2020-04-30, 22:11
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man undrar hur det är möjligt att 124 personer på ett dygn inrapporteras som döda i en extern faktor, och Ekot, Aktuellt, Rapport inte ens tar upp det. Inte nämner det.

Det är som ett trafikflygplan skulle krascha och 124 personer skulle dö, det skulle dominera nyheterna i en månad framåt under normala omständigheter.

Nu vet vi alla att 124 är dagens inrapporterade siffra. Det verkliga antalet döda i covid-19 detta dygn lär enligt tidigare erhållen statistik vara ca 2.2 gånger högre, dvs i storleksordningen 270 personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Nu börjar media runt om i världen att Sverige har lyckats.

Klart Sverige gjort rätt, och åter igen skall vi vara väldigt glada att vi inte hade borgarpacket vid makten under denna pandemi.
S har skött detta exemplariskt
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Just det, Sveriges modell kan användas för de länder som tidigare haft en effektiv lock-down. Som Mike Ryan uttrycker, länder som redan gjort det svåra jobbet kan när man släpper på restriktioner lägga upp taktiken som Sverige eftersom man skaffat sig kontroll på smittspridningen.

En jäkla skillnad mot Sverige som inte gjort ett skvatt, har urusel koll på smittspridningen och tar allt hipp som hopp vartefter det kommer.

Ljugmedia i Sverige valde naturligtvis bara att lyfta fram den delen som handlade om att göra som Sverige, man struntade i att berätta den viktiga förutsättningen att man ska ha kontroll först.
Precis så.
Hur svårt är det att fatta detta?
Det ältas sida upp och sida ned att:
"Nu visar det sig att Sverige har gjort rätt hela tiden! Alla tar efter oss!"
Yeah right.
Logisk slutledningsförmåga? Nej inte mycket...
Citera
2020-04-30, 22:12
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Jasså han verkar skita i hur ungarna har det så därför drog jag till med den gissningen, måste säga att jag blev förvånad över att han lyckats skapa en familj. Han verkar så väldigt verklighetsfrånskärmad att jag inte kunde se det framför mig.

Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Och bägge hans barn jobbar med och indirekt med Corona.
Han har tre barn. Döttrar. Med samma hustru. Barnen är vuxna.
Citera
2020-04-30, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Tack, själv finner att epidemin inte är lika intressant längre, framför allt inte i det korta perspektivet, men analyserar statistik och länkar lite fakta då och då. Än mindre är tråden särskilt intressant, samma sak som tjatas om och om igen men utan några evidens. Blir mer intressant att följa hur sommaren kommer se ut och sedan nästa höst och vinter.

Ibland är det kul att döda några trådsanningar dock, exempelvis om "återinsjuknande":

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-southkorea-relapse/south-korea-finds-patients-testing-positive-post-recovery-from-coronavirus-barely-infectious-idUSKCN 2241K2

https://www.businessinsider.com/coronavirus-south-korean-reactivated-cases-not-reinfected-experts-2020-4?r=US&IR=T

Förut irriterade jag mig något oerhört på att stollarna vägrade ta till sig fakta och att de aldrig kollar seriösa länkar likt de du bifogat. Nu har jag gett upp och inser att en viss procent av befolkningen är körd. De läser bara på sina egna skitsidor och kommer aldrig ändra åsikt på grund av fakta. De styrs av hjärnspöken och fantasier. De struntar helt i vetenskapen.
Citera
2020-04-30, 22:13
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Men av vilken anledning ska skolor stängas?
Nej, många 11-åringar klarar inte av att vara själva hemma.
Hmm ja vad kan vara anledningen tro?
Att minska smittspridningen kanske? Vad tror du?
Citera
2020-04-30, 22:13
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Inte alla.

Och ett norskt memo som hänvisar till olika studier som har det gemensamt att de är mycket små. De skriver bland annat;

"These results do not necessarily mean that children have a lower rate of infection
than adults have, for the number of positive tests depends on how many tests are
performed in total. If adults become ill from the virus more often than children do, it
will lead to more adults being tested, and this most likely also contributes to finding
a greater number of positive tests among adults. Nevertheless, the data from China
and South Korea are consistent with Norwegian data: far fewer confirmed cases of
infection are registered among children than amongadults"

Vilket ju ligger i linje med den tyska studien; att barn är lika smittsamma, men helt enkelt inte blir speciellt sjuka (bortsett från eventuella långsiktiga effekter).

Kvalitativt kan man ställa sig frågan om det finns något enda virus som specifikt inte kan drabba barn?
Senast redigerad av madchance 2020-04-30 kl. 22:15.
Citera
2020-04-30, 22:14
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Jag tycker att det är sorgligt att ni lill-Tegnellare blivit så toleranta med att folk dör i en sjukdom som med rätt strategi inte kräver dödsoffer!
Vi lilltegnellare tror ju dock att det i det långa loppet orsakar färre döda människor, men det får man väl inte säga i den här jävla tråden längre...
Citera
2020-04-30, 22:15
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Man undrar hur det är möjligt att 124 personer på ett dygn inrapporteras som döda i en extern faktor, och Ekot, Aktuellt, Rapport inte ens tar upp det. Inte nämner det.

Det är som ett trafikflygplan skulle krascha och 124 personer skulle dö, det skulle dominera nyheterna i en månad framåt under normala omständigheter.

Nu vet vi alla att 124 är dagens inrapporterade siffra. Det verkliga antalet döda i covid-19 detta dygn lär enligt tidigare erhållen statistik vara ca 2.2 gånger högre, dvs i storleksordningen 270 personer.
Det beror på att det rör sig om många äldre obotligt sjuka som ändå skulle dött inom några dagar

Det är dom som ibland i tråden benämns som grönsaker eller veganer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Så du menar att det dog 4,4 personer i söndags?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Trams

För den orolige finns redan möjligheten till att passivt vaccinera sig med ”recovered blod”

Jag orkade inte ens läsa artikeln. JA antikropparna kan skydda ett tag, men de bryts snabbt ner när man får dem så där från någon annan - verkan är inte lång. Man måste få nya hela tiden. Och dessutom skulle jag inte våga tro på, att något som säljs svart på det där sättet är hygieniskt och safe. Det är mer troligt att man FÅR någon sjukdom - t.ex. AIDS - på det sättet.

Om man ska experimentera med egenvaccinering, så är det mycket bättre att konfrontera viruset i avdött tillstånd, genom att hantera föremål som kan vara kontaminerade, efter två dagar i stället för efter minst tre som är rekommendationen (lite olika beroende på vilken yta de i så fall sitter på). Då lär sig immunförsvaret att känna igen det och tillverka egna antikroppar, samt det blir kvar i "minnet" hur man gör det.
Citera
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Bra, isolera dig och ditt barn i några månader då så ni inte råkar på smitta någonstans. Vi andra kommer inte att sakna dig.

Och jag tackar dig för att du tar smittan så flockimmuniteten (hahahaha, yeah right) inträder så jag slipper. Skicka ett PM när det finns ett vaccin.

Toodiloo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in