2020-04-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De trener likhunder med dråper satt med pipette.
De gjør det ofte komplisert, som f.eks bruk av en vegg full av bruskasser, andre lukter og slikt.

Gamal Hosein ble dømt for drapet av sin kone Gry uten at liket ble funnet
Der ble markering fra likhund i deres gatekjøkken brukt som bevis.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPPKW1/likhund-strid-i-gamal-saken

Så du mener altså at likhunder er 100% pålitlige. Jeg skal ikke undervurdere de, men kan det tenkes steder et lik er plassert som likhunder ikke vil markere. Det er skjelden ting er 100% men jeg er ydmyk for at jeg tar feil.

Jeg synes bare det er rart at TH har våget og kjøre avgårde med et lik, iallefall etter dette ble kjent over lange avstander, men så klart det er jo ikke sikkert det er TH, men det samme gjelder jo en medhjelper. Det er alltid en sjanse for å bli observert , eller kontrollert hvis man våger seg ut på dette. Det er derfor jeg føler meg så sikker på at liket eller rester av det befinner seg i nærheten av boligen. Men nå er det jo sånn at TH eier tomten ved siden av som ikke er opparbeidet.. Det er også dette vannet som de rett nok har søkt i. Føler på meg at det må finnes en måte å skjule et lik uten at verken likhunder eller skikkelig hus ransakelse gir de rette funn.
Citera
2020-04-30, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja tror nok det er planen nå, det er fortsatt veldig sannsynlig at AEH befinner seg i boligen på en eller annen måte fordi det ville være vågalt og dra av gårde med liket.
Kanskje du har hørt om Siren drapet i Bergen tror det var på 80 tallet, han støpte sin kone ned under sementen i boden sin etter å ha drept henne, tror det gikk 6 år før politiet fant det ut. Her var det også fantasifulle krefter ute og gikk, han klarte og lure politiet i flere år ved å reise til Sverige og sende brev fra Siren til familien. Hun skulle etter sigende ha reist med en elsker. Det hadde nok ikke gått i dag, men dette var også en tilsynelatende oppegående fyr.
6 år senere begynte naboene og irritere seg over at det var så mye fluer i bodene, da skjønte politiet hvor hun var, støpt ned under sement. Da blir f. eks spørsmålet vil likhunder klare å markere hvis liket er støpt ned.

Personlig er jeg overbevist om at Dung Tran Larsen som forsvant endel år tilbake er støpt ned i et bygg rett ved siden av boligen som ektemannen bodde, dette var et byggeprosjekt som pågikk på samme tid og sikkert veldig beleilig for ektemannen som aldri er dømt for drapet.

De klarer å lukte gjennom det utroligste. De kan lukte gjennom en bensintank, altså 1mm stål + bensin og markere narkotika, de kan lukte om det er narkotika over takplatene, altså to-tre meter opp, og markere dette, så da går det nok fint å lukte et lik gjennom betong. Men det har jo selvfølgelig sin grense. Halvmeter med betong går sikkert fint, men hva med 2 meter betong? Jeg vet ikke om politiet bruker georadar der i Sloraveien enda, men en slik radar vil vel se hvis det er et område der det er fyllt opp med betong.
Citera
2020-04-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
1) Hvorfor er det mer sannsynlig at de hadde en slik løselig avtale som du beskriver?
2) Vi vet ikke hva han eventuelt observerte av lyder og annet hvis han var der og ringte på døren.
Dessuten kan det hende at det ikke var noen lyder inne i huset som var hørbar for noen som sto utenfor huset, og det kan hende at den eventuelle forbryteren som ev var inne i huset var stille da han ev så og hørte at noen kom til huset.

Jeg vet ikke hvor lenge han hadde hatt bilen.

Mulig du har rett, samtidig er vel det det som har stått i media at han hadde en løselig avtale, og ringte for å se om hun var hjemme men alt er mulig.
Citera
2020-04-30, 20:53
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan ektepakten rett og slett være forfalsket og ha falsk underskrift av AE?

Advokaten som var delaktig i ektepakten er medeier i Elkraft.

Om makan är borta kan en senare omförhandling av ektepakten teoretiskt lättare försvinna...
Citera
2020-04-30, 20:54
Medlem
"Tom Hagen fryktet at politiet bygget sak mot ham.
Tom Hagen kom med innspill til hvordan politiet kunne løse forsvinningsgåten, men var også opptatt av om politiet bygget sak mot ham. Og det gjorde de."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7ldak/tom-hagen-fryktet-at-politiet-bygget-sak-mot-ham
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Hva betyr dunsar?

Takk for informasjon! Jeg har forstått det slik at en slik telefon kan spores, men ikke kan spores like nøyaktig som andre typer telefoner.

Jeg vet ikke, men det er iallefall det som sto på en eller annen side.
Citera
Medlem
Citat:
Så du mener altså at likhunder er 100% pålitlige. Jeg skal ikke undervurdere de, men kan det tenkes steder et lik er plassert som likhunder ikke vil markere. Det er skjelden ting er 100% men jeg er ydmyk for at jeg tar feil.

Jeg synes bare det er rart at TH har våget og kjøre avgårde med et lik, iallefall etter dette ble kjent over lange avstander, men så klart det er jo ikke sikkert det er TH, men det samme gjelder jo en medhjelper. Det er alltid en sjanse for å bli observert , eller kontrollert hvis man våger seg ut på dette. Det er derfor jeg føler meg så sikker på at liket eller rester av det befinner seg i nærheten av boligen. Men nå er det jo sånn at TH eier tomten ved siden av som ikke er opparbeidet.. Det er også dette vannet som de rett nok har søkt i. Føler på meg at det må finnes en måte å skjule et lik uten at verken likhunder eller skikkelig hus ransakelse gir de rette funn.
jeg synes ikke at du skal tillegge meg påstander.
I mitt innlegg skriver jeg ikke at jeg mener at likhunder er 100% pålitelige
Citera
2020-04-30, 20:57
Medlem
Citat:
Mulig du har rett, samtidig er vel det det som har stått i media at han hadde en løselig avtale, og ringte for å se om hun var hjemme men alt er mulig.
Takk! Jeg har gått glipp av denne detaljen.

Citat:
Jeg vet ikke, men det er iallefall det som sto på en eller annen side.
Jeg forstår. Takk for informasjon!
Citera
2020-04-30, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
De klarer å lukte gjennom det utroligste. De kan lukte gjennom en bensintank, altså 1mm stål + bensin og markere narkotika, de kan lukte om det er narkotika over takplatene, altså to-tre meter opp, og markere dette, så da går det nok fint å lukte et lik gjennom betong. Men det har jo selvfølgelig sin grense. Halvmeter med betong går sikkert fint, men hva med 2 meter betong? Jeg vet ikke om politiet bruker georadar der i Sloraveien enda, men en slik radar vil vel se hvis det er et område der det er fyllt opp med betong.

Jeg vet ikke, men må jo være en grunn til at de fortsatt holder på i Sloraveien, og tenker vel at de tror det samme som meg, at han eller medhjelper neppe har våget og dra med seg liket til andre steder i bil.

Det må jo være et poeng med at de drar opp gulvplater etc. Personlig tenker jeg vel som saken i Bergen at det mest sannsynlige er at han har støpt henne langt ned. Alternativt har de brukt et oppløsningsmiddel for å tillintet gjøre kroppen. Har ikke fantasi til noe annet jeg
Citera
2020-04-30, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Ja, kunne vært interessant å sende henne en melding, hvordan ble hun i Bulgaria engasjert i en sak i Norge og hvorfor er Sneve tagget i kidnappingssaken. Lurer på hvor mellomnavnet hans kommer fra også.

Ja, har også stusset på det. Må jo være en mor eller far som har det etternavnet. Har sett litt på hans FB, men finner ikke noe slekt og venner som har det navnet, men når jeg søker på google med Day###ani, så dukker det opp en Erik Day###ani Sn##e, muligens en bror.
Senast redigerad av Orderud. 2020-04-30 kl. 21:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
jeg synes ikke at du skal tillegge meg påstander.
I mitt innlegg skriver jeg ikke at jeg mener at likhunder er 100% pålitelige

Jeg har da heller ikke tillagt deg påstander, som sagt vet jeg veldig lite om hvor pålitelig disse lik hundene er ,..
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraaka
Mannen jeg snakker som Spania sporet er ikke den som ble nevnt senere. Denne mannen tok sitt eget liv, initialer T.F.

Om han er involvert i drapet vites ikke men han var involvert med Hagen.
Mannen som du betegner som TF, er det en som i 2009 skiftet navn til TE?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in