2020-05-01, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Och hur skulle SD åka till Västerås?
Cyklade han inte till jobbet?
Hade han bilen hemma eller på jobbet?

Han cyklade till jobbet den dagen.

Min undran är bara: Varför säger J*ani att SD skriver att han är på väg till Västerås när klockan är 06:54
Det finns skärmdumpar på deras konversation, men jag tänkte aldrig på vilken app dom använde. Där finns i alla fall inte det meddelandet med. På instagram kan man ju ta tillbaka ett meddelande om man vill och då försvinner det ju. Tänker om det kan vara en förklaring.

Letar fortfarande efter listor över sånt som är raderat....
Jag återkommer om jag hittar nåt.

EDIT: Känns mer som att det är J*ani som har missförstått SD?
Senast redigerad av uncommon-name 2020-05-01 kl. 15:27.
Citera
2020-05-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag tror aldrig att Steffeponken skulle tillåta att en annan människa får gå in i hans dator. Nej den datorn tror jag steffeponken har dubbla lösenord på.

Du förstod kanske inte syftet med att tex HD skulle få tillgång till den just den gången?
Datorn är hans vattentäta alibi?
"Hur kan jag ha mördat nån om jag satt och jobbade på datorn just då?"
Citera
2020-05-01, 15:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Stefan Davidsson har verkligen gått all in för att inte bidra med ett skit för att lösa försvinnandet.
Anledningen till detta är vi ju såklart medvetna om.

Den som till äventyrs har trott att Jerry har tagit sitt förnuft till fånga, kan fetglömma det nu.
Han slickar röv på båda fd makarna och har kanske en bromance på gång med SOA.

Bland hans kollegor ligger han däremot inte särskilt bra till.
Bilden av honom i den omgivningen är inte vacker,
men Jerry förtränger och är stingslig som fan vid de få tillfällen han måste interagera med jobbfolk...

Det är precis så det ska vara också. Har man satt djävulen i båten så får man ro han i land också.
Citera
2020-05-01, 15:14
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
är det bara för mig det är så uppenbart att mannen du nämnde där med fyra bokstäver lär ha ett finger med i spelet samt även den åtalades fru, det är synd att inte alla kommer att få rättsliga konsekvenser av detta brottet.

Att Jerry sitter på information kring vad som hänt är jag säker på. Däremot tror jag inte alls att han är direkt inblandad.
Han tog beslutet att mörka det han vet och det har förstås konsekvenser.

Hanna däremot, är absolut inblandad på ett eller annat sätt. Inte minst var hon den första att få vetskap om mordet.
Därefter har hon genomgående agerat som en medbrottsling.
Alla runt henne, både kring arbete och fritid och närområdet, är helt på det klara med hennes inblandning.
Citera
2020-05-01, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Att Jerry sitter på information kring vad som hänt är jag säker på. Däremot tror jag inte alls att han är direkt inblandad.
Han tog beslutet att mörka det han vet och det har förstås konsekvenser.

Hanna däremot, är absolut inblandad på ett eller annat sätt. Inte minst var hon den första att få vetskap om mordet.
Därefter har hon genomgående agerat som en medbrottsling.
Alla runt henne, både kring arbete och fritid och närområdet, är helt på det klara med hennes inblandning.

Ja men tack! Dåså, då är det inte bara jag som ser det självklara i detta...Men har polisen gjort några försök att binda HD till detta? Eller J***? Jag tycker det är märkligt om polisen inte gjort allt i sin makt för att få dessa två fällda också, då de är iblnadade direkt och indirekt så det bara sjunger om det.
Citera
2020-05-01, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om SD vore oskyldig som ett litet lamm, så hade han inte behövt rekonstruera sina förhör via fup. Sanningen kommer man ihåg. Framförallt när det gäller så här stora saker och när man suttit i förhör många gånger i tiden strax efter mordet. Dessa minnen är cementerade. Man behöver verkligen inte säga att "jag läste i fup att jag sagt....". Nej, han har massor att dölja. Hur mycket som helst.

Men att vara en mördare som går fri är säkert inte en dans på rosor med en hel stadsdel som är säker på att han är den som mördade LW.
Det är väldigt konstigt att SD under förhör tar tillbaka att han ska ha cyklat tunt och testat växlarna på kvällen. Han hävdade bestämt att han gjort det, fast när han läste i fupen så förstod han att detinte var så, så då tog han tillbaka det.
Hur är det möjligt att det får gå till såhär?
Han rättar sig efter facit? Stackars alla dem som har vittnat, undrar om de kommer få lida för det, att de sagt någonting ”mot SD och HD”
Citera
2020-05-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är väldigt konstigt att SD under förhör tar tillbaka att han ska ha cyklat tunt och testat växlarna på kvällen. Han hävdade bestämt att han gjort det, fast när han läste i fupen så förstod han att detinte var så, så då tog han tillbaka det.
Hur är det möjligt att det får gå till såhär?
Han rättar sig efter facit? Stackars alla dem som har vittnat, undrar om de kommer få lida för det, att de sagt någonting ”mot SD och HD”
Tror inte SD vågar sig på ett skit. Han får köra sitt ensamrace för några vänner lär han inte ha kvar. Inga gräsvattnargrannar heller. Hans hot mot flashbackanvändare ekar också tomt. Han är sååå körd socialt så han har nog ännu inte nån aning om det själv än. Men insikten lär komma ikapp. Han kommer behandlas som ett stort vandrande Corona-virus: "Håll avstånd".
Citera
2020-05-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Skulle det inte kunna vara så att HD blivit styrd av SD att genomföra mordet?
Tänk Helge Fossmo, som fick barnflickan att begå fruktansvärda saker.
Manipulation, offerkofta, riktigt nedtryckt.
HD har blivit medicinerad av SD, han säger även att han har bla morfin hemma i händelse av smärtsamt diskbråck.
HD och SD har gjort detta tillsammans och i samförstånd.
Sen att HD är så nedtryckt av SD och sin familj, är sorgligt.
Hennes egen pappa negligerar det faktum att SD bedragit HD under massor av år.
SD har hackat datorer, haft kontroll på elektronisk information, mail, telefon, mm
Han slår handen genom väggen, så att han bryter ett finger, för att visa sina barn att han är stark och att de ska lyda, annars.. maktutövande.

Tråden har funderat på det förr. Möjligt förstås, men det borde funnits mer som pekat åt HD då. Min gissning är att SD inte tagit risken: ju fler man blandar in dess större risk att åka fast. Samtidigt har han givit henne tillräckligt mycket info för att kunna ha hållhakar verkar det som. Åtminstone.
Citera
2020-05-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det var väl tillräckligt alarmerande när dörren stod på glänt "10-20 cm", (enligt No*a som vittne på rättegången) . Det var jättetidigt när han kom dit med pappa UW och sin syster för att gratta A*ron och mamma Lena var spårlöst borta.

Jo det är det.
Men om SD inte är GM så vet vi inte om dörren stod på glänt om han varit där innan de kom.
Kan hända mycket på en natt fram till morgonen.
En GM kan ha varit där 2 gånger till och med. Måste inte handla om de tidsangivelser vi redan vet.
Ja nog är det konstigt, ändå.
Citera
2020-05-01, 15:35
Medlem
Citat:
är det bara för mig det är så uppenbart att mannen du nämnde där med fyra bokstäver lär ha ett finger med i spelet samt även den åtalades fru, det är synd att inte alla kommer att få rättsliga konsekvenser av detta brottet.

SD älskar sin HD och HD skyddar sin älskade GeoCaching-Konung i vått och torrt, det är också mycket troligt att de så småningom blir ett par på nytt igen, JG's dödspolare och Gud är❗och förblir SD, och även JG kommer att skydda sin Konung i vått och torrt.

Denna Trion är mycket starka tillsammans och de två [HD & JG] skyddar sin Konung för att behålla en treenigheten's kraft.

SD förväntar sig en fullständig frigivning gällande mordet på L*na Wesstr*m, därefter väntar ett stort skadestånd på minst 500.000 kronor och då inkluderas även HD och JG för att få sin del av kakan.

"Golvbrunns-Håddan" och "Raderar-Jerry" har én Gud vilken Gud är SD, och jag vet att SD har flera vänner som backar upp vederbörande och ser upp till denne.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-01, 15:37
Medlem
Citat un-Common:

Nu har jag följt er diskussion angående detta och vi får väl acceptera att vi har olika sätt att se på det.
Om SD hade berättat detta för HD redan innan klockan 11 skulle inte vara så konstigt om det inte vore för att båda antingen nekar till det eller att de inte minns.
Meddelandet som SD skickar till HD innan klockan sju på morgonen lyder "Ledig?"
HD är inte ledig. Hon jobbar och började jobba 06:45.
När man frågar vad meddelandet handlade om, så verkar det röra sig om en myst (enligt SD).
Man undrar varför HD kan berätta för sin kollega varför hon vet att Lena är försvunnen redan under medicinrundan på morgonen, vilken hon inte minns.
Att hon skulle ha fått reda på detta av en granne verkar ju orimligt eftersom hon cyklade till jobbet 06:20 och N0a mfl inte ännu upptäckt att Lena är försvunnen. Hon pratade dessutom med Sillen under cykelturen till jobbet.
SD får frågan om varför han vet att Lenas dörr stod på glänt eftersom N0a aldrig nämnde det i samtalet på morgonen och han svarar att det var HD som berättade det för honom.
Det finns heller inget annat registrerat i listorna över kommunikation paret emellan förutom meddelandet om "Ledig?" och sedan meddelandet runt klockan 11 där SD berättar att Lena är försvunnen.

Så om du fortfarande inte tycker att detta är konstigt eller misstänkt, så respekterar jag din syn på saken. Men att fråga HD om varför, kan vi glömma eftersom hon lider av minnesförlust.

Peace out!

Det som bidrar till misstanken om att Hanna både vet mer och ljuger om det hon vet är vad hennes vän K*arin säger i sina förhör och vad hennes "fling" Sillen säger i sina förhör angående när och hur de får veta att Lena är försvunnen:

k*arin H Ab 150

Datum: 2018-06-01
sida 353

"Då, jag är lite fundersam på, jag vet ju vem Lena är också, jag vet inte om jag fick
reda på det innan vid förmiddagen eller om det var senare, jag tror det var senare jag fick
höra att Lena var försvunnen.
Sen när vi kom hem så åt vi i lugn och ro sen ringde Hanna
att hon stod utanför, det var nog vid 19:30-20:00, för strax efter åtta skulle jag hämta min
yngsta dotter, så kan tänka mig att Hanna ringde vid 19:30 att Stefan var inne på förhör
och att hon inte något och jag tror det var då jag fick reda på att Hanna hade hört att
Lena var försvunnen
".

(Här vet K*arin inte om det var på förmiddagen eller senare hon fick veta att Lena var
borta, men här låter det också som att Hanna själv inte visste att Lena var försvunnen förrän Stefan
togs in på förhör?)

sida 356
Datum: 2019-08-31
Hur hon får reda på att Lena är försvunnen:

"K*arin har inte koll på nyhetsflödet under dagtid då hon arbetar, hon vet med säkerhet
att hon inte fick nyheten via media. K*arin tror att Hanna ringer till henne på morgonen
runt 10-tiden, i alla fall innan lunch.
Hanna hade blivit uppringd av Lenas äldsta son N0a
och behövde telefonnumret till Stefan för att Lena är försvunnen. Ar0n var hemma och Lena
fanns inte där
/../ K*arin vet inte om det var då eller senare som K*arin fick reda på
att A*r0n fyllde år och att dörren varit öppen./../ De hade kontakt via mobiltelefon, vanliga
samtal. K*arin upplever det som att Hanna var hemma då hon ringde henne.

K*arin befann sig på jobbet, Örebro kommun. Hon börjar mellan 06:15-07:00.
Hanna ringde henne på förmiddagen."

(Hela det där stycket är bara fullt av konstigheter.. Kanske också för att hon tror att Hanna ringt henne två gånger den dagen)

Förhör med Sillen ab sida 554
datum: 2018-12-17

"J*onas fick veta att Lena var försvunnen under tisdag förmiddag. Han fick veta det i samband med
att Stefan åkte till Polisen för att lämna uppgifter, runt lunchtid.
som J'onas minns det
var det Hanna som berättade om det. Han vet inte vad han fick veta först, att Stefan var
hos polisen eller att Lena var försvunnen, sannolikt fick han veta det samtidigt. Hans
minnesbild från detta är inte klar."

sida 562
Datum: 2019-08-29

"J*onas vet inte hur han fick reda på det. Han utgår från att han fick veta det från Hanna,
kanske i samband med när Stefan åkte till polisen.
J*onas var på en kursgård/slott i västra Stockholm. Det var tidigt, direkt på morgonen
i samband med att det började diskutaras att Lena var borta. J*onas delges att det finns
ett samtal mellan Hanna och honom vid 06:22 den 15:e maj då Hanna cyklar till arbetet.
J*onas vet inte om han kanske fått veta det då.
"

"J*onas minns inte idag vad Hanna sa i samtalet. Vid den här tiden hade de kontakt via
samtal, skype, viber och messenger. Om Hanna jobbar har hon ibland möjlighet at gå ut från
avdelningen för att ringa. Det kan ha hänt att hon ringt inifrån deras konton vid något tillfälle."

Ett tillägg utifrån deras utsagor angående att de eventuellt fått reda på info
i SAMBAND med att Stefan är på sitt första förhör, så har jag nämnt tidigare
att det i tidslinjen inte finns någon kommunikation SD och HD emellan där han
berättar för HD att han ska in på förhör eller har varit på förhör.
För mig stärker det tesen att Telegram har använts flitigt i deras kommunikation den dagen.

12:31 ringer polisen
14:03 passering jobb
14:15 SD till polisen: På plats
14:43 HD till SD: Hört nåt mer?
14:44 SD till HD: Nepp, har en hel del kvar.. Skyndar mig
14:56 förhör börjar
15:28 förhör avslutas
15:45 Passage jobb
16:37 Det ska bli så bra nu
16:46 skriver han till HD: "Har ej kollat ESTA"
16:46 mastuppkoppling Rosta och
17:00 fram till ca 17:15 mastuppkoppling poesigatan, klockhammar
17:20 inkommer samtal från Polisen

(För övrigt.... Går SD ut bakvägen eftersom det inte verkade loggas när han gick hem?
Har någon nån info om NÄR han gick från jobbet?)

———-

Kanske någon annan hunnit före med min reflektion.
Före andra samtalet från polisen var SD hos HD och fikade för någon av döttrarna ringde när han var på väg hem (?) från jobbet och bjöd in till glassfika. Jag kan just nu inte inte leta i FUP eller söka effektivt i karta, men mitt minne säger att detta var runt 16:30, samt att SD sagt att han tog emot samtalet från polisen hemma i huset, efter fikat.
Var ligger Rosta och Poesigatan i förhållande till Hannas bostad? Är det
Har någon tid och lust att kolla upp mitt minne i FUP? Har jag rätt stämmer inte påståendena i förhören med tidslinjen.
OBS! Ta nu inte detta för sanning innan det är verifierat med FUP!
Senast redigerad av kusinvitamin65 2020-05-01 kl. 16:26.
Citera
2020-05-01, 15:38
Medlem
Citat:
Ja men tack! Dåså, då är det inte bara jag som ser det självklara i detta...Men har polisen gjort några försök att binda HD till detta? Eller J***? Jag tycker det är märkligt om polisen inte gjort allt i sin makt för att få dessa två fällda också, då de är iblnadade direkt och indirekt så det bara sjunger om det.
HD satt häktad skäligen misstänkt för mord en vecka i höstas, men i december sa ÅK att alla misstankar mot henne avskrivits i brist på bevis och vittnesmål. Med vad vi idag vet, känns det svårt att sätta dit henne. Kanske är syftet i hennes ljugande o tigande att skapa rimligt tvivel kring SD. Kanske ljuger hon för att hon är hotad av SD. Något konstigt är det.
Hon lär ska ha skrikit mkt högt när polisen kom i höstas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in