2020-04-29, 16:44
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Amin, 22, död efter att ha smittats med corona

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/qLa1PE/amin-22-dod-efter-att-ha-smittats-med-corona

Bara en influensa, bara äldre dör etc... jo, tjena.

Vi skulle gjort som kineserna...

Han måste haft en sådan otur alltså. Må han vila i frid.

Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
15366 sjuka per en miljon invånare i New York är ju rätt mycket. På en miljon invånare går det 1188 döda.

Alltså 301450 sjuka och 23144 döda.

Hm, det är väl bara drygt ca 1,5 % -tror det finns ett mörkertal där.
Citera
2020-04-29, 16:45
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Och vad tror du händer när dessa länder börjar öppna upp igen?

Det vet vi inget om. Vi vet inte ens om vår modell där merparten kommer att smittas är till nåt större gagn, då vi inte vet om folk får nån immunitet att prata om. Det är faktiskt fullt möjligt att Sverige i höst kan vara ett av de länder som drabbas värst av en andra våg då vi inte spred ut smittspridningen tillräckligt. Om man i Finland och Norge lyckas hålla smittspridningen på en lägre nivå över längre tid, så kan det visa sig vara en betydligt bättre metod. Allt hänger på hur lång immunitet man får. Tyvärr så pekar mer och mer på att den kanske inte blir så lång..
Citera
2020-04-29, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jettz
Vad är det för app?
https://www.svd.se/brittisk-corona-app-lanseras-i-sverige

Ok, jag hittade appen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.joinzoe.covid_zoe&hl=en

Mer info:
https://www.lunduniversity.lu.se/article/covid-symptom-tracker-app-launched-in-sweden
Citera
2020-04-29, 16:46
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jag tror den 7.5% siffran är en annan, det avser det om antikroppstester som ett företag i Uppsala gjort på 454 personer i Stockholm.

Skrämmande siffror om 7.5% av de 6.44 smittade skulle enbart ha antikroppar =(
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa
Eller excel:
https://www.arcgis.com/sharing/rest/content/items/b5e7488e117749c19881cce45db13f7e/data

ser bara antal sjukdomsfall, och inte hur många som rapporterade döda 2020-04-20 te.x?
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Ja, jag minns dom stora profeterna i den här tråden med sina uträkningar om hundratusentals döda svenskar i maj osv.
Vi är dock inte inne i maj ännu... så de lär sitta och hoppas att excelen visar rätt.
Citera
2020-04-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
You are wrong COVID19 is 2-3x deadlier.

In Bizarro world, sure. Here in the real world, it’s 25x deadlier.
Citera
2020-04-29, 16:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Det är oacceptabelt att du vill få leva vanligt liv medan folk för av okänt virus och staten skönmålar en situation som är helt åt helvete.
Du för sätta dej på en bänk som gamlingar och dricka ditt kaffe. Vfan är det för problem. Ni svenskar saknar helt balls. Det är folk som har varit med på kriget. Och i detta jävla HEN-land begår man självmord om man inte får gå på cafe.
Om det jag gör inte dödar nån, varför skulle jag inte få leva mitt liv så gott det går? Du verkar vara en mörk pessimist som helt enkelt vill se allt i svart och att alla andra ska dela din dystra sinnesstämning. Den säck-och-aska-mentaliteten räddar ingen. Jag är pragmatisk, jag gör vad som fortfarande fungerar.
Citera
2020-04-29, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Precis, samma sak här. Det var ett tag då jag ångrade ett husköp som inte blev av men det gör jag fan inte längre. Det vi ser nu är bara början på kaoset, det är en sak som är säker. Effekterna av denna kris kommer att vara lång tid och går inte ens förutse.

Ärligt talat fattar jag inte hur bomarknaden överhuvudtaget kan vara aktiv nu. Vilka är det som köper bostäder i tider som detta? Helt otroligt.

Jag är också glad för uteblivet köp. Jag tänkte nästan köpa bostadsrätt i S-holm år 2017.
Hade jag gjort det hade mitt liv varit förstört. Det hade blivit en ekonomisk dödsfälla.
Jag försökte låna handpenning av släktingar. Idioti.

Ja, men man kan ju vara hyena .... är det nån gång man ska köpa kafé, krog, gym, bostad eller företagsinventarier, är det väl nu ... det finns väl alltid kallsinniga människor som har pengar över, trots kris. Det är väl nu som hyenorna köper på sig, samlar bostäder och investerar.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Oj nu är vi tillbaka i februari, här gräver vi djupt efter körsbären märker jag.
Singapore är ett av de småländer som testar mycket effektivt, vilket leder till att man upptäcker många fall. Det betyder inte att de ligger sämre till utan att de har möjlighet att ta kontroll över smittspridningen.
Till skillnad från Sverige och många andra länder som bara testar de som släpar sig till sjukhus och knappt ens det.

Så siffrorna över antal fall är knappast jämförbara.
Såg en studie om 7,5% antikroppsbärare i Stockholms området, skulle motsvara 150,000 fall. Officiella siffror knappt 8.000
På vilket sätt gör det Sverige bättre?
Var hittar jag den studien?

Är den nygjord är det ju katastrofala siffror!
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
ser bara antal sjukdomsfall, och inte hur många som rapporterade döda 2020-04-20 te.x?
Du måste klicka på pilen under för att bäddra( det var 75 den dagen)
Senast redigerad av crisscross 2020-04-29 kl. 16:50.
Citera
2020-04-29, 16:49
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Man får vara glad att man inte har bolång och ännu värre familj i dessa tider.
Varför, är du inte mogen det ansvaret menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in