2020-04-29, 21:36
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Jo det var ju i slutet av Februari 2020 Sverige sköt till 40 miljoner extra. Men ganska lite i sammanhanget då Sverige donerade 68 miljoner dollar till WHO under 2018-2019.

Du måste komma ihåg att vi är en humanitär stormakt och då måste man satsa stort på FN och deras olika organ. Sverige jobbar ju hårt på att rädda Afrika precis som WHO.
Citera
2020-04-29, 21:36
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Motsägelse? Nej det är ingen motsägelse, Ryssland presenterar inte fakta, de ljuger.
Hur naiv är du?

Det gör även andra länder. Även Sverige. Eller tror du på allvar att allt som kommer ut från officiella källor är sant?
Citera
2020-04-29, 21:37
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Vad tror vi? Svenska samhället på sparlåga även i maj, juni och juli? Jag hörde ett sådant rykte: "Tegnell sade att detta håller på 3-4 månader".

Jag är halvt djävla isolerad och tycker inte om det. Det är inget liv.

Det kommer bli en annorlunda sommar. Men det handlar väl mest om att göra vettiga val och ta till rimliga åtgärder, inte om att barrikadera in dig och köpa upp ÖoB:s hela lager av ärtsoppa.
Citera
2020-04-29, 21:37
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Sweden plans to ask European Union to investigate origin of Covid-19, likely further straining relations with China (Källa:scma)

Sweden’s health minister Lena Hallengren says an investigation is important to know ‘the origin and spread of the coronavirus’
<klipp>

Kanske därför som vi aldrig fick andningsmasker och PPE-utrustning från Kina vilket flera länder i Europa fick tidigt.
Bra. Det Kina skickat har ju varit rena skräpet som land efter land fått kassera ändå så. Problemet är väl att resultatet är givet på förhand, skulle EU utreda den saken.
Citera
2020-04-29, 21:38
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Det gör även andra länder. Även Sverige. Eller tror du på allvar att allt som kommer ut från officiella källor är sant?

Ja till 98%.

I Ryssland kan man utgå ifrån att allt är manipulerat till regimens "fördel" om det finns behov för det utifrån deras synsätt.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Vad tror vi? Svenska samhället på sparlåga även i maj, juni och juli? Jag hörde ett sådant rykte: "Tegnell sade att detta håller på 3-4 månader".

Jag har också suttit isolerad länge och det är ingen rolig situation. Men vad vi nu alla önskar är att IVA-platserna minskar så att man kan få en själv när det är dags.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Ja men de gissningarna baserar sig på något?
Ministern har insiderinfo som vi inte har.

Ja, många har gissat rätt på mycket. Men antar att du är en Tegnell-följare så du skiter väl i vilket.

Gissning eller inte, utgångspunkten ska vara att det här kommer pågå i år framåt.
Vi har inget vaccin och från det att man hittar ett vaccin så kommer det ta cirka 1-1 1/2 år innan det blir tillgängligt. Folk fattar inte... inte nog med att vi måste hitta ett vaccin så ska det sedan tillverkas till flera miljarder och sedan distribueras. Bara det kommer ta månader.

- Hur mycket lättare hade det varit att helt enkelt stoppa flygtrafiken mellan Asien och Europa?

Vi hade haft ett så mycket bättre läge, ifall Anders Tegnell och hans kollegor runt om i Europa, hade agerat vettigt från början. Anders Tegnells enda strategi har varit att sitta ner och hoppas att viruset ska vara tillräckligt harmlöst för att kunna få spridas i befolkningen. Nu får folket betala ett högt pris för Anders Tegnells dårskap.
Citera
2020-04-29, 21:39
Medlem
-tramS-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Alla ljuger. Bara allt på flashback som är sant.
Citera
Avslutad
Citat:

Tror vi får tyvärr räkna bort mer eller mindre detta år faktiskt . Så länge det inte finns vaccin så finns detta.

Sen tror jag också en våg nr 2 kommer med full kraft i höst . Möjligtvis en tredje våg i början av nästa år också
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja till 98%.

I Ryssland kan man utgå ifrån att allt är manipulerat till regimens "fördel" om det finns behov för det utifrån deras synsätt.

Okej. Du är naiv.
Citera
2020-04-29, 21:40
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Alla ljuger. Bara allt på flashback som är sant.

Enligt vissa så ljuger i princip alla. Förutom Tegnell.

Bara på Flashback.
Citera
2020-04-29, 21:40
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Så man kan tolka det som att detta är slutet för mänskligheten.

Nej..Det är inte vad jag säger. Men det kan mycket väl innebära att världen får en betydligt lägre medelålder än den vi vant oss vid. Ev kan det sluta med att vi inte blir 70-90 år eller äldre som tidigare förutspåtts utan att vi går tillbaka till tiden innan penicillinet och där folk dör "normalt" vid en lägre ålder.

Det är främst antibiotikan som bidragit till människans numera höga medelålder. i tider då vi inte kunde behandla sjukdomar som vi kan idag så var medelåldern betydligt lägre runt 50-60år.. blev man äldre så ökade risken att få en infektion och då dog man oftasts.

Skapar viruset en såpass låg immunitet som det tycks göra med de senaste publicerade siffrorna så kommer ccorona och dess mutationer att ta död på folk då de blir äldre/skörare. På samma sätt som skedde innan penicillinets introduktion. Virus går dessutom oftasts i vågor och förändras an bit för varje "säsong". Hittills har jag inte tagit del av någon medicinsk rapport som hävdar livslång immunitet av en covid-19 infektion..Det var nog bara Tegnell i starten av denna epedemi som spånade åt det hållet.

Troligtvis kommer vi få leva med viruset i världspopulationen och se dagliga dödsfall ske just på grund av coronavirus. Lite likt Herpes..Som minskar en smittad persons livslängd med en viss procent (som jag inte mins nu) Detta har vi accepterat och vant oss vid..dvs det faktum är att folk utan herpesvirus skulle leva lite längre än de som har det i kroppen.

HIV gör detsamma trots diverse bromsmediciner. Det kortar ned livslängden jämfört med de som INTE har viruset.

Men som sagt NEJ det lär inte utrota mänskligheten men kommer förmodligen dra ner människans medellivslängd en bra bit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in