2020-05-01, 17:44
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Jag tycker bara det är stötande när nån säger att vi ska se upp till asiaternas pandemihantering, när det är just de som sprider alla dessa virus. Vi har verkligen inget att se upp till hos dem när det gäller detta. Flera är också brutala diktaturer, somliga har aldrig ens haft demokrati.

Det är ingen som säger att det är bra att kineserna äter andra djur än övriga världen gör, om det var så viruset startade. Vad man däremot kan säga är att östasiaterna överlag hanterat den här pandemin otroligt mycket bättre än västvärlden när den väl bröt ut.

Du säger att Lasse inte alls kan vara bra på att kasta pil för att han är jävligt ful. Ad hominem-argument kallas det.
Citera
2020-05-01, 17:45
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Jag tycker bara det är stötande när nån säger att vi ska se upp till asiaternas pandemihantering, när det är just de som sprider alla dessa virus. Vi har verkligen inget att se upp till hos dem när det gäller detta. Flera är också brutala diktaturer, somliga har aldrig ens haft demokrati.
Taiwan och Sydkorea är antagligen minst lika demokratiska som Sverige. Sverige hade haft mycket att lära sig beträffande pandemihantering från dessa demokratiska asiatiska länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Nej, jag brukar låta folk ha sin integritet. Det finns ingen evidens för att läkarkontroller skulle öka hälsa eller rädda liv, så där är du ute och cyklar.
Succk! Nog har rätt många människor räddat från förtida död genom att rutinläkarkontroller i god tid visat på cancer, hjärtfel och lungsjukdomar etc
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest
Bra, det borde alla länder göra.

I nuläget har väl inte 14 dagars karantän för människor som kommer till Sverige nån nytra? Smittan finns ju överallt i samhället redan. Skillnad om vi lyckats eliminera smittan, typ som NZ. Då är karantän bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Bryr du dig lika mycket när det inte råder pandemier? Skulle du rösta för ett förbud för folk att flytta ihop om de inte gått förberedande kurser och betalat depositionsavgifter för nödjouren och dylikt först?

Nejje!
Jag menar att psykosociala problem kvarstår och blir säkerligen värre nu i dessa tider. Det gäller inte bara kvinnor som blir misshandlade i sin relation. Eller ska man bara släppa allt detta? Dom får sköta sig bäst själva?
Citera
2020-05-01, 17:46
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja det kanske de var?
Vet du nåt annat?

Med tanke på att de alla var tillräckligt friska för att arbeta och kvinnan var tillräckligt frisk för att föda ett barn, så verkar det helt osannolikt att de skulle ha en fot i graven och ändå dött inom kort.

Coronaviruset tog deras liv - i förtid.
Citera
2020-05-01, 17:46
Medlem
urgts avatar
Citat:
Absolut, men i Sverige hade befolkningen aldrig accepterat att få dina dörrar igensvetsade, för att ta ett exempel. Svårt att jämföra demokratier med diktaturer här.

Har absolut inget emot Kina inom många andra områden, ett fascinerande land med fantastisk historia, det behöver inte sägas ens.

Inga dörrar som svetsats i Taiwan eller Sydkorea. Resultatet även när svetsen åkte fram var dock totalt överlägset västvärldens också.
Citera
2020-05-01, 17:47
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Absolut, men i Sverige hade befolkningen aldrig accepterat att få dina dörrar igensvetsade, för att ta ett exempel. Svårt att jämföra demokratier med diktaturer här.

Har absolut inget emot Kina inom många andra områden, ett fascinerande land med fantastisk historia, det behöver inte sägas ens.

Är du så säker på det?

Dumsvensken accepterar ju skatt på plastpåsar och skatt på elnätsavgift som det sedan betalas moms på...

Spelar ingen roll om svensken accepterar något eller inte, för svensken är så handlingsförlamad så inget händer.
Citera
2020-05-01, 17:47
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejpen
I nuläget har väl inte 14 dagars karantän för människor som kommer till Sverige nån nytra? Smittan finns ju överallt i samhället redan. Skillnad om vi lyckats eliminera smittan, typ som NZ. Då är karantän bra.

Nej, helt rätt. För Sverige kommer det inte ge någon effekt. Vi har försatt vår chans helt att rädda upp detta.
Citera
2020-05-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Öh.. Du missförstod. Det här handlar inte om mig. Jag står upp för de svaga i samhället. Jag har en tydlig agenda som bygger på realism och erfarenheter.

Det är mer humant att skjuta någon direkt än att punktmarkera en flummig tonåring som röker braj genom helt onödiga polisingripanden. Förstår du var ett sådant onödigt ingripande gör med en ung människa? Det finns inget att lära av det. Filippinerna har en mer human politik men ändå sjukt vedervärdig! Tillgången på narkotika kommer alltid att finnas. Deal with it. Corona will show us the way ❤️

Observera, jag har aldrig varit så medicinfri eller drogfri som under denna pandemi. Ja, det här är resultatet. Hoppas du är nöjd. Jag kommer att ha många unga frustrerade på min sida när det här är över och då är det dags att styra upp landet.

Corona är ju rättvis på det sättet att den även ta de unga narkotikavurmarna.. Hjärtat och lungorna orkar inte med.

Jag är glad å dina vägnar att du är nu drogfri. Undrar bara varför det krävs en pandemi för att inser fördelarna med det?

Jag förstår inte hur Filippinerna kan ha något problem med drogerna överhuvudtaget om de nu skjuter direkt - men det du kanske du förstår?

Jag håller dock med med dig att man inte kan förvänta sig gratis pengar av ett samhälle utan motprestation.
Citera
2020-05-01, 17:48
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Läser folk fortfarande tidningar? Gör dom något annat än snackar skit?

Ex

Mån: när x antal blivit smittade HAR VI uppnått flockimmunitet

Fre: flockimmunitet kommer inte funka på corona..

Söndag : om 3 månader kan vi ha uppnått flockimmunitet

Nigger what The fuck är detta? Detta var ett exempel men dom säger emot säg själva var och varannan dag.

De vill nå ut till alla grupperna med löpsedlarna, därför byter de så tvärt

Lite synonymt med den svenska naiviteten att se media som en person.
Citera
2020-05-01, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Med tanke på att de alla var tillräckligt friska för att arbeta och kvinnan var tillräckligt frisk för att föda ett barn, så verkar det helt osannolikt att de skulle ha en fot i graven och ändå dött inom kort.

Coronaviruset tog deras liv - i förtid.
Hade säkert kunnat sluta lika illa om de drabbats av en svår influensa etc. Viket i princip var vad som hände
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in