2020-04-29, 14:47
Medlem
orvarinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Är du en av dessa som menar att bara experter får ha åsikter?

Näe, fan. Åsikter - inga problem. Men när man konstaterar att "Sverige är fan fucked" samtidigt som man ägnar sin tid åt att posta på detta avskräde till forum höjer jag roat på ögonbrynet, lite så där von oben.
Citera
2020-04-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Nej, flockimmuniteten och att de flesta blir lindrigt sjuka eller symptomfria verkar ha varit två döda hästar. Mindre än 7.5% smittade nu, och Tegnell trodde toppen var passerad vid påsk.

Vad fan är grejen med den här jävla immuniteten? Det är väl klart som fan att kroppen bildar antikroppar efter en infektion? Det är så immunförsvaret fungerar och har gjort mot virus i alla tider.

Om inte immunitet, så borde i alla fall en person som drabbas en andra gång klara sig mildare. Det har det pratats om.

7.5% kan jag inte tänka mig. Det är orimligt lågt. Vi har förmodligen haft 500-700.000 smittade i Stockholm, och dessutom ett öppet samhälle. Varför skulle bara 7 av 100 skapa antikroppar?
Citera
2020-04-29, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Är det inte dags för lite goda nyheter snart?

Dödstalen den här veckan har väl varit rätt så positiva?
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Varit i Uppsala ett par dagar. Fullt med folk överallt som trängdes. Bussar fullt med folk.
Inte bara i Stockholm folket struntar i allt.

Fick lära mig coronahälsning i allafall.
Armbåge mot armbåge 🙂
Ja folk är less. Och inte blir de bättre av dubbla budskap om allt.
Att vädret blev lite kallare räddar nog många liv just nu men snart kommer värmen tillbaka och då kommer folk tappa allt förnuft.
Och nu när även sjuka ska kunna få vara ute förstår ju alla (som inte arbetar på FHM) vad som kommer att hända.

Haha ja de finns lite olika coronahälsningar, med armbåge eller med foten
Ja hejar på avstånd om ja måste.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino
Näe, fan. Åsikter - inga problem. Men när man konstaterar att "Sverige är fan fucked" samtidigt som man ägnar sin tid åt att posta på detta avskräde till forum höjer jag roat på ögonbrynet, lite så där von oben.
Ja det har ju du gjort nu också. Haft tid att posta i " avskrädet" till forum menar jag 😂

Ja Sverige är fucked upp även utan coronavirus och covid-19.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Det går 75 fall på varje bekräftat fall.

20 000 bekräftade x 75 = 1 500 000 smittade i landet.

2400 döda av 1 500 000 = 0.16%.

Det går väl i linje med tidigare rapporter om dödlighet på 0.1-0.2% ?

Det är väl de här siffrorna vi får börja acceptera, vi accepterar döende i normal influensa så det är väl bara att gilla läget. Vi kan inte stänga ner samhället, vi kan begränsa samhället, företag kommer att kursa och några kommer få stöd. Vi kommer få en arbetslöshet på 10% ett par år men det låg framför oss isallefall eftersom vi har haft hökonjunktur i 7-8 år vilket är en normal cykel. Vi visste att en lågkonjuntur var ankommande och corona knuffade igång den.

Nu öppar resten av världen och vi kommer att få se om det kommer en ny våg eller ej. Här är bilder från London: https://www.liveleak.com/view?t=kmfz5_1587924002

Har Danmark öppnat upp och fått en ökning eller hur var det med det?
Citera
2020-04-29, 14:51
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Vad fan är grejen med den här jävla immuniteten? Det är väl klart som fan att kroppen bildar antikroppar efter en infektion? Det är så immunförsvaret fungerar och har gjort mot virus i alla tider.

Om inte immunitet, så borde i alla fall en person som drabbas en andra gång klara sig mildare. Det har det pratats om.

7.5% kan jag inte tänka mig. Det är orimligt lågt. Vi har förmodligen haft 500-700.000 smittade i Stockholm, och dessutom ett öppet samhälle. Varför skulle bara 7 av 100 skapa antikroppar?

Kanske för att en mild infektion inte retar immunförsvaret i tillräckligt stor omfattning?
Sen beror det även på hur känsligt testet är, om det är kalibrerat för att detektera mycket låga nivåer av immunsvar.

Men i grunden är det självklart att man bildar antikroppar efter en genomgången infektion.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Lite goda nyheter:

Gilead's remdesivir meets main goal of trial in COVID-19 patients
Gilead Sciences Inc said on Wednesday its experimental antiviral drug, remdesivir, had met the main goal of a trial testing it in COVID-19 patients.

The trial was being conducted by the National Institute of Allergy and Infectious Diseases (NIAID), and more details on the data would be provided at an upcoming briefing by the NIAID, Gilead said.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-gilead-remdesivir/gileads-remdesivir-meets-main-goal-of-trial-in-covid-19-patients-idUSKBN22B1T9

Blir det här bra i slutändan och att vi sedan lär oss att förutse cytokinstormarna och behandla dem är detta en större nyhet än vaccin faktiskt.

En snabbare väg att åtminstone få ner antal döda.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Under födseln var det likadant, inga masker, inga visir. Och självklart var jag där.
Och du har inte barn förstår jag, BB är utslussningen och dit får vi pappor inte vara nu tack vare det här spektaklet tyvärr.
Akuten vet jag inte men generellt på sjukhuset fanns det inte en enda läkare eller sjuksköterska med ansiktsmask eller visir.
Vi pratar om mellansveriges största sjukhus btw.

Jag tror att det är sånt nödläge med skyddsutrustning att man helt enkelt inte har möjlighet att låta alla på sjukhuset exempelvis få tillgång till munskydd.
Har hört att man i Stockholm håller på att få ont om munskydd.
Citera
2020-04-29, 14:52
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Missuppfattar du medvetet? Smittade får röra sig ute men givetvis inte träffa andra människor. Förstår du?
Ja jag förstår. Men många andra gör de inte. Speciellt inte dom som inte vill förstå. De vrider och vänder på allt för att få göra allt så som det passar dom själva.
Det är dubbla budskap om allt vilket att det blir rörigt för väldigt många. Detta gör i sin tur att folk sluta att lyssna helt till slut.
Sen frågar sig FHM & co varför folk inte följer rekommendationerna...
Citera
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaGoose
Det är helt osannolika siffror så det får du ge en källa till
Inlägg i tråden men vet inte hur jag ska kunna söka fram detta
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvarino

Man måste ha en skruv lös om man rackar ner på forumet och samtidigt skriver själv. Blir en stor lättnad när du försvinner härifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in