmelserna, när man har munskydd..