2020-04-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Hur kan man fortsätta att älta Samis åsikter han hade då, en svunnen tid nonsens? Varför ska en person definieras efter tidigare fel och brister. Största fienden mot människan är Skuld och ångest. Skuld hör till det förflutna och ångest till framtiden och det vi kan ändra hos oss själva kan vi bara göra HÄR OCH NU, inte för 10 år sedan eller om 10 år framåt. Varför välja att haka er fast på just den sidan i Samis bok? Nu bläddrar vi vidare utan inrotade vanföreställningar och låt oss lära känna karaktären då berättelsen om Sami Jacobsson är långt ifrån avslutad.

Andra sitter och smutskastar Sami i en moraliserande saga så jag vill bara säga att vi har en till berättelse då om Mergim men skillnaden är att detta är nutid. Visste ni att det fanns en Munk vid namn Martin Luther på 1500-talet som även han använde ordet "Smuts" och avhumaniserande ord som "maskar"? Han hatade dock Judarna för att de inte lät sig omvändas, så han kallade dem för just det ordet som Mergim hävde ur sig mot Jass, (smuts) även det avhumaniserande orden "råtta" och "hund" Likheten mella dessa är slående och diskriminering så det skriker om det!

Kvinnor är ju en grupp som sedan länge blivit utsatta för nedsättande behandling och förtryck och enligt DO (Diskrimineringsombudsmannen) är det sju diskrimineringsgrunder som omfattas av diskrimineringslagen och dessa är kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Så här finns Kvinnan med som någon som förtjänar respekt och fördomsfrihet. Mergim borde ha blivit diskad för längsen men har bara mottagit varningar så här långt. De andra två fick omedelbart lämna huset då de använde ordet "Jude" , då var det inga frågetecken men egentligen vad är skillnaden mellan dessa , är Jude värre att säga än "Smuts" och de avhumaniserande arter av skadedjuren han kallar en kvinna?

Det är diskriminering mot en grupp människor och i detta fallet är det just kvinnan som blir attackerad. Man undrar vad BB sänder ut för signaler kring detta och om de inte förstår innebörden av dessa kränkande ord som spelas upp i live Tv?

Tack för de orden..retar ihjäl mig på alla som skriver en massa skit om Samis nazisttid, knarkdomen o alkoholproblemen..Han har tagit tag i sitt liv o varit nykter i huset hela tiden utan att falla för frestelsen att dricka..
Mergim har ändrat sig lite men man ser att han är nära att bli som i början så fort något inte går hans väg..
2020-04-30, 17:41
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
De fick ju dock in ett brev där det stod att Julia och Mergim får besök idag och Lennie och Sami imorgon haha.
Aha det här jag missat. Hehe jag tänkte från igår innan de visste det 😁
2020-04-30, 17:42
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthSeeker2
Jodå, de fick ett brev idag där det stod när alla skulle få sina besök.
Ja jag hörde det! Jag tänkte från igår innan de visste 😊
2020-04-30, 17:44
Medlem
xrlpyts avatar
Kan BB rappa på lite så man kan sluta kolla för i kväll.
2020-04-30, 17:44
Medlem
Dukanva85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68
Tack för de orden..retar ihjäl mig på alla som skriver en massa skit om Samis nazisttid, knarkdomen o alkoholproblemen..Han har tagit tag i sitt liv o varit nykter i huset hela tiden utan att falla för frestelsen att dricka..
Mergim har ändrat sig lite men man ser att han är nära att bli som i början så fort något inte går hans väg..
Och skaplig prövning att inte dricka därinne med de människorna 😂
2020-04-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukanva85
Det står på lite olika BB-sidor på Instagram. Inte brev men de är ju inte så tröga att dom förstått att alla får besök 😎

Nä men Mergim verkade så säker på att han var näst på tur när jag slog på så tänkte de blivit meddelade på ngt vis.
2020-04-30, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeligModer
De fick ju dock in ett brev där det stod att Julia och Mergim får besök idag och Lennie och Sami imorgon haha.

Men dåså, tack.
2020-04-30, 17:46
Medlem
xrlpyts avatar
Kul om det är Mergims farsa som kommer in och börjar hacka på Mergim om Lennie.

- Min son, varför du krama och pussa på farbror nästan dubbelt så gammal? Har jag inte lärt, den är haram!
2020-04-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lella68

Sami har gjort en helomvändning i sitt liv och står stabilt i det. Mergims utbrott har följt han hela livet och finns där för evigt att blossa ut om det inte går som han vill. Aggressionsproblem försvinner inte bara sådär utan behandling.
2020-04-30, 17:49
Medlem
Vittvinochkokains avatar
Sami gör det bra, han kom in under pågående avtändning. Fortsatt nykter, tränar och äter bra.

Gymmet tror jag han inte komma kunna fortsätta med då det är ett jävla pussel med jobb, kost och träning. Han kommer ha många bollar i luften efter BB. Bra jävla jobbat Sami!

Vinnare av BB20? BIG nono, men finalplats förtjänar han allt
2020-04-30, 17:49
Medlem
Eagle35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Julia är ett psykfall och ska röstas ut både för vår och Samis bästa.
Tur att det finns fler som tänker som mig och ser Julia för vad hon egentligen är.

Poll säger, Julia ut.

https://imgur.com/a/bhBR8WQ

Julia ska ut 💯 hon behöver söka hjälp med sitt alkohol missbruk.
2020-04-30, 17:51
Medlem
Skriket från Halmstad sitter och diskuterar om besöken och kläcker ur sig: Är det live? Även där inne?
Alltså, vilken jävla planet kommer hon från?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in