2020-04-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
I så fall har han alibi. Och kan bli dömd för anstiftan till mord (vilket i Sverige ger samma straffsats som mord).

Ja, og det er jo det han bl.a. er siktet for også. Men hvem skal ha vært medskyldige, og hvorfor velge den måten hvor man får mest publisitet resten av livet? Han skyr jo oppmerksomhet som pesten.
Citera
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ok. Då kan jag tänka mig att man inte hittar liket. Och att han blir dömd i människornas ögon, men inte juridiskt. Sånt händer. Oftare än man tror.
Det kan gå som du skriver.
Men juridisk KAN Tom Hagen bli dømt for drap eller medvirkning uten at kroppen gjenfinnes.
Visst er det tyngre bevismessig. Men ikke umulig. Jeg holder en knapp på at han blir dømt i alle fall for medvirkning til drap, uten at hennes kropp blir funnet.

Det store spørsmålet i det foreliggende scenariet er motivet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sozzen
Det Michael Winger har sagt hittil:

1) Planlagt og meningen er at det skal se ut som noe det ikke er.

2) 2 menn. Snakker et annet språk som Anne ikke forstår. Mulig at han ene er i 40 årene, mørkt hår og kanskje eksmillitær.. Begge lyse i huden. Kjører en sølvgrå/grå kassebil.. Prøver først og overtale henne til å bli med uten hell. Da tar de henne med makt.

3) Han føler Anne er bekymret og redd for noe i tiden før dette skjer.. At hun gikk å vurderte å flykte vekk fra noe.. Hun var redd for noe hvertfall. Han får følelsen av at hun har sett/funnet ut av noe som hun ikke liker.. Og at noen er ekstremt sint på henne som følge av dette.

4) Han ser hun fraktes vekk og tror ikke det er særlig langt unna. Maks 25-30 min fra huset hun bor i. Til en hytte. Denne hytten skal stå ganske øde inntil en fjellvegg. Det er skog rundt og muligens vann. En stor åpen parkeringsplass foran hytten. Det er en tynn grusvei som fører til hytten. Han mener hun er i livet der en periode og holdes fanget men at hun er død idag.

5) Han mener hun døde på den hytten og gravd ned eller senket ned i et vann i nærheten av hytten..

Han tegner forøvrig en skisse over plassen han mener hun er. Så skriver han en pil på hytten og skriver "Brann??". Senere spør han om det er noen hytter i områdene rundt lørenskog som har brent ned i tiden etter hun forsvant.. Han tror nemlig den hytten hun var på har brent ned eller blitt forsøkt brent ned.

Han legger ut mer neste uke når han har vært der hun bodde så blir spennende å se hva han sier.

Jeg er jo en av de som syns klarsynte bare er noe tull men han her er vel en av de eg faktisk har tro på. Han har trossalt funnet flere mennesker som har vært savnet og som han overhode ikke kjente. Så han er ikke en person man skal feie av banen..
De han fant var Frank Andre Gunnersen i 2014, Håkon Andersen i 2012 og Per Arne Hestnes i 2014. Her hadde det vært ørten leteaksjoner uten funn og så satt han seg ned med et kart og etter en stund har han ringet rundt et område han mener de har lagt og det har stemt. I ene saken var han med ut i skogen sammen med en mann og spor hund. Så gikk de dit han mente den avdøde lå og så fant de han.

I Hagen saken bør ingenting stå uprøvd så jeg skal hvertfall følge med på alt han legger ut om denne saken. Det koster 79 kr mnd å være medlem på siden hans og jeg er medlem så hvis det er av interesse kan jeg poste det han sier her..

Kan se ut som om Winger får rett.
Citera
2020-04-29, 23:34
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
I så fall har han alibi. Och kan bli dömd för anstiftan till mord (vilket i Sverige ger samma straffsats som mord).
I Norge faller dette inn under «medvirkning til drap» - som har samme straffeamme som drap.
Citera
2020-04-29, 23:34
Medlem
"– Politiet sier de har brukt hele kista med metoder, og de har i alle fall spanet, drevet kommunikasjonskontroll og gjort hemmelige ransakelser. De har antagelig brukt agenter som kan spille roller rundt Hagen eller andre som kan mistenkes å ha med dette å gjøre, sier Brenna."

Fra "Tidslinje over Anne-Elisabeth Hagens forsvinning"
"Klokken 13.30 31. oktober 2018
Tom Hagen kommer hjem.
Tom Hagen kommer hjem og oppdager at kona er forsvunnet. Han finner familiens valp innelåst og på badet ligger et tettskrevet brev med krav og trusler fra de antatte kidnapperne."
https://www.nrk.no/norge/tidligere-politispaner-om-hagen-saken_-_-en-ganske-heftig-pagripelse-1.15000171

Jeg kan ikke huske å ha lest i andre artikler at brevet ble funnet på badet.
Citera
2020-04-29, 23:37
Medlem
Det er litt nytt i VG.

Politiet har sikret sms'er, men ingen tidspunkter er nevnt. Er dette beviser på kontakt mellom Tom Hagen og aktuelle kandidater til medhjelperrollen(e). Her kommer mer detaljert info senere.

Citat:
I dokumentlisten kommer det frem at tingretten har lagt vekt på ett eller flere SMS-bevis som politiet har sikret. Hvem som er avsender og mottaker fremkommer imidlertid ikke.

Fra sms'er til usporbare kryptokontoer og e-poster via tor.
Citat:
– Retten peker på «profesjonaliteten som har vært påkrevd», hva menes med det?

– Politiet mener det er snakk om ganske avansert teknologi som er blitt brukt, og det er også retten enig i, svarer politiadvokaten.

VG idag 29. april 2020
Tingretten: Tom Hagen fengslet – sannsynlig at det har vært flere involverte

Jeg har en følelse av at politiet har snudd dekkhistorien slik at de nå bruker den mot Tom Hagen. Det er umulig for TH å skulle benekte enkelt-detaljer i dekkhistorien uten å avsløre seg selv som løgner. Og det som verre er, drapsmann.
Citera
2020-04-29, 23:38
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Vent å se, det er garantert noen jævla svensker. Norge burde ha grensegjerde mot Sverige så vi slipper svenske tilstander i dette landet. Det får bli visum for svensker og fri ferdsel for nordmenn andre veien slik at de kan få våre 24 milliarder kroner i svenskehandel.
Skribenten VGs første innlegg på tråden ...
Citera
2020-04-29, 23:41
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Jeg vet at dette er et UFO-forum hvor det samles mange rare mennesker. Men nå må dere ha klart for dere at det er ikke TH som er skyldig i dette, det var en kidnapping eller en annen planlagt syk form for hevn.
Skribenten VGs annet innlegg på tråden.
Begge innlegg postet 1 februar 2020.
Citera
2020-04-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er litt nytt i VG.

Politiet har sikret sms'er, men ingen tidspunkter er nevnt. Er dette beviser på kontakt mellom Tom Hagen og aktuelle kandidater til medhjelperrollen(e). Her kommer mer detaljert info senere.

Fra sms'er til usporbare kryptokontoer og e-poster via tor.

VG idag 29. april 2020
Tingretten: Tom Hagen fengslet – sannsynlig at det har vært flere involverte

1) Jeg har en følelse av at politiet har snudd dekkhistorien slik at de nå bruker den mot Tom Hagen.
2) Det er umulig for TH å skulle benekte enkelt-detaljer i dekkhistorien uten å avsløre seg selv som løgner.
Og det som verre er, drapsmann.
Interessant!
1) og 2) Kan du forklare litt nærmere om dette og gi eksempler?
Citera
2020-04-30, 00:00
Medlem
"Like innenfor døren gjør han svært urovekkende funn. På en stol i gangen ligger flere av konas eiendeler. Han finner også et tettskrevet brev på flere A4-sider, skrevet på dårlig norsk. På flisgulvet ligger det også en strips."
https://www.vg.no/spesial/2019/lorenskog-forsvinningen-ett-aar/?maaned=forsvinningen

Ettersom trusselbrevet ble funnet på badet, og pga måten de to fetade setningene er skrevet, tenker jeg at stripsen ble funnet på flisgulvet på badet.

Er det som omtales som badet det samme rommet som det er teorier om at AE ble angrepet inne på?

Og slepesporene var fra badet?
Citera
2020-04-30, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Interessant!
1) og 2) Kan du forklare litt nærmere om dette og gi eksempler?

Et eksempel er at man til slutt måtte gi opp å få til forhandlinger med "den antatte motparten".

Et annet eksempel er at TH har måttet skrive mange lange mailer for "å hjelpe" politiet på sporet etter kidnapperne.

Et tredje eksempel er at TH har motsagt seg selv i avhør. Det har nok vært slitsomt å sjonglere alle løgnene.

Nå er det mulig at det kommer opp en situasjon der de identifiserte kjøretøyene og personene som beveget seg i området rundt Sloraveien 4 på dekkhistoriens forsvinningstidspunkt ca 09:15 til 10:00 kanskje bare er tilfeldige forbipasserende. Det kan bli svært vanskelig å finne enten kidnappere eller medhjelpere blant de. Eller helt umulig.

Det vil vise seg.
Citera
2020-04-30, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er to vitner som bekrefter å ha snakket med AEH på telefon på morgenen forsvinningsdagen.

Spørsmålet er om disse to vitnene er like sikker på at det var AEH de snakket med den morgenen, når de nå blir avhørt på nytt, etter at Tom Hagen er blitt siktet og varetektsfengslet.

Basert på at AEH var i live på morgenen 31. oktober mener både politiet og retten at det må finnes medhjelper(e). Det er naturlig å tro at spørsmålet om medhjelpere vil bli tatt opp i nye politiavhør av TH i tidenfremover.

Er det mulig at vitnene nå plutselig kan huske telefonsamtalene litt annerledes. At de ikke lenger er 100% sikre på at det var AEH de snakket med.

Jeg vet ikke. Ser bare at en slik utvikling kan føre til en raskere oppklaring.
Kan vittnena ha tagit fel på dag? Det kanske var en annan morgon dom pratade med fru Hagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in