2020-05-01, 04:52
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Jeg er ikke like inni alt som er diskutert her så setter pris på at noen kan svare meg..

Hva står GHH for???? og hvem er denne mannen som dere snakker om som kan være mulig "samarbeidspartner" med TH? Som skal ha tatt selvmord.

Vanskelig å henge med her kjenner jeg.
Ta en titt på innholdet i linken her:

https://web.archive.org/web/20160722205200/http://tomhageneiendom.no/index.php/kontakt-oss
Citera
2020-05-01, 04:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ta en titt på innholdet i linken her:

https://web.archive.org/web/20160722205200/http://tomhageneiendom.no/index.php/kontakt-oss

Han dere Bredde ser litt sliten ut og er helt anonym på facebook.
Citera
2020-05-01, 05:11
Medlem
I og med at nettsiden til TH eiendom ble lagt ned samme dag som AE forsvant så er det noe TH vil skjule.
Muligens en evt medsammensvoren.
Citera
2020-05-01, 06:29
Medlem
Er folk virkelig så idioter at de tror TH har gravd ned kona i huset sitt eller på eiendommen sin ?
Citera
2020-05-01, 07:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aniani

En krone spart, en krone tjent. De som har klart å tjene seg opp mye penger fra scratch kjenner godt til denne idéen, ellers hadde de ikke klart å komme dit de er. Jeg kjenner mange som har råd til finere hus og biler, men som ikke tar seg råd til det, fordi de rett og slett er fornøyde med det de er vandt til. Synes ikke det med bilene og huset er noe øynefallende.
Det er ikke jeg som har skrevet det du siterte i innlegget ditt.
Jeg er helt enig med deg

Det var Ordrerud som skrev det innlegget du svarer på.
Mange innlegg ble feilsitert den dagen. Fort gjort når én gjør feil, så forplanter det seg
Her:
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.

Man trenger bare å se på bilen til TH, og bilen til AE, som hun ikke har, for å forstå resten.
Citroen C4 er jo noe man kan se en fattig nyutdannet lærer kjøre rundt i, og ikke en milliardær.
Andre businessfolk av hans kaliber foretrekker minimum biler som Audi A8, Mercedes S400 eller en Bmw 745. Og selvfølgelig en bil til kona. Andre milliardærer ville ikke bodd i en slik brun stygg rotten 80-tallsvilla.
Citera
2020-05-01, 07:06
Medlem
nrk.no publiserte artikkel sent i går kveld, 30. april 2020

Anne-Elisabeth Hagen kunne fått flere hundre millioner ved en skilsmisse

Citat:
Ektepakten til ekteparet Hagen ville mest sannsynlig blitt satt til side dersom den hadde blitt behandlet i retten i et skilssmisseoppgjør, mener advokater.

Citat:
Flere arverettsadvokater NRK har vært i kontakt med mener det er lite i ektepakten som ivaretar Anne-Elisabeth Hagens interesser og omtaler den som svært ubalansert.

Citat:
NRK har blitt fortalt av flere i ulike omgangskretser rundt Anne-Elisabeth Hagen at hun snakket om skilsmisse og særeie i forkant av at hun forsvant i oktober 2018.

Om advokatenes vurderinger er korrekte, gir det Tom Hagen et motiv for at AEH måtte forsvinne på en slik måte at det skulle oppstå usikkerhet om hun var død eller ikke.

Et klart motiv for å skjule drapet som kidnapping. For å hindre en skilsmisse som ville ha fremtvunget en deling av fellesboet der ektepakten ble satt til side, og AEH ville ha hatt rett til halvparten av formuen.

Hvis politiet mistenker at dette er motivet bak drapet, vil hennes nå nyoppnevnte bistandsadvokat kunne kreve at fellesboet blir oppgjort på drapstidspunktet 31. oktober 2018.

Citat:
– Dersom domstolen kom til at Anne-Elisabeth Hagen i realiteten ville stått på bar bakke, taler mye for at ektepakten enten helt eller delvis ville blitt kjent ugyldig ved en rettslig behandlinge. Da er det ekteskapslovens utgangspunkt om felleseie som vil gjelde. Det betyr at ektefellenes samlede formue i utgangspunktt skal deles likt mellom ektefellene, forteller Steimler til NRK.

Mye god informasjon om rettslige betraktninger rundt dette emnet i artikkelen.
Citera
2020-05-01, 07:30
Medlem
Flere sitater fra NRK-artikkelen.

Citat:
– Det er lite ved ektepakten som ivaretar Anne-Elisabeths økonomiske interesser ved en eventuell skilsmisse. Det er avtalt særeie for det hun selv erverver under ekteskapet, men hvis hun har vært hjemmeværende har dette liten selvstendig verdi.

Citat:
Hun presiserer at all verdiskapning under ekteskapet, enten i form av inntektsgivende arbeid eller arbeid i hjemmet, er likestilt.

Citat:
Anne-Elisabeth Hagen satt som styremedlem i flere av ektemannens selskaper, ifølge BizWeb. Syv uker før forsvinningen, 4. september 2018, mistet hun imidlertid den siste styreplassen hun hadde, til fordel for datteren som inntok vervet 5. september.

Jeg mener en advokat må se at AEHs styreverv er klare og udiskutable beviser på at hun har bidratt i verdiskapningen i selskapene TH eide på tidspunktet for hennes død.

Dette sammen med klausulen i ektepakten om at AEH skulle få "sine utgifter dekket av TH" i perioder der hun var hjemmeværende med omsorg for barn, faktisk viser at det i ektepakten må ha vært ment at AEHs innsats skulle belønnes med halvparten av verdistigningen i fellesboet.

Det er da ingen som kan behandle sin kone som en slave, som en person som ikke har rett til godtgjøring for arbeidsinnsats og skal avspises med "dekning av utgifter".

Skal denne ektepakten gi noe som helst slags mening, må hennes andel av verdistigning av fellesboet regnes som AEHs lønn for arbeidsinnsatsen hun la ned i styrevervene. Noe annet må være fullstendig urimelig.

nrk.no 30. april 2020
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-01 kl. 07:45. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-01, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Nei, ikke som jeg vet om.

Jeg må gjenta at jeg ikke VET om han er involvert i dette, men det ryktes. Med militær bakgrunn, Fn soldat og stort nettverk, er dette interessant, også i fht hva jeg bet om han og familien. (Og det er nok av historier om denne familien.) Han heter det som samme til fornavn som en kjent, svensk DJ som også avsluttet sitt eget liv.
hva er greia, kan du ikke skrive hvem denne tim f er ?
Citera
2020-05-01, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det er da ingen som kan behandle sin kone som en slave, som en person som ikke har rett til godtgjøring for arbeidsinnsats og skal avspises med "dekning av utgifter".

Skal denne ektepakten gi noe som helst slags mening, må hennes andel av verdistigning av fellesboet regnes som AEHs lønn for arbeidsinnsatsen hun la ned i styrevervene. Noe annet må være fullstendig urimelig.

nrk.no 30. april 2020

Et moment til, hvor mye mottok AEH i styrehonorarer?

Fikk AEH utbetalt styrehonorarer etter normal markedsverdi for profesjonelle styremedlemmer.

Hvis ikke, kan det være et argument at AEHs styreverv representerte eierinteressene i en familiebedrift, og at hennes godtgjøring for styrevervet da måtte være hennes andel av verdistigningen.
Senast redigerad av kornblomst 2020-05-01 kl. 08:19. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-05-01, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Er folk virkelig så idioter at de tror TH har gravd ned kona i huset sitt eller på eiendommen sin ?
siden det er rimelig sikkert at han hadde medhjelpere så er det liten sjanse for at hun er i huset ja, politiet har jo vært der og gjort mange undersøkelser, uavhengig om de da mente han var GM
Citera
2020-05-01, 07:48
Medlem
Hvorfor trender Tr*de Gr*n J*h*ns*n i forbindelse med TH det siste døgnet ?
Citera
2020-05-01, 08:15
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hvorfor trender Tr*de Gr*n J*h*ns*n i forbindelse med TH det siste døgnet ?

Ser at hun er jurist og jobber med restrukturering av selskaper, insolvens og kontraktsrett. Rådgiver for en eller flere? Kanskje?

Hva betyr «trender» og hvordan oppstår det?
Senast redigerad av Monsen 2020-05-01 kl. 08:16. Anledning: Tillegg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in