2020-05-01, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så sekulärt som det svenska samhället är så är det nog inte många av de äldre äldre som hade trott sig möta Gud på äldrevården.

Och på tal om pengar så borde de ju prioritera studier, eftersom de då kan ta betalt. Arbete är ju inte att drömma om någon annanstans än i hemtjänsten eller åldringsvården - om man inte kan språket.
Den snabba cashen finns i olika bidrag som pensionerade lärare hjälper dom att söka. Ekonomikonsulter kallar dom sig och även börskonsulter trots att dom aldrig jobbat med börsen men att söka lån till andra kan dom. Om du bara visste vad mina vänner berättat. Jag var oxå gymnasielärare. Jag häpnar hur pengarna betalas ut och cash är guld för alla smarta. Framtiden, titta på Afrika. Jag förstår dom och dömer ingen som gått över bron.

Bara nu inte corona får fäste i Afrika och en ny våg av folk skall in i S. Då är läget idag ingenting och värt att fira trots allt elände som drabbat många i landet utan gränser. Dagens fördelning inom Norden kan nu inte ens Trump bortförklara vilket säger allt.
Citera
2020-05-01, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Javisst, men vad är det du insinuerar? Att vi ska ta hänsyn till deras problem under pågående pandemi? På vilket sätt kommer de få för sig att lämna sina misshandlare nu under pågående omständigheter? För att vi tillåter alla att gå runt på stan?

Ja det tycker jag. Man kan inte bara strunta i allt annat. Människors problem försvinner ju inte även om vi är mitt inne i en pandemi.
Citera
2020-05-01, 17:38
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Man har konstaterat att många virus kommer ursprungligen från djur och sprids till människa, ofta i miljöer där omfattande kontakt råder mellan olika djur och människor som normalt inte möts. Hört tals om djurmarknaden i Wuhan?

Och absolut, jag inser att det är stor skillnad mellan de länder du räknar upp, och även inom länderna. Men de har en del gemensamt, matmarknaderna är en sån sak, typiskt för södra Asien.

Men vad har det att göra med deras pandemihantering efteråt? Sett till resultat har de klarat sig oändligt mycket bättre än t.ex. USA.

Att smittan kom från Kina, och möjligtvis för att de äter udda grejer, är det liksom ingen som förnekat. Ditt argument är exakt som att säga att en Formel 1-förare blir mindre duktig om han sjunger falskt. Det är helt irrelevant i sammanhanget.
Citera
2020-05-01, 17:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Jag tror inte det är vår pandemihantering de ser upp till.

Vad har deras övriga leverne med den att göra? Jag håller med om att Kina är ett korrupt skithål, men det är liksom inte relevant på något sätt här.

Och om du tror att Kina mörkar några extra Wuhan så kolla på Taiwan eller Sydkorea istället.

Jag tycker bara det är stötande när nån säger att vi ska se upp till asiaternas pandemihantering, när det är just de som sprider alla dessa virus. Vi har verkligen inget att se upp till hos dem när det gäller detta. Flera är också brutala diktaturer, somliga har aldrig ens haft demokrati.
Citera
2020-05-01, 17:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Ja det tycker jag. Man kan inte bara strunta i allt annat. Människors problem försvinner ju inte även om vi är mitt inne i en pandemi.

Bryr du dig lika mycket när det inte råder pandemier? Skulle du rösta för ett förbud för folk att flytta ihop om de inte gått förberedande kurser och betalat depositionsavgifter för nödjouren och dylikt först?
Citera
2020-05-01, 17:42
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jo det är influensa.

Influensaviruset är något helt annat än Coronaviruset som är något helt annat än Mässlingsviruset osv.

Inte ens samma sorts virus.

Patetiska förnekare som fortfarande sprider desinformation under kristider. Ingen tror på er längre.
Citera
2020-05-01, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Var dessa döfärdiga?:
Ja det kanske de var?
Vet du nåt annat?
Citera
2020-05-01, 17:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Men vad har det att göra med deras pandemihantering efteråt? Sett till resultat har de klarat sig oändligt mycket bättre än t.ex. USA.

Att smittan kom från Kina, och möjligtvis för att de äter udda grejer, är det liksom ingen som förnekat. Ditt argument är exakt som att säga att en Formel 1-förare blir mindre duktig om han sjunger falskt. Det är helt irrelevant i sammanhanget.

Absolut, men i Sverige hade befolkningen aldrig accepterat att få dina dörrar igensvetsade, för att ta ett exempel. Svårt att jämföra demokratier med diktaturer här.

Har absolut inget emot Kina inom många andra områden, ett fascinerande land med fantastisk historia, det behöver inte sägas ens.
Citera
2020-05-01, 17:43
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Vem som har rätt vet egentligen ingen, allra minst du.

De flesta länderna har använt den s.k. försiktighetsprincipen som utgår från att begränsa smittspridningen så långt det är möjligt. Att minimera smittorisken i sina länder och att försöka "kväva" viruset och minimera dödsfallen

Att FHM vill gå mot en "flockimmunitet" med ett nytt virus är ett vågspel. Ingen, inte ens du, vet vilka följdverkningar vår linje kommer att få. Det enda säkra är att dödsfallen initialt kommer att bli högre än mot en "lockdown".
Om vi spara människoliv eller inte i en alternativ andra våg vet man inte. Det kanske inte blir någon andra våg eller vaccinet blir färdigt innan andra vågen kommer. Ingen vet.

[/url]

Kan ju vara att det inte är positivt att ha haft smittan i en andra våg också. Hur vet man.
Citera
2020-05-01, 17:44
Medlem
Amerikanska militären ger sig in i leken.

Scientists working for the US military have designed a new Covid-19 test that could potentially identify carriers before they become infectious and spread the disease, the Guardian has learned.

In what could be a significant breakthrough, project coordinators hope the blood-based test will be able to detect the virus’s presence as early as 24 hours after infection – before people show symptoms and several days before a carrier is considered capable of spreading it to other people. That is also around four days before current tests can detect the virus.

The test has emerged from a project set up by the US military’s Defense Advanced Research Projects Agency (Darpa) aimed at rapid diagnosis of germ or chemical warfare poisoning. It was hurriedly repurposed when the pandemic broke out and the new test is expected to be put forward for emergency use approval (EUA) by the US Food and Drug Administration (FDA) within a week.

https://www.theguardian.com/world/2020/may/01/us-germ-warfare-lab-creates-test-for-pre-infectious-covid-19-carriers?CMP=share_btn_tw
Citera
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jo det vet du väl?

Gå till närmaste sjukhus och sug av en respiratorslang. Det är ju bara en influensa.
Citera
Medlem
belfs avatar
vi ligger 7 i världen nu i dödsfall/inv.
Vi har god chans att gå om nederländerna och bli 6 i världen. Snyggt jobbat FHM, någon slags medalj för detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in